Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > Sony & Sony Ericsson > Xperia S > Xperia S - Allmänt

Svara

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-04-13, 14:27   #53 - (Permalink)
borstis
Baby Droid

Reg.datum: apr 2012

Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Kanske kunde man be om HDR också?
borstis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 16:33   #54 - (Permalink)
Galaxy
Senior Droid

Galaxys avatar

Reg.datum: aug 2009

Operatör: Tele2
Telefon: Samsung Galaxy S4
ROM: Stock
Tema: Heaven
Launcher: Stock

Tack: 24
Tackad 85 ggr i 71 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av borstis Visa inlägg
Jo jag har zoomat in kollat. Även om xperian kanske har mer detaljer så är det ju så att objekten är lite större i dess bild eftersom den har mindre "feld of view". Just saying.
Tittar man på bananerna t.ex så är detaljerna helt utsmetade i iphone 4s.
Man kan ju diskutera vad som är en bra bild. Är det en bild som visar vad som finns eller en bild som är estetiskt mer tilltalande? Det bästa vore kombination av detaljer och lite hypade färger kanske. Jag kommer inte lägga in mina bilder i photoshop och fixa. Bilderna ska bli bra direkt! Ros till apple där. Ristill Sony.

Det här är fan viktigt hur nördigt det än kan verka. Bilderna har man kvar för alltid men telefonen slänger man ju åt helvete efter ett par år. Därför är bilderna viktigare än byggkvaliteten för mig. FIXA SONY
Jag håller med.. man ska inte behöva manipulera bilder i efterhand... de ska bli bra från början. Sen är Auto-läget helt värdelöst på XperiaS IMO, i mörkare miljöer måste jag tillägga.. i dagsljus är det inga problem (underbara bilder) men så fort man är inomhus etc så är det en annan sak.. då måste man ha manuella inställningar.

Sony borde lägga in möjligheter till genvägar för förinställda inställningar (ljus, ISO etc..) så när man trycker på det så får man exakt det förinställda inställningar man lagt in, så man slipper trycka trycka för att få som man vill. Nåt som skulle göra kamera användningen smidigare.
Galaxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 16:58   #55 - (Permalink)
borstis
Baby Droid

Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Efter att ha kikat lite mer så måste det vara så att xperian i Nordic hardwares test har nåt skit på linsen. Har själv fått det nån gång. Det kan bli kass ibland med xperian pga inställningarna men inte SÅ kass.

Sen måste jag ju ge xps props för att den aldrig laggar!
Gammal 2012-04-14, 15:07   #56 - (Permalink)
nioh
Teen Droid

Reg.datum: sep 2010

Telefon: Sony Xperia S

Tack: 41
Tackad 87 ggr i 68 inlägg
Standard

Citat:
Jag håller med.. man ska inte behöva manipulera bilder i efterhand... de ska bli bra från början. Sen är Auto-läget helt värdelöst på XperiaS IMO, i mörkare miljöer måste jag tillägga.. i dagsljus är det inga problem (underbara bilder) men så fort man är inomhus etc så är det en annan sak.. då måste man ha manuella inställningar.
Word, just därför ber jag Sony återigen om en fix! För jag tror verkligen att de kan förbättra resultatet avsevärt med en mjukvaruuppdatering.

Citat:
Även om xperian kanske har mer detaljer så är det ju så att objekten är lite större i dess bild eftersom den har mindre "feld of view". Just saying.
Jo, men det räcker inte som förklaring att HTC One X och iPhonen har lite större FOW. Att Xperia S:en har 12Mpix spelar in och det bevisar för mig att Xperia S:ens optik inte är sämre än de andra två, för vore optiken sämre skulle detaljer falla bort trots mera megapixel.

Och så vill jag påpeka att Nordic Hardware är rättvisa i sin bedömning eftersom bilderna från Xperia S:en verkligen blir sämre tack vare både gråskimmer och gulaktighet.

