![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: feb 2010
Operatör: Tre Telefon: Huawei U8220 ROM: FLB-mod v1.0beta3 Custom 2.1 Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Efter att ha varit löjligt nöjd med min HOX under en dryg vecka, har jag nu börjat uppleva något som inte bara stör mig, utan faktiskt ställer till det för mig. Jag sätter telefonen på laddning varje natt och har den som väckarklocka. Varken igår eller i morse ringde alarmet, och telefonen har inte tagit emot laddning, utan ligger kvar på 50%. Jag kan inte återskapa problemet, när jag nu sitter på jobbet laddar den som den ska, när jag provade alarmet kl 8 istället ringden den som den skulle. Någon annan som upplevt det, eller någon som har en idé på en lösning? |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2010
Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
![]() Min telefon låg också på laddning hela natten men på morgonen hade jag endast 89% batteri... Provade att dra ut och sätta i laddaren men den ville inte ladda mer. Startade om den två gånger och nu verkar den ladda fint... Ska bli spännande att se om alarmet funkar imorgon....! ![]() Har inte en aning om vad man kan göra åt det... Hoppas på att det är mjukvarubuggar, fixar det inte sig snart så kommer jag att köra en root och en annan rom.. |
|
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Hmmm...
I morse ringde telefonen, men då hade jag redan "väckt den" genom att kolla tiden någon kvart innan. Hade inte telefonen på laddning. Hade en annan alarmsignal, en förinstallerad, de två gånger den inte ringt hade jag en hämtad. Ska försöka smalna av det lite till, inatt lägger jag den på laddning igen. |
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: sep 2009
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: CM Tablet: Nexus 7 Tack: 38
Tackad 84 ggr i 67 inlägg
|
Inga automatiska task killers installerade? Ändrat något i telefonens minneshantering?
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) | ||
|
Baby Droid
Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Nej, inget sådant här heller.
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Telia Telefon: HTC One X ROM: InsertCoin Tema: Holo Light HD Launcher: Sense 4+ Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 35
Tackad 37 ggr i 31 inlägg
|
Original-laddaren? Jag hade samma problem med en "äldre" laddare, bytte jag till den som kom med telefonen så fungerade laddningen igen.
Det verkade som telefonen gick in i något "paus-läge" med den "äldre" laddaren ansluten (vet att det låter konstigt, men det var vad som hände). Inga problem med den "äldre" laddaren på min gamla Desire HD. |
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2012
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Haft problem med alarm som inte går igång. Då min enda väckarklocka är just mobilen är ju det här mer än lite besvärligt...
Även laddningen har ibland strulat, men kan inte säga om de har med varandra att göra. |
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: sep 2009
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: CM Tablet: Nexus 7 Tack: 38
Tackad 84 ggr i 67 inlägg
|
Det låter ju inte bra, förhoppningsvis så ordnar uppdateringen som börjat komma eventuella problem med alarmet.
Angående laddning så såg/hörde jag någonstans att HTC varit inne och flyttat runt lite på kablarna i usb-kontakten. Om det är så så är det inte så konstigt att det uppstår problem med laddare som inte är orginal, har dock inte källa på detta tillgänglig. |
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: Stock Launcher: Apex Pro Tack: 52
Tackad 23 ggr i 23 inlägg
|
Upplevde samma sak med min gamla X10-laddare. Ibland ladda den inte alls och annars extremt långsamt. Med medföljande laddaren verkar det funka bättre
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Nix, vid båda dessa tillfällen har det varit originalladdaren jag använt mig av. Jag har använt en Motorolaladdare också, dagtid, men då har det inte varit några bekymmer.
|
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag har exakt samma problem med min One X:
1. Laddningen slutade fungera efter ca en vecka. Originalladdaren funkar inte, men med en Clas Ohlsson-laddare är det inga problem. Har reklamerat laddaren. 2. Alarmet går inte igång. Det går igång om man testar ett par minuter fram i tiden. Har även testat att inte stänga ner klock-appen. Ingen skillnad. En lösning är väl att installera någon annan alarmapp men den medföljande har ett smidigt gränssnitt så det vore ju synd. |
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X Tack: 6
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Låter väldigt konstigt. Jag använder alarm-funktionen varje dag. Mån-fre samma tid. Funkar varje morgon. Snooze och avstängning är inga bekymmer.
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2011
Operatör: Tele2 Telefon: HTC Desire ROM: CyanogenMod 7.1.0 Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Upplevde exakt samma problem första natten. Gjorde väl inget speciellt förutom att ha dödat allt igång i task managern som jag kan minnas.
|
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Jag tror det har med laddningen, kanske laddaren som sådan, att göra. Härom dagen när jag pluggade ur telefonen ur laddaren fortsatte den visa batterisymbolen som om den fortfarande laddade. Jag fick starta om för att få bort det.
Har inte haft telefonen på laddning under natten de senaste dagarna, och alarmet har gått igång precis som det ska. |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|