Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > Sony & Sony Ericsson > Xperia S > Xperia S - Allmänt

Svara

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-04-20, 18:41   #261 - (Permalink)
HenrikLundqvist
Adult Droid

Reg.datum: Jun 2011

Operatör: Tre
Telefon: Samsung Galaxy S III
ROM: CodecROM™

Tablet: Samsung Galaxy Tab 7 plus

Tack: 110
Tackad 114 ggr i 85 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pingo Visa inlägg
Fast värre...
Ja, men tanken är att det ska vara mörkt runt om :P
HenrikLundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 13:23   #262 - (Permalink)
Affe_
Kid Droid

Reg.datum: Mar 2011

Operatör: Tele2
Telefon: Sony Xperia S

Tablet: Asus Transformer Prime

Tack: 59
Tackad 24 ggr i 17 inlägg
Standard

Skickade in min telefon i torsdags kväll för jag lessnade på de gula fläckarna. Hade beställt den från CDON så kontaktade dom som bad sitt serviceställe Deltaservice att skicka ut en avi som jag använde för att skicka in telefonen.

Hoppas verkligen inte det tar flera veckor då jag är sjukt irriterad på min gamla telefon.
Affe_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 19:50   #263 - (Permalink)
H3rr4n
Kid Droid

Reg.datum: Dec 2011

Operatör: Telenor
ROM: Original

Tack: 13
Tackad 15 ggr i 13 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe_ Visa inlägg
Skickade in min telefon i torsdags kväll för jag lessnade på de gula fläckarna. Hade beställt den från CDON så kontaktade dom som bad sitt serviceställe Deltaservice att skicka ut en avi som jag använde för att skicka in telefonen.

Hoppas verkligen inte det tar flera veckor då jag är sjukt irriterad på min gamla telefon.
Gjorde samma sak i torsdags. Gick in på deras hemsida och det stod att de tagit emot telefonen och väntar på delar. Hoppas inte att det blir som sega Anovo
H3rr4n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 21:15   #264 - (Permalink)
pappa_jon
Kid Droid

Reg.datum: Aug 2010

Telefon: Samsung Galaxy S
ROM: ICS Teamhacksung Build 10

Tack: 6
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Nu blir jag vansinnig! Lämnade in min telefon pga gul fläck ovanför hemknappen och åt höger. Skärmen blev även gul vid hela vänster sida. Loggade in och kollade hur det gått med servicen, fick upp detta då:
Citat:
Arbetsbeskrivning

Inget fel funnet.

Uppdatering av Mjukvaran. Funktionskontroll OK
Statushistorik

Nytt serviceärende 2012-04-17
Lämnat butik 2012-04-18
Verkstad: Mottaget 2012-04-19
Verkstad: Avslutad 2012-04-20
Verkstad: Lämnat verkstad 2012-04-20
Dom har fan inte gjort nåt förutom att uppdatera mjukvaran och skickat tillbaka.

När jag skulle lämna in den frågade säljaren vad felet var, jag sa inget utan tände bara displayen. Då såg han direkt den gula fläcken och gula sidan. Jag förklarade att det kommer när telefonen blir varm och syns mest när det är vit bakgrund. Han noterade allt och det står även med på inlämningskvittot och när jag loggar in för att se serviceärendet, så verkstan vet om det med.

Nu är jag så jävla förbannad och ska försöka häva köpet. Kommer iaf aldrig gå hem med den telefonen imorn när den kommit in.

Det ska även tilläggas att telefonen har en död pixel. Det syns sällan men är irreterande än då. Dom vägrade att ta det på garantin pga att det tydligen inte täcks av sonys pixelgaranti för dom tillåter 2 döda pixlar tror jag det var. Seriöst 2012 och tillåta döda pixlar? :S

Så nu har jag en telefon med gul fläck och gul sida och död pixel som jag nästan enbart köpt pga displayen.

Jag kommer ALDRIG någonsin köpa en sony produkt igen eller rekommendera sony för någon. Ringde supporten i fredags och fick fan ingen hjälp där heller. Känns som sony pissar på mig. Ska gå in på prisjakt och lämna ett trevlig omdöme om telefonen. Hoppas verkligen att butiken tar sitt ansvar i morgon annars får det bli arn...
pappa_jon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 21:30   #265 - (Permalink)
kundservicegubben
Baby Droid

Reg.datum: Apr 2012

Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Deltaservice är riktigt snabba, men ifall de måste beställa delar så kan det tyvärr ta lite längre tid
Gammal 2012-04-22, 23:37   #266 - (Permalink)
Andresin
Youth Droid

Reg.datum: Jun 2009

Operatör: Halebop
Telefon: LG G2
ROM: Stock

Launcher: Apex
Tablet: Nexus 7 3G
ROM: PA

Tack: 52
Tackad 35 ggr i 34 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pappa_jon Visa inlägg
Nu blir jag vansinnig! Lämnade in min telefon pga gul fläck ovanför hemknappen och åt höger. Skärmen blev även gul vid hela vänster sida. Loggade in och kollade hur det gått med servicen, fick upp detta då:

Dom har fan inte gjort nåt förutom att uppdatera mjukvaran och skickat tillbaka.

..,
Upprörande! Sony har ju erkänt felet! Berätta gärna hur det fortlöper.
Andresin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 23:48   #267 - (Permalink)
dragontrumpetare
Professional Droid

dragontrumpetares avatar

Reg.datum: May 2010

Telefon: Sony Xperia Z1 Compact
ROM: Sony Original JB 4.4.4
Tema: Sony tema
Launcher: Stocklauncher

Tack: 137
Tackad 106 ggr i 96 inlägg
Standard

Citat:

När jag skulle lämna in den frågade säljaren vad felet var, jag sa inget utan tände bara displayen. Då såg han direkt den gula fläcken och gula sidan. Jag förklarade att det kommer när telefonen blir varm och syns mest när det är vit bakgrund. Han noterade allt och det står även med på inlämningskvittot och när jag loggar in för att se serviceärendet, så verkstan vet om det med.

