Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > HTC > One X > One X - Allmänt

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-04-11, 21:56   #14 - (Permalink)
KingLouie
Teen Droid

Reg.datum: dec 2009

Operatör: Tre
Telefon: Samsung Galaxy S III
ROM: Cyanogenmod 11

Tablet: iPad mini

Tack: 68
Tackad 50 ggr i 41 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkburk92 Visa inlägg
HON drar ju dessutom nycklarna med tryck över hela skärmen.

Dessutom illustrerar det som att ha telefonen i samma ficka som nycklarna, dock en värre version i videon.
Hur förklarar du då att folk ändå får repor på sina mobiler??
Dessutom är nycklar inte särskilt vassa.

Senast redigerad av KingLouie den 2012-04-11 klockan 21:58.
KingLouie är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-11, 23:00   #15 - (Permalink)
Sten
Baby Droid

Reg.datum: apr 2010

Operatör: Tele2
Telefon: HTC Desire
ROM: & Cola

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Det vore mer imponerande att se en video där de försöker repa glaset med en nyvässad morakniv, syl, stålborste eller liknande. Nycklar har ju oftast ganska avfasade kanter. I enstaka fall kan de vara riktigt vassa. I vilket fall som helst så repas även Gorillaglas ibland. Helt plötsligt är repan där utan att man har en aning om hur det gått till.
Sten är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-11, 23:29   #16 - (Permalink)
Stedad
Teen Droid

Stedads avatar

Telefon: Sony Xperia Z1 Compact
ROM: Stock

Tack: 109
Tackad 42 ggr i 34 inlägg
Standard

Citat:
HON drar ju dessutom nycklarna med tryck över hela skärmen.

Dessutom illustrerar det som att ha telefonen i samma ficka som nycklarna, dock en värre version i videon.
Det handlar helt enkelt om vilka material det är. I det här fallet är glaset mycket hårdare än stålet i nycklarna och därför är det omöjligt att de skulle kunna repa glaset. Har du fått en repa med nycklar och telefon i fickan så är det något grus/sandkorn som orsakat den, inte nycklarna. Finns mycket info här.

Sen kanske det är bra att inte ha nycklarna i samma ficka av andra anledningar typ slitage på skalet och anti-reflexbehandling eller liknande.
Stedad är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-11, 23:58   #17 - (Permalink)
Don Donadoni
Baby Droid

Reg.datum: mar 2012

Tack: 5
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostja Visa inlägg
Billiga skydd är faktiskt mer glasliknande. Kjell å companys t.e.x sen finns det nått på siba som jag inte minns namnet på. Dessa skydd är billiga pga att do blir repiga med tiden men så kostar dom runt femtiolappen så no big deal. Lätt å byta
Stämmer helt. Billigast är bäst här. Det absolut enklaste är att beställa en drös på ebay (.com, .co.uk eller .de) för några tior. De har bäst känsla och skyddar mot repor. Copter och speciellt invisible shield förstör känslan helt. På min gamla iPhone 4 har jag ett flertal diskplayskydd hemma. Byter var tredje-fjärde månad. Ser som ny ut och känslan är oslagbar.
Don Donadoni är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-12, 00:13   #18 - (Permalink)
dattacine
Baby Droid

Reg.datum: dec 2009

Operatör: Telia
Telefon: HTC Hero
ROM: Original

Tack: 12
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av D-Droid Visa inlägg
Skulle snarare säga att det är omöjligt att inte få repor om man inte använder någon typ av skydd. Allt som krävs är ett litet sandkorn som tränger in i glaset. Jag har repat alla mina lurar med "Gorilla Glass".
Har haft htc Hero 2 år och Blade i lite under 1 år och inte fått en repa på någon av dem utan skärmskydd och båda telefonerna har gått i backen och golvet några gånger och har är rätt så nötta och kantstötta i övrigt(el telefon ska ha sina krigsskador ), men inte en repa på någon av skärmarna.

Av mina erfarenheter ser jag skärmskydd som helt onödigt och bara något som försärar glasets normala egenskaper (friktion, oleofobiskt osv)
dattacine är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-12, 02:28   #19 - (Permalink)
Flamso
Kid Droid

Operatör: Halebop
Telefon: HTC One

Launcher: Sense

Tack: 24
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
Standard

Citat:
hur fan har du lyckats med detta? Det är gorillaglas eller va de heter... Ska nästan va omöjligt att få repor.

http://www.youtube.com/watch?v=eYLtcwBL2Po

Kolla den videon....
Jag fick en repa idag, tror jag, och jag har haft den sen i tisdags. Lite segt. x) Men ja, Desire HDn och X10an hade mer reptåligt glas, lite udda. Är försiktig, men ändå lyckas jag! Tror jag repade linsen fett mycket första dagen också, går inte bra för mig just nu, tappade min Desire HD i betong förra veckan och smällde skärmglaset på den.
Flamso är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-12, 08:39   #20 - (Permalink)
estiswe
Kid Droid

