![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Halebop ROM: Nokia Lumia 920 Tack: 26
Tackad 37 ggr i 28 inlägg
|
![]() Man får inte heller använda IP-telefoni i deras dyraste tjänst för 200 Kr/mån, vilket man fick förut! Undrar hur detta kommer att tas emot av kunderna? |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Tre Tablