Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Android - Allt om Android! > Allmänt > Mobiloperatörer

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-04-12, 00:03   #14 - (Permalink)
chrippe7
Senior Droid

chrippe7s avatar

Reg.datum: dec 2010

Operatör: Tele2
Telefon: LG G2

Tablet: Asus Transformer Prime

Tack: 30
Tackad 633 ggr i 230 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av exciter Visa inlägg
Du kommer få betala.

Du har pratat med en säljare i butik som inte kan sälja student abonnemangen. Sen har du gått hem och tecknat det på nätet via mecenat där det står klart och tydligt att du har 12 månaders bindningstid om du tecknar ett Student abonnemang.

Du har ingenting att komma med mot Tele2 tyvärr.

LÄS ALLTID AVTALET!
Nej jag vet att jag inte har något att komma med laglig väg och det har jag inte påstått heller, det jag försöker få till är att Tele2 ska vara schyssta och kompensera mig på något sätt när dom har gett mig information om produkter som har varit felaktiga.
Det handlar om själva principsaken att de säger något först för att man ska tro att man inte behöver betala, och sen när man ska göra det så måste man betala..

Android-recensioner och tutorials på svenska! SvenskAndroid @ YouTube:
www.youtube.com/user/svenskandroid
chrippe7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-12, 00:06   #15 - (Permalink)
chrippe7
Senior Droid

chrippe7s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av christian-h Visa inlägg
Det är fortfarande väldigt bra att börja med det. Har du ingen ångerrätt på ditt senaste abonnemang har du ingenting att deala med. Eller hur?

Goodwill är typ det som gäller för dig om tele2 ska fixa det. Var inte otrevlig, det hjälper inte alls, tvärtom.
Nej jag vet, det är ju det jag tänkte när jag tog abonnemanget på ett helt nytt nummer istället för på mitt nuvarande, för att jag skulle ha något att deala med, har jag redan börjat använda abonnemanget har jag inget att deala med. Jo jag hoppas ju att de ska visa upp lite goodwill så att ens bild av företaget inte blir helt nerfläckad pga 2 inkompetenta pajaser. Jo det vet jag, försöker va så trevlig och förstående som möjligt och säger alltid att det inget är personligt mot den så att den inte ska känna sig attackerad

Oläst 2012-04-12, 09:16   #16 - (Permalink)
Jani
Adult Droid

Janis avatar

Reg.datum: sep 2010

Operatör: Telenor
Telefon: Google Nexus S

Tack: 76
Tackad 56 ggr i 52 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av exciter Visa inlägg
Du kommer få betala.

Du har pratat med en säljare i butik som inte kan sälja student abonnemangen. Sen har du gått hem och tecknat det på nätet via mecenat där det står klart och tydligt att du har 12 månaders bindningstid om du tecknar ett Student abonnemang.

Du har ingenting att komma med mot Tele2 tyvärr.

LÄS ALLTID AVTALET!
Kanske inte enligt avtal, men lovar man saker i en butik, så kan butiken som goodwill ta bort avgiften eftersom de har gjort fel genom att lova någonting de inte kan hålla.

Offtopic: Vadan detta tonfall i din post? Jobbar du åt Tele2? Och handen på hjärtat, hur ofta läser du igenom ett avtal till punkt och pricka?

Ontopic: chrippe7: Skicka ett mejl till Tele2:s Kundombudsman och förklara situationen och vilken butik det gällde, ta gärna upp namn på personer och länka till den här tråden. Mejl adressen är: kundombudsman@tele2.com
Jani är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-12, 22:39   #17 - (Permalink)
HugSeal
Kid Droid

Reg.datum: mar 2011

Tack: 1
Tackad 10 ggr i 5 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jani Visa inlägg
Offtopic: Vadan detta tonfall i din post? Jobbar du åt Tele2? Och handen på hjärtat, hur ofta läser du igenom ett avtal till punkt och pricka?
Menar du seriöst att du INTE läser igenom avtal du ingår till punkt och pricka? Herregud