Senast redigerad av nioh den 2012-04-14 klockan 15:17.
nioh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 16:51   #57 - (Permalink)
Anders1
Baby Droid

Reg.datum: feb 2011

Tackad 11 ggr i 9 inlägg
Standard

Går det att ställa in kameran så den alltid använder ISO100 eller ISO200 t ex? Ställer jag in det nu ändras det tillbaka till ISO Auto efter varje taget foto...
Anders1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 21:53   #58 - (Permalink)
Emmfa
Baby Droid

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Jag skulle oxå vilja veta hur/om man kan spara de manuella kamerainställningarna man gör! Nån som vet?
Emmfa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 22:16   #59 - (Permalink)
nioh
Teen Droid

Reg.datum: sep 2010

Tack: 41
Tackad 87 ggr i 68 inlägg
Standard

Citat:
Emmfa Jag skulle oxå vilja veta hur/om man kan spara de manuella kamerainställningarna man gör! Nån som vet?
idag 16:51
Anders1 Går det att ställa in kameran så den alltid använder ISO100 eller ISO200 t ex? Ställer jag in det nu ändras det tillbaka till ISO Auto efter varje taget foto...
De va märkligt, för mej behålls iso-inställningarna. De ändras inte till ISO Auto efter varje taget foto.
Jag har fotoläge normal och motiv avstängt om det kan hjälpa?
nioh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 22:42   #60 - (Permalink)
vetten
Kid Droid

Reg.datum: maj 2011

Operatör: Telia
Telefon: Samsung Galaxy Note 3
ROM: s3 note2lte

Tablet: samsung note 10.1

Tack: 0
Tackad 9 ggr i 8 inlägg
Standard

Arcen tar bättre kort än sxs i dagsläget. De flesta som har en mobbe kör stock o fotar via kameran som den kom i kartongen. Så en liten uppdatering behövs.
vetten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 22:51   #61 - (Permalink)
Anders1
Baby Droid

Reg.datum: feb 2011

Tackad 11 ggr i 9 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nioh Visa inlägg
De va märkligt, för mej behålls iso-inställningarna. De ändras inte till ISO Auto efter varje taget foto.
Jag har fotoläge normal och motiv avstängt om det kan hjälpa?
Intressant! Jag använder precis samma fotoläge, har fw .73. Har du samma?
Anders1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 23:23   #62 - (Permalink)
Sveakungen
Baby Droid

Reg.datum: aug 2010

Operatör: Tre

Tack: 2
Tackad 5 ggr i 4 inlägg
Standard

Grymt bra träd detta! Har verkligen missat att jag kunde få fler avancerade inställningsmöjligheter. Nu kan jag äntligen få spot focus med exponering låst och iso 100 + vitbalans. Mina bilder blir så sjukt mycket bättre nu! Hoppas Sony jobbar på att minska komprimering något och tweakar mjukvaran mer!
Sveakungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-15, 20:41   #63 - (Permalink)
borstis
Baby Droid

Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Kolla testet här. Bra mycket bättre än bilderna i nhw testet men ändå samma problematik. zoomar man in i de urklippen som redan är zoomade ser man mycket mer detaljer i sxs bilderna. Hade varit kul att se ett test då de tillät inställningar. Kanske nån här på forumet har båda mobilerna plus en ip4s och kan testa det?
Gammal 2012-04-15, 20:44   #64 - (Permalink)
borstis
Baby Droid

Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

oops länken.... http://hemorrdroids.net/htc-one-x-vs...s-camera-test/
Gammal 2012-04-15, 21:01   #65 - (Permalink)
Galaxy
Senior Droid

Galaxys avatar

Reg.datum: aug 2009

Telefon: Samsung Galaxy S4
ROM: Stock
Tema: Heaven
Launcher: Stock

Tack: 24
Tackad 85 ggr i 71 inlägg
Standard

Gult gult gult!! Auto är inget vidare.. kan inte folk sluta göra tester med Auto och göra med bästa inställningarna möjligt!?
Galaxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:40.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com