![]() |
|
|
#256 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: nov 2010
Tack: 5
Tackad 8 ggr i 8 inlägg
|
Citat:
Hela skärmen har en gul ton samt extra fläckar i botten på skärmen när den blir varm som syns om jag har en vit sida uppe (gmail, twitter, webben). Dessutom om jag tar upp t.ex. inställningar så har jag mörka långa fläckar/fält längs alla kanter utom toppen även när telefonen är kall. |
|
|
|
|
|
|
#257 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: jun 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: CodecROM™ Tablet: Samsung Galaxy Tab 7 plus Tack: 80
Tackad 93 ggr i 67 inlägg
|
Citat:
Ser det ut såhär? https://www.dropbox.com/s/oy5we3umix...04-20_1449.png |
|
|
|
|
|
|
#258 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2009
Operatör: Halebop Telefon: Google Nexus 4 ROM: Rooted stock Launcher: Apex Tablet: Nexus 7 3G Tack: 44
Tackad 27 ggr i 27 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#259 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Tackad 8 ggr i 8 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#260 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Tackad 8 ggr i 8 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#261 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: jun 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: CodecROM™ Tablet: Samsung Galaxy Tab 7 plus Tack: 80
Tackad 93 ggr i 67 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#262 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: mar 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S Tablet: Asus Transformer Prime Tack: 59
Tackad 24 ggr i 17 inlägg
|
Skickade in min telefon i torsdags kväll för jag lessnade på de gula fläckarna. Hade beställt den från CDON så kontaktade dom som bad sitt serviceställe Deltaservice att skicka ut en avi som jag använde för att skicka in telefonen.
Hoppas verkligen inte det tar flera veckor då jag är sjukt irriterad på min gamla telefon. |
|
|
|
|
|
#263 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: dec 2011
Operatör: Telenor Telefon: Sony Xperia S ROM: Original Tack: 13
Tackad 14 ggr i 12 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#264 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S ROM: ICS Teamhacksung Build 10 Tack: 6
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Nu blir jag vansinnig! Lämnade in min telefon pga gul fläck ovanför hemknappen och åt höger. Skärmen blev även gul vid hela vänster sida. Loggade in och kollade hur det gått med servicen, fick upp detta då:
Citat:
När jag skulle lämna in den frågade säljaren vad felet var, jag sa inget utan tände bara displayen. Då såg han direkt den gula fläcken och gula sidan. Jag förklarade att det kommer när telefonen blir varm och syns mest när det är vit bakgrund. Han noterade allt och det står även med på inlämningskvittot och när jag loggar in för att se serviceärendet, så verkstan vet om det med. Nu är jag så jävla förbannad och ska försöka häva köpet. Kommer iaf aldrig gå hem med den telefonen imorn när den kommit in. Det ska även tilläggas att telefonen har en död pixel. Det syns sällan men är irreterande än då. Dom vägrade att ta det på garantin pga att det tydligen inte täcks av sonys pixelgaranti för dom tillåter 2 döda pixlar tror jag det var. Seriöst 2012 och tillåta döda pixlar? :S Så nu har jag en telefon med gul fläck och gul sida och död pixel som jag nästan enbart köpt pga displayen. Jag kommer ALDRIG någonsin köpa en sony produkt igen eller rekommendera sony för någon. Ringde supporten i fredags och fick fan ingen hjälp där heller. Känns som sony pissar på mig. Ska gå in på prisjakt och lämna ett trevlig omdöme om telefonen. Hoppas verkligen att butiken tar sitt ansvar i morgon annars får det bli arn... |
|
|
|
|
|
|
#265 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2012
Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Deltaservice är riktigt snabba, men ifall de måste beställa delar så kan det tyvärr ta lite längre tid
|
|
|
#266 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2009
Operatör: Halebop Telefon: Google Nexus 4 ROM: Rooted stock Launcher: Apex Tablet: Nexus 7 3G Tack: 44
Tackad 27 ggr i 27 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#267 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Tre Telefon: Sony Xperia S ROM: SE original ICS 4.0.4 Tema: SE tema Launcher: 4.0.4 launcher SE Tack: 64
Tackad 57 ggr i 55 inlägg
|
Citat:
Det där är ju lite lustigt. Anovo vet ju om problemet och ska fixa detta utan kostnad. Sony har ju gått ut med detta. Så det är ju löjligt. Detta är ju inte Sony som är problemet snarare Anovo som återigen inte verka göra sitt jobb. Inte första gången. Klart du inte skall godkänna något som Anovo vet skall fixas till. Ring gärna till Sony och förklara läget för dem också. Så kanske det blir annat ljud i källan hos ANovo. Senast redigerad av dragontrumpetare den 2012-04-22 klockan 23:50. |
|
|
|
|
|
|
#268 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S ROM: ICS Teamhacksung Build 10 Tack: 6
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Köpt den på phone house, tror dom har egen verkstad dom skickar till. Sen skiter jag i vilken verkstad det är. Dom gör det ÅT Sony, då får fan Sony se till att det funkar och att dom får rätt information. Sen ett företag som säljer en "premium" telefon som tillåter pixelfel är skrattretande.
Har för övrigt pratat med Sonys support som jag skrev innan. Deras svar var ungefär "om inte verkstaden har hittat nåt fel så är det inget fel på den". Konstigt då tom säljaren såg det direkt utan att jag sa vad felet var. Ska ta kort på den sen idag när jag ska till affären så lägger jag upp dom så ni får se Senast redigerad av pappa_jon den 2012-04-23 klockan 05:52. |
|
|
|
|
|
#269 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia P ROM: Orginal Tema: Orginal Launcher: Orginal Tablet: iPad 2 Tack: 1
Tackad 43 ggr i 42 inlägg
|
Citat:
http://www.webhallen.com/info/suppor...ur/pixelpolicy Alla företag har en och annan nöt på support som man kan ha otur att stöta på, men det är bara att ligga på. Rätt skall vara rätt. Senast redigerad av twintin den 2012-04-23 klockan 20:57. |
|
|
|
|
|
|
#270 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag skickade in min telefon till Anovo för ett tag sedan. Mailade dom och frågade hur det gick. Fick tillbaka det här:
Tack för Ert mail. Ni kommer att få en utbytesenhet. Vi kommer att skicka utbytesenheten till Er så snart den anländer hos oss. Detta beräknas ske preliminärt inom ca 3-7 arbetsdagar. Ha en trevlig dag! Med vänliga hälsningar - Best regards Ok då tänkte jag bra. Men nyss så fick jag ett sms om att jag kan hämta ut min mobil på posten? Ska dom lagas eller bytas ut? Update: Pratat med dom igen och det hade blivit något missförstånd, min telefon är utbytt och jag ska hämta ut den idag. Hoppas den funkar. Återkommer. Senast redigerad av CHEMAS den 2012-04-23 klockan 14:25. |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|