Jag förstår itne vad du menar med tonfall i hans post heller. Helt neutralt och rakt på sak, inget otrevligt i det. Din kommentar om att jobba på tele2 däremot är ganska otrevlig.
HugSeal är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-12, 23:00   #18 - (Permalink)
chrippe7
Senior Droid

chrippe7s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal Visa inlägg
Menar du seriöst att du INTE läser igenom avtal du ingår till punkt och pricka? Herregud

Jag förstår itne vad du menar med tonfall i hans post heller. Helt neutralt och rakt på sak, inget otrevligt i det. Din kommentar om att jobba på tele2 däremot är ganska otrevlig.
Men är du seriös själv eller? Om du ska teckna något som kostar 50:- i månaden för en kort period, kan du med handen på hjärtat säga att du läser igenom HELA avtalet till punkt och pricka?
Jag vet att jag klanta mig, det står jag för och har inga problem med det, men det är själva principen att dom lovar saker men sen inte står för det.

Oläst 2012-04-12, 23:23   #19 - (Permalink)
jedi
Moderator

jedis avatar

Reg.datum: jul 2009

Tack: 29
Tackad 510 ggr i 318 inlägg
Standard

Inkompetenta säljare finns det gott om.

Missförstånd eller inte, du kommer antagligen själv att behöva bekosta slutfakturan (hopp om goodwill?). Tele2 har rätten på sin sida att kräva dig på pengarna.
jedi är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 00:09   #20 - (Permalink)
chrippe7
Senior Droid

chrippe7s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jedi Visa inlägg
Inkompetenta säljare finns det gott om.

Missförstånd eller inte, du kommer antagligen själv att behöva bekosta slutfakturan (hopp om goodwill?). Tele2 har rätten på sin sida att kräva dig på pengarna.
Jo jag vet att jag kommer få betala slutfakturan oavsett, någon goodwill hos Tele2 fanns inte då dom sa att jag bara höll på att ljuga och hitta på..

Oläst 2012-04-13, 01:11   #21 - (Permalink)
HugSeal
Kid Droid

Reg.datum: mar 2011

Tack: 1
Tackad 10 ggr i 5 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chrippe7 Visa inlägg
Men är du seriös själv eller? Om du ska teckna något som kostar 50:- i månaden för en kort period, kan du med handen på hjärtat säga att du läser igenom HELA avtalet till punkt och pricka?
Jag vet att jag klanta mig, det står jag för och har inga problem med det, men det är själva principen att dom lovar saker men sen inte står för det.
Ja, det kan jag faktiskt. skall jag godkänna något så anser jag det vara en självklarhet att ta reda på vad jag faktiskt godkänner.
HugSeal är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 02:03   #22 - (Permalink)
exciter
Baby Droid

Reg.datum: jan 2011

Tack: 3
Tackad 4 ggr i 3 inlägg
Standard

Vad säljaren sagt i butiken spelar ingen roll i detta fallet.

Han är INTE återförsäljare av Studentabonnemangen och det ingår inte i hans jobb att veta villkoren för dom. Plus att du inte har skrivit avtal hos honom, vilket gör att det inte finns något "muntligt avtal" som vissa snackar om här.

I vanliga fall när du tecknar ett abonnemang så kan du välja 0 månaders bindningstid hos Tele2. MEN när det gäller Studentabonnemang så finns det självklart en hake för att det kostar 59:-/mån istället för 89:-/mån. 12 Mån bindning Och detta står klart och tydligt när man beställer det och det är inte dolt i avtalet. http://www.mecenat.se/studentrabatte...ltelefoni#p373

Sen när kan man avbryta bindningstid utan att betala ur sig hos en svensk operatör?

Att hålla på och försöka driva detta vidare är helt meningslöst!

Det är som att jag går in på Elgiganten i Stockholm, frågar massor av frågor, sen drar ner till Elgiganten i Göteborg och skriver på ett avtal utan att läsa igenom och sedan hävda i efterhand att säljaren i Sthlm (som jag inte köpt av) sa att något gällde som egentligen inte gällde på det avtal jag tecknat i Göteborg.

Rätt ska vara rätt!

Senast redigerad av exciter den 2012-04-13 klockan 02:06.
exciter är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till exciter för det här inlägget:
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:53.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com