![]() |
|
|
#16 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus S Tack: 76
Tackad 56 ggr i 52 inlägg
|
Citat:
Offtopic: Vadan detta tonfall i din post? Jobbar du åt Tele2? Och handen på hjärtat, hur ofta läser du igenom ett avtal till punkt och pricka? Ontopic: chrippe7: Skicka ett mejl till Tele2:s Kundombudsman och förklara situationen och vilken butik det gällde, ta gärna upp namn på personer och länka till den här tråden. Mejl adressen är: kundombudsman@tele2.com |
|
|
|
|
|
|
#17 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: mar 2011
Tack: 1
Tackad 10 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
Jag förstår itne vad du menar med tonfall i hans post heller. Helt neutralt och rakt på sak, inget otrevligt i det. Din kommentar om att jobba på tele2 däremot är ganska otrevlig. |
|
|
|
|
|
|
#18 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: dec 2010
Telefon: Google Nexus 4 Tablet: Asus TF300 och Nexus 7 Tack: 22
Tackad 604 ggr i 211 inlägg
|
Citat:
Jag vet att jag klanta mig, det står jag för och har inga problem med det, men det är själva principen att dom lovar saker men sen inte står för det.
|
|
|
|
#19 - (Permalink) |
ModeratorReg.datum: jul 2009
Tack: 29
Tackad 499 ggr i 312 inlägg
|
Inkompetenta säljare finns det gott om.
Missförstånd eller inte, du kommer antagligen själv att behöva bekosta slutfakturan (hopp om goodwill?). Tele2 har rätten på sin sida att kräva dig på pengarna. |
|
|
|
|
|
#20 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: dec 2010
Telefon: Google Nexus 4 Tablet: Asus TF300 och Nexus 7 Tack: 22
Tackad 604 ggr i 211 inlägg
|
Jo jag vet att jag kommer få betala slutfakturan oavsett, någon goodwill hos Tele2 fanns inte då dom sa att jag bara höll på att ljuga och hitta på..
|
|
|
#21 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: mar 2011
Tack: 1
Tackad 10 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2011
Tack: 3
Tackad 4 ggr i 3 inlägg
|
Vad säljaren sagt i butiken spelar ingen roll i detta fallet.
Han är INTE återförsäljare av Studentabonnemangen och det ingår inte i hans jobb att veta villkoren för dom. Plus att du inte har skrivit avtal hos honom, vilket gör att det inte finns något "muntligt avtal" som vissa snackar om här. I vanliga fall när du tecknar ett abonnemang så kan du välja 0 månaders bindningstid hos Tele2. MEN när det gäller Studentabonnemang så finns det självklart en hake för att det kostar 59:-/mån istället för 89:-/mån. 12 Mån bindning Och detta står klart och tydligt när man beställer det och det är inte dolt i avtalet. http://www.mecenat.se/studentrabatte...ltelefoni#p373 Sen när kan man avbryta bindningstid utan att betala ur sig hos en svensk operatör? Att hålla på och försöka driva detta vidare är helt meningslöst! Det är som att jag går in på Elgiganten i Stockholm, frågar massor av frågor, sen drar ner till Elgiganten i Göteborg och skriver på ett avtal utan att läsa igenom och sedan hävda i efterhand att säljaren i Sthlm (som jag inte köpt av) sa att något gällde som egentligen inte gällde på det avtal jag tecknat i Göteborg. Rätt ska vara rätt!
Senast redigerad av exciter den 2012-04-13 klockan 02:06. |
|
|
|
| Följande medlem säger tack till exciter för det här inlägget: |
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|