![]() |
|
|
#76 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2011
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: Whitehawkx AOKP Nightly 15/5 Tema: Dark AOKP Launcher: Apex Tack: 44
Tackad 34 ggr i 28 inlägg
|
Citat:
Har du själv använt dig av kollektivtrafik en längre tid? Sett hur priserna stigit men pengarna bara gått till nya spärrar och "kontrollanters" löner, snarare än att höja kvalitén på och utveckla de kollektiva färdmedlen? För det känns verkligen inte så när jag läser ditt inlägg. |
|
|
|
|
|
|
#77 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: mar 2011
Operatör: Telia Telefon: Sony Xperia Z ROM: Stock i väntan på något roligt Launcher: Självklart Tack: 15
Tackad 400 ggr i 317 inlägg
|
Citat:
Och jodå visst har jag använt kollektivtrafik under längre perioder och kan oxå säga att allt var inte bättre för. Att priserna gått upp är väl ganska naturligt om du tänker till lite. Priserna på allt från bränsle till fordon och löner har ökat och för att kunna fortsätta att erbjuda en förhållandevis bra service så måste bussar, spårvagnar m.m bytas ut. Hade däremot alla som brukar systemen varit med och betalat så hade en viss del av denna prisökning kunnat undvikas. De som betalar får ju även betala för de som väljer att inte göra det men ändå väljer att nyttja systemet. Vidare så hade dom även kunnat undvara ev. nya bommar och kontrollanter. Så istället för att gnälla ut och gör rätt för er. Och gillar ni inte att vi lever i en demokrati där man förväntas och bör följa rådande regler och lagar så finns det jättefina länder i gamla Sovjet som kanske skulle passa er bättre... Sent from my S(E) Xperia arc using TapaTalk
|
|
|
|
#78 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Telenor Telefon: HTC Sensation Launcher: Stock Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Vidare går det att läsa på västrafiks hemsida att du ska registrera ditt kort direkt vid påstigning, detta är ett vilkor för att din resehandling ska vara giltlig. Fritzhy: Svensk lag bryr sig mindre om vad du tycker eller tror. Det är fakta att bedrägligt beteende har fängelse i straffskalan och det är fakta att för att få göra ett envarsgrip ska det finnas fängelse i straffskalan, ergo vem-som får gripa någon för bedrägligt beteende. Hur vida någon sedan faktiskt har blivit dömd till fängelse med denna brottsrubricering är irrelevant för den som griper, då det är rättens uppgift att döma och ingen annan. Du kunde läsa planka.nu så du bör kunna läsa detta. Bedrägligt Beteende: 9 kap 2§ http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-...s-1962-700/#K9 Envarsgripande: 24 kap 7§ https://lagen.nu/1942:740#K24P7 |
|
|
|
|
|
|
#79 - (Permalink) | |||
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Telia Telefon: Sony Xperia V ROM: Stock Launcher: Nova Tablet: Galaxy Tab 7.7 Launcher: Nova Tack: 2
Tackad 20 ggr i 12 inlägg
|
Citat:
Citat:
Citat:
Kvinnan hade kunnat göra det lätt för sig genom att betala sin avgift för att hon bröt mot Västtrafiks regler. Hon gjorde det svårt för sig helt i onödan. Folk behöver förstå att lagar och regler gäller även om man inte håller med dem.
|
|
|
|
#80 - (Permalink) | |
ModeratorReg.datum: jun 2009
Operatör: Telenor Telefon: Sony Xperia Z ROM: Stock Tablet: ASUS Transformer Tack: 12
Tackad 149 ggr i 104 inlägg
|
Citat:
Vad gäller tråden i övrigt så se till att diskussionen hålls på en vettig nivå dvs INGEN pajkastning lr personliga påhopp.
