Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > Samsung > Galaxy Note > Galaxy Note - ROM-filer och utveckling

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-04-24, 03:17   #1 - (Permalink)
AVR4000
Youth Droid

AVR4000s avatar

Reg.datum: feb 2011

Telefon: Sony Xperia Z Ultra
ROM: 14.1.B.1.532 (C6802), ExistenZ (C6602)
Tema: Xperia Z CM10.1
Launcher: Nova Launcher Prime
Tablet: Asus TF700
ROM: CleanROM Xenogenesis 4.6.5 Android 4.2.1
Tema: Color Theme Mod
Tack: 6
Tackad 113 ggr i 72 inlägg
Standard Criskelos ICS V2 LP6 - en riktigt bra ROM

Jag startar en tråd om denna eminenta ROM som fått mig att gå över till ICS. Den är mycket stabil och är baserad på den senaste LP6-läckan.

Mer info finns hos XDA: Criskelo´s ICS V2 LP6

Changelog:

Changelog:
• Base Rom ZCLP6
• CF-Root-SGS2_ZCLP5
• Full 1.4 Ghz POWER Thanks to the team mindnote
• Modem N7000XXLP1
• Deodex
• Superuser ADD apk
• Modified ICS Launcher ApexLauncher
• Add stock ICS BrowserPlus Browser
• Added new "Note S" of Samsung premium pack
• ICS keyboard AOSP
• ICS keyboard Samsung
• Now SPlanner works fine (sync included)
• AppWidgetPicker (groups the same APP Widgets
• ADD Roletube App that lets you download YouTube Video (SDCARD / Download)
• Host updated to avoid advertising
• ADD Version of Rom Added on about the phone
• Mod SMS are not logged in CallLog
• ADD CRT TV off effect
• Enabled the option CallRec Phone
• Several tweaks Framework-res.apk
• Fixes Status Bar (GPS icon, Direct access to settings, new icons, agrandad date, Button is now clear a cross, Operator at the bottom, and some other tinkering)
• Battery% On/off
• ICS Color Icons in statusbar
• ADD Criskelo Walpapers in gallery
• ADD more Walpapers in Walpapers TW
• ICS style DialPad
And many more detail, to improve the stability of the overall rom
Oläst 2012-04-24, 09:14   #2 - (Permalink)
KeWm
Kid Droid

Operatör: Halebop
Telefon: Sony Xperia Z1 Compact
ROM: Original

Tack: 20
Tackad 4 ggr i 1 inlägg
Standard

Den kändes liten på 497.6Mb eller är det någon annan del man ska flasha in först ?

Är det bara att flasha in denna som vanligt via CWM, hittar som ingen guide
KeWm är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-24, 09:42   #3 - (Permalink)
snabben
Baby Droid

Operatör: Halebop
Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE
ROM: Stock
Tema: tw
Launcher: tw

Tack: 1
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
Standard

From GB:
Install ics repack by chainfire via mobile odin-reboot-reboot into revovery-full wipe-install criskelo ics.

From any other ics:
Reboot into recovery-full wipe-install criskelo ics.
snabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till snabben för det här inlägget:
Oläst 2012-04-24, 14:31   #4 - (Permalink)
AVR4000
Youth Droid

AVR4000s avatar

Standard

Jag flashade in den med följande procedur:

1. Flasha LP1-repacken med Mobile Odin.
2. Starta om efter denna flash och låt ROMen "sätta sig" ett tag.
3. Starta om i CWM Recovery och kör Wipe data (factory reset) och wipe Dalvik cache samt format emmc (interna lagringen i telefonen).
4. Flasha CriskeloROM samt ev moddar (jag flashade in S-Memo samtidigt för att få fungerande skärmdumpar m.m).
5. Starta om igen, låt ROMen sätta sig en stund.
6. Starta om igen, låt den sätta sig ytterligare en stund.
7. Starta om och börja använda.