Reg.datum: jul 2010

Launcher: Original
Tablet: Acer W510 Win8

Tack: 25
Tackad 21 ggr i 14 inlägg
Standard

Håller med om att billiga skärmskydd oftast är bättre, men kan någon tipsa om ett skärmskydd ni köpt och som är bra? Jag köpte nämligen 6st för typ 20kr från ebay.co.uk, de kom från nån tysk sida men dessa sög, alldeles för tunna så det var hopplösa att få dit. Däremot älskar jag de jag köpte till min sgs för ett år sen, de var biliga men mkt hårdare. Så, tips mottages gärna!
Och jag har läst i tillbehörstråden men hittar ingen som fått hem skydd och kan tipsa om det, bara lämkar vad folk beställt.
estiswe är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 00:24   #21 - (Permalink)
Onkel Kostja
Kid Droid

Operatör: Tele2
Telefon: HTC One X

Tackad 7 ggr i 6 inlägg
Standard

Har också fått en repa mitt på skärmen. Det går väl så när man är för försiktigt.. Segt i alla fall.
Onkel Kostja är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 01:51   #22 - (Permalink)
Don Donadoni
Baby Droid

Reg.datum: mar 2012

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av estiswe Visa inlägg
Håller med om att billiga skärmskydd oftast är bättre, men kan någon tipsa om ett skärmskydd ni köpt och som är bra? Jag köpte nämligen 6st för typ 20kr från ebay.co.uk, de kom från nån tysk sida men dessa sög, alldeles för tunna så det var hopplösa att få dit. Däremot älskar jag de jag köpte till min sgs för ett år sen, de var biliga men mkt hårdare. Så, tips mottages gärna!
Och jag har läst i tillbehörstråden men hittar ingen som fått hem skydd och kan tipsa om det, bara lämkar vad folk beställt.
Det ska vara sådana som är tre-komponents. Alltså ett ett skydd på både fram och baksida till displayskyddet. Såsom till iphone4:
http://www.ebay.com/itm/270942832842#ht_2376wt_1007

Jag kollade HTC one x och ingen verkar vara spikat ha en sådan lösning tyvärr:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_saca...&_stpos=&gbr=1
Don Donadoni är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 06:55   #23 - (Permalink)
Hampa_D
Professional Droid

Reg.datum: jun 2010

Tablet: Nexus 7

Tack: 149
Tackad 317 ggr i 249 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av estiswe Visa inlägg
Har själv köpt dessa och andra bara hålla med, dom är inte bra lite förstora. Fick med ett skydd när jag köpte ett rock skal och dom är lite för små plus att skärmen är böjd (?) så skyddet fäster inte ute i kanterna.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Oläst 2012-04-13, 07:13   #24 - (Permalink)
estiswe
Kid Droid

Launcher: Original
Tablet: Acer W510 Win8

Tack: 25
Tackad 21 ggr i 14 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Don Donadoni Visa inlägg
Det ska vara sådana som är tre-komponents. Alltså ett ett skydd på både fram och baksida till displayskyddet. Såsom till iphone4:
http://www.ebay.com/itm/270942832842#ht_2376wt_1007

Jag kollade HTC one x och ingen verkar vara spikat ha en sådan lösning tyvärr:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_saca...&_stpos=&gbr=1
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Ni...ht_4424wt_1344

Vad tror du om denna, verkar var sån tre-lagerslösning på den?
estiswe är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 07:28   #25 - (Permalink)
heglen
Kid Droid

Reg.datum: feb 2010

Telefon: Huawei U8220
ROM: FLB-mod v1.0beta3 Custom 2.1

Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Jag anser kameralinsen vara värre faktiskt. Det är trist, och drar ner intrycket, om man får en repa på skärmen, men det är ju inte så att funktionen försämras, det får väl snarare räknas som "normalt slitage".
När det kommer till kameralinsen kan det ju förstöra den funktionen helt. Och denna verkar dessutom vara i något billigt plast, jag har haft min telefon i fodral och ändå lyckats få flera smårepor på linsen efter inte ens en veckas användande. Garantiärende, eller bara bita i det sura äpplet?
heglen är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 08:05   #26 - (Permalink)
mikil
Teen Droid

mikils avatar

Reg.datum: sep 2009

Telefon: HTC One X
ROM: Original

Launcher: Sense 4.0

Tack: 14
Tackad 63 ggr i 41 inlägg
Standard

Citat:
hur fan har du lyckats med detta? Det är gorillaglas eller va de heter... Ska nästan va omöjligt att få repor.
Det är väldigt enkelt att få repor...det är bara att dra ett material som är hårdare och vasst över gorilla-glaset. Svårare än så är det inte.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com