![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2009
Operatör: Telia Telefon: Google Nexus 4 ROM: Latest stock Launcher: Nova Tack: 2
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Blev riktigt förvånad att den fungerade så bra... Tips till er övriga alltså: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1479348 |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: TDC Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Stock-ROM än så länge Tablet: Nexus 7 Tack: 50
Tackad 11 ggr i 9 inlägg
|
Får prova i veckan! Tack för tipset!
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2010
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Stock Tack: 5
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Skumläser man xda tråden så verkar ROMen vara lite sisådär, att skärmen blir svart micen inte funkar, men jag antar att man måste testa.
Har någon koll på ifall jag kan göra en vanlig upgrade från MIUI 2.37 till v.4 eller måste man göra en större wipe? |
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: TDC Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Stock-ROM än så länge Tablet: Nexus 7 Tack: 50
Tackad 11 ggr i 9 inlägg
|
Här är en nyare version från MIUI us officiella forum med en del buggar fixade. Jag har provat ett par timmar idag och det fungerar fint.
http://forums.miui.us/showthread.php...eam-Sandwiched Nackdelar -flyter inte lika fint som MIUI GB -tar mer internt minne, jag hade 35 MB ledigt efter nyinstallation Fördelar -snyggt -mer strukturerat user interface, känns mer genomtänkt -standardprogram är förbättrade och snyggare som t.ex. kalendern, kameran, gmailprogrammet, musikspelaren med mera Det finns säkert mer grejjer men det är vad jag kommit på så här långt. Jag har dock gått tillbaka till GB versionen då jag behöver all internt minne jag kan få och dessutom tycker jag flytet i gränssnittet är för viktigt för att offra. Det kanske blir bättre med annan launcher? Enligt instruktionerna ska du köra en full wipe. Jag körde en NAND-backup från recoveryn men när jag skulle tillbaka till GB så kunde jag inte ladda in den, trots factory wipe. Fick köra in på vanligt vis och sedan köra in en backup jag tagit innne i själva MIUI.
|
|
|
|
#5 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2009
Operatör: Telenor Telefon: Nexus One ROM: MIUI Tema: MIUI Original Launcher: MIUI Tablet: Apple iPad 3rd Gen Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
Hur blir det om man vill installera en app som är över 35 mb? Forget it eller? |
|
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2010
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Stock Tack: 5
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Citat:
Det är egentligen bara internminnet + kass mic (inte standard utan just min bara) som gör att jag verkligen vill byta lur.. N1:an har levererat galet bra! |
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Tackad 11 ggr i 9 inlägg
|
Citat:
Ja, tyvärr gnäller telefonen om man installerar större än vad som är ledigt och det tar stopp.
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Tackad 11 ggr i 9 inlägg
|
Citat:
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|