Nu är jag så jävla förbannad och ska försöka häva köpet. Kommer iaf aldrig gå hem med den telefonen imorn när den kommit in.

Det ska även tilläggas att telefonen har en död pixel. Det syns sällan men är irreterande än då. Dom vägrade att ta det på garantin pga att det tydligen inte täcks av sonys pixelgaranti för dom tillåter 2 döda pixlar tror jag det var. Seriöst 2012 och tillåta döda pixlar? :S

Så nu har jag en telefon med gul fläck och gul sida och död pixel som jag nästan enbart köpt pga displayen.

Jag kommer ALDRIG någonsin köpa en sony produkt igen eller rekommendera sony för någon. Ringde supporten i fredags och fick fan ingen hjälp där heller. Känns som sony pissar på mig. Ska gå in på prisjakt och lämna ett trevlig omdöme om telefonen. Hoppas verkligen att butiken tar sitt ansvar i morgon annars får det bli arn...

Det där är ju lite lustigt. Anovo vet ju om problemet och ska fixa detta utan kostnad. Sony har ju gått ut med detta. Så det är ju löjligt. Detta är ju inte Sony som är problemet snarare Anovo som återigen inte verka göra sitt jobb. Inte första gången. Klart du inte skall godkänna något som Anovo vet skall fixas till. Ring gärna till Sony och förklara läget för dem också. Så kanske det blir annat ljud i källan hos ANovo.

Senast redigerad av dragontrumpetare den 2012-04-22 klockan 23:50.
dragontrumpetare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 05:49   #268 - (Permalink)
pappa_jon
Kid Droid

Reg.datum: Aug 2010

Telefon: Samsung Galaxy S
ROM: ICS Teamhacksung Build 10

Tack: 6
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Köpt den på phone house, tror dom har egen verkstad dom skickar till. Sen skiter jag i vilken verkstad det är. Dom gör det ÅT Sony, då får fan Sony se till att det funkar och att dom får rätt information. Sen ett företag som säljer en "premium" telefon som tillåter pixelfel är skrattretande.
Har för övrigt pratat med Sonys support som jag skrev innan. Deras svar var ungefär "om inte verkstaden har hittat nåt fel så är det inget fel på den". Konstigt då tom säljaren såg det direkt utan att jag sa vad felet var. Ska ta kort på den sen idag när jag ska till affären så lägger jag upp dom så ni får se

Senast redigerad av pappa_jon den 2012-04-23 klockan 05:52.
pappa_jon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 12:12   #269 - (Permalink)
twintin
Adult Droid

twintins avatar

Reg.datum: May 2010

Telefon: Sony Xperia P
ROM: Orginal
Tema: Orginal
Launcher: Orginal
Tablet: iPad 2

Tack: 2
Tackad 50 ggr i 49 inlägg
Standard

Citat:
Sen ett företag som säljer en "premium" telefon som tillåter pixelfel är skrattretande.
Skillnaden är nog inte så stor mot andra tillverkare när det kommer till kritan skulle jag tro.

http://www.webhallen.com/info/suppor...ur/pixelpolicy

Citat:
Har för övrigt pratat med Sonys support som jag skrev innan. Deras svar var ungefär "om inte verkstaden har hittat nåt fel så är det inget fel på den".
Alla företag har en och annan nöt på support som man kan ha otur att stöta på, men det är bara att ligga på. Rätt skall vara rätt.

Senast redigerad av twintin den 2012-04-23 klockan 20:57.
twintin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 12:18   #270 - (Permalink)
CHEMAS
Baby Droid

Reg.datum: Mar 2012

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Jag skickade in min telefon till Anovo för ett tag sedan. Mailade dom och frågade hur det gick. Fick tillbaka det här:
Tack för Ert mail.

Ni kommer att få en utbytesenhet. Vi kommer att skicka utbytesenheten till Er så snart den anländer hos oss.

Detta beräknas ske preliminärt inom ca 3-7 arbetsdagar.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar - Best regards

Ok då tänkte jag bra. Men nyss så fick jag ett sms om att jag kan hämta ut min mobil på posten?

Ska dom lagas eller bytas ut?

Update: Pratat med dom igen och det hade blivit något missförstånd, min telefon är utbytt och jag ska hämta ut den idag. Hoppas den funkar. Återkommer.

Senast redigerad av CHEMAS den 2012-04-23 klockan 14:25.
CHEMAS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 14:41   #271 - (Permalink)
Nicke_32
Baby Droid

Reg.datum: Feb 2012

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Har varit och hämtat min xperia s som varit på service på anovo nu ett tag.
Jag fick ut en helt ny telefon.
Nicke_32 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 14:49   #272 - (Permalink)
wmb
Moderator

wmbs avatar

Reg.datum: Oct 2009

Telefon: Google Nexus 5

Tack: 75
Tackad 229 ggr i 168 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicke_32 Visa inlägg
Har varit och hämtat min xperia s som varit på service på anovo nu ett tag.
Jag fick ut en helt ny telefon.
service för gul skärm? Utveckla
Gammal 2012-04-23, 14:59   #273 - (Permalink)
Nicke_32
Baby Droid

Reg.datum: Feb 2012

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Ja det var en service för gul skärm.
Nicke_32 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:59.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com