Anledningen till de två extra omstarterna är att detta rekommenderats hos XDA - likaså rekommenderas det att låta kerneln "sätta sig" vilket innebär att alla initialiseringsprocesser körs färdigt innan man börjar konfigurera m.m.

Jag formaterar alltid emmc också eftersom det visat sig bli bättre prestanda om man rensar ut allt gammalt därifrån (programinställningar o.dyl) innan man flasha en ny ROM.

Med ovanstående åtgärder utförda fungerar Criskelo mycket bra, snabbt och stabilt. ROMen är baserad på TouchWiz så Samsungs egna program, kamera m.m fungerar. Apex Launcher är förvald men går att ändra till TW om någon föredrar det.

Dock gör Apex att man får en trevlig funktionell "stock ICS" samtidigt som man behåller Samsungs program.
Oläst 2012-04-24, 15:06   #5 - (Permalink)
SpeedSurfer
Kid Droid

Reg.datum: apr 2011

Tack: 20
Tackad 10 ggr i 10 inlägg
Standard

Tack för tipset! Återställer just nu mina program via Titanium Backup... Allt verkar ha fungerat fint...
SpeedSurfer är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-24, 21:28   #6 - (Permalink)
Ekofasc
Senior Droid

Ekofascs avatar

Reg.datum: sep 2009

Operatör: Tele2
Telefon: Google Nexus 5

Tack: 246
Tackad 170 ggr i 136 inlägg
Standard

Vad mer finns det att säga om rommen, varför är det den första som fått dig AVR4000 att byta till ICS? Inga märkvärda buggar?

Jag gillar ICS-rommar som är byggda på TW, älskar S-Planner t.ex. Jag körde tidigare Alba men fick problem med att den inte presenterade namn på den som ringde en, så vida man hade lagrat numret med landskod. Jag gick därför över till Stunner och den funkar riktigt bra, inga konstigheter i batteristatistiken och batteriet räcker länge - speciellt med en valbar batterisparfunktion som jag har en genväg till, som gör att datatrafiken stängs av när skärmen är släckt. Jag klarar äntligen en hel arbetsdag (10t) utan problem.
Oläst 2012-04-24, 22:29   #7 - (Permalink)
AVR4000
Youth Droid

AVR4000s avatar

Standard

Jag bytte från Kingdroid till Criskelo eftersom den är stabil (på samma vis som Kingdroid) och har Samsungs S-Note (vilket är en stor förbättring jämfört med att enbart vara hänvisad till S-Memo), Samsung-kameran m.m - allting ihop med ICS.

ICS Stunner är bra men för min del har jag insett att S-Pen-programmen och kameran är nödvändiga för att jag skall bli helt nöjd. Avsaknaden av dessa i Stunner är därmed ett minus. Å andra sidan är den stabil och bra.

Mitt intryck av Criskelo är förbättrad batteritid jämfört med GB samt ökad prestanda. Däremot finns enligt uppgift den s.k inkommande samtalsbuggen kvar, något som den verkar dela med andra LP6-baserade TW-ROMar.
Oläst 2012-04-24, 22:34   #8 - (Permalink)
Ekofasc
Senior Droid

Ekofascs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AVR4000 Visa inlägg
Jag bytte från Kingdroid till Criskelo eftersom den är stabil (på samma vis som Kingdroid) och har Samsungs S-Note (vilket är en stor förbättring jämfört med att enbart vara hänvisad till S-Memo), Samsung-kameran m.m - allting ihop med ICS.

ICS Stunner är bra men för min del har jag insett att S-Pen-programmen och kameran är nödvändiga för att jag skall bli helt nöjd. Avsaknaden av dessa i Stunner är därmed ett minus. Å andra sidan är den stabil och bra.

Mitt intryck av Criskelo är förbättrad batteritid jämfört med GB samt ökad prestanda. Däremot finns enligt uppgift den s.k inkommande samtalsbuggen kvar, något som den verkar dela med andra LP6-baserade TW-ROMar.
Upplevde du att stunnerkameran tog sämre bilder än samsungkameran? Eller är det en fråga om funktionalitet?

Inkommande samtalsbuggen vill säga att nummer ej presenteras med namn? Då får jag bara vänta på en ny läcka eller tills officiella ICS släpps innan jag kan köra med en TW-rom verkar det som - den buggen kan jag inte leva med.
Oläst 2012-04-24, 22:43   #9 - (Permalink)
AVR4000
Youth Droid

AVR4000s avatar

Standard

Inkommande samtalsbuggen finns enligt tråden på XDA och hör sannolikt ihop med att det rör sig om läckor från den kinesiska i9220.

På kamerafronten uppfattar jag det som att Samsungs kamera tar bättre bilder - men den stora skillnaden är gränsnittet. ICS standardkamera med "snurren" passar inte mig alls, jag vill ha ett UI som liknar Samsungs där jag kan placera ut genvägar till inställningar och snabbt ställa in och fotografera.

Även om jag generellt föredrar att köra vanilla och lägga in mina egna program (ExDialer o.s.v) vill jag inte leva utan S-Note, S-Planner, S-Memo och Samsungs kamera.

När det finns en ICS-ROM som motsvarar Kingdroid Elegance Deluxe fullständigt, inkl Kalagas Mixed Theme - det är då jag kommer känna mig 100% nöjd med ICS. Detta kommer att ske så fort den officiella uppdateringen kommer.
Oläst 2012-04-25, 17:59   #10 - (Permalink)
reallyawesomemark
Baby Droid

Reg.datum: apr 2012

Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Har du erfarenhet av teammidnotes lp6/är du i stånd att jämföra med denna? Ej provat så många romar men browsern laggade för mkt i stunner/cm9 och gillar TW (gillade inte apex mest för att den laggade mer och påstod mig dessutom märka att den åt ytterligare RAM så appar stängdes lättare - borde väl vara så?). Tacksam för enkel jämförelse i så fall. Enda jag stör mig på i TMT är avsaknad av GPS-switch/customizable status bar widgets och att man inte kan justera jusstyrka som i stock GB genom att dra med fingret. Och att samsungbrowsern hänger sig (även dolphin), funkar dock bra med ics+ browser.
reallyawesomemark är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-25, 20:37   #11 - (Permalink)
Gonjer
Youth Droid

Gonjers avatar

Reg.datum: dec 2009

Telefon: Samsung Galaxy Note
ROM: PARANOIDANDROID 2.15 [Utacka]
Tema: ICS Plates
Launcher: Apex Pro

Tack: 17
Tackad 22 ggr i 11 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AVR4000 Visa inlägg
Jag är helt ny när det kommer till Noten, kör för tillfället CheckROM då jag har den på min S2a. Men vad är S-Note, är det bara förkortning för Samsung Note eller är det ett program?

Gällande applikationer från Samsung (Samsung appstore), som man kan ladda ner har jag läst, är det något speciellt? Har tagit bort Appstore pga att jag vill ha en clean telefon.
Gonjer är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-25, 20:50   #12 - (Permalink)
Ekofasc
Senior Droid

Ekofascs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gonjer Visa inlägg
Jag är helt ny när det kommer till Noten, kör för tillfället CheckROM då jag har den på min S2a. Men vad är S-Note, är det bara förkortning för Samsung Note eller är det ett program?
Ny anteckningsapp från Samsung som kommer med Notens ICS - en del av "Premium Suite".
Oläst 2012-04-26, 09:14   #13 - (Permalink)
incarnated
Kid Droid

incarnateds avatar

Reg.datum: jun 2011

Telefon: Samsung Galaxy S II LTE

Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1

Tack: 15
Tackad 13 ggr i 10 inlägg
Standard

Rekommenderas! Jag kan fan skriva med pennan för att skriva meddelanden! High-tech shit!

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:02.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com