![]() Ägare till den första brickade svenska HTC magic?? Stolt före detta ägare till en smält HTC magic!! Numera ägare till Sony Xperia Z Add me on Google+ HTC Magic-->Acer liquid-->HTC Desire/Motorola Milestone-->ip4-->Samsung Galaxy s2-->HTC One X-->Sony Xperia Z |
|
|
|
|
|
|
#81 - (Permalink) |
|
Senior Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: Orginal 4.1.2 Launcher: Tw Tablet: Nexus 7 3g Launcher: Buzz Launcher Tack: 343
Tackad 100 ggr i 91 inlägg
|
nu vägrar kontrollanterna (västtrafik) att göra kontroller
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ar-kontrollera pga dem känner sig hotade efter klippet m.m
|
|
|
#82 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S ROM: Captivate med 2.2 Tack: 9
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
Citat:
Kan jag månadshandla för 1000kr och glömma skanna varor för 2-300kr? Eller var det antalet varor man skannar/inte skannar som spelar roll? Intressant. Visste inte att uppsåtet skulle försvinna om jag handlade för "flera hundra". Jag som trodde det var snatteri och om värdet överstiger 1000kr blir det stöld. ps. Jag hade gripit dig alla dagar i veckan, om jag nu jobbade som butikskontrollant(aka civil väktare) Senast redigerad av shero den 2012-04-26 klockan 03:27. |
|
|
|
|
|
|
#83 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S ROM: Captivate med 2.2 Tack: 9
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
Citat:
Livströtta? Bra där. Misshandel, nej, laga befogenhet, googla det. Hon har begått ett brott, din åsikt. Igen, din åsikt. Bli arg på patrasket som vägrar betala istället, hon sätter sig i motvärn, försöker fly och gör sig skyldig till försök till våld mot tjänsteman. Att dessa kontrollanter endå envisas med att snällt och lungt försöker förklara för folk vad som händer, påtalar för henne att hon måste kvarstanna tills polis anländer, stjärna i kanten. |
|
|
|
|
|
|
#84 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 Launcher: Nova Tablet: Nexus 7 Tack: 37
Tackad 32 ggr i 21 inlägg
|
Fan på tiden att det här tas upp. Kontrollanterna har betett sig som svin i över 10 år. Tror att de är poliser. De njuter säkert av kicken de får av att leka polis.
Sent from my GT-I9210 using Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#85 - (Permalink) | |
|
Senior Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: Orginal 4.1.2 Launcher: Tw Tablet: Nexus 7 3g Launcher: Buzz Launcher Tack: 343
Tackad 100 ggr i 91 inlägg
|
Citat:
I detta fall hadde ju kontrollanterna lagstöd som nämnts x antal gånger innan *Skrivet från samsung galaxy s2*Ha en trevlig dag*
|
|
|
|
#86 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: jan 2012
Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE ROM: CleanROM Tack: 34
Tackad 43 ggr i 38 inlägg
|
Dom är inte i tjänst och polisen har anmält dom. Läste jag
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
|
|
|
#87 - (Permalink) | |
|
Android
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Original Tablet: Galaxy Tab 10.1 LE Tack: 80
Tackad 224 ggr i 182 inlägg
|
Citat:
Edit: nu lät jag väldigt hatisk så tänkte givetvis tillägga att det finns många bra kontrollanter också. Men det säger sig självt egentligen. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
www.dxapps.se apputveckling Senast redigerad av Zooklubba den 2012-04-26 klockan 08:33. |
|
|
|
|
|
|
#88 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: mar 2011
Operatör: Telia Telefon: Sony Xperia Z ROM: Stock i väntan på något roligt Launcher: Självklart Tack: 15
Tackad 400 ggr i 317 inlägg
|
Citat:
Du och jag har lika stor rätt att gripa henne som dom har när dom är i tjänst. Och att polisen inleder en förundersökning ser jag inget konstigt med. Dom kan då utreda ifall något fel har begåtts och hade dom inte gjort det hade "fjortisdrevet" dragit igång mot polisen för att dom inte tar upp saken själva.
|
|
|
|
#89 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: sep 2009
Telefon: Google Nexus 4 ROM: CM10.1 Launcher: Nova Prime Tablet: Nexus 7 Tack: 188
Tackad 121 ggr i 92 inlägg
|
Tror han menade att de har tagits ur tjänst pga händelsen.
|
|
|
#90 - (Permalink) |
|
Senior Droid
Reg.datum: dec 2009
Operatör: Comviq Telefon: HTC One X ROM: CyanogenMod 10.1 RC2 Launcher: NovaPrime Tablet: Apple iPad2 16gb Tack: 87
Tackad 141 ggr i 109 inlägg
|
Västtrafik ligger illa till igen
![]() Killen ligger på rygg, med ett knä i bröstet och en jacka för huvudet som vakterna lagt på http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....angade-pa-bild Man blir irriterad av att se hur dom behandlar folk, om man gör så på någon som rånar en så råkar man själv ut för misshandel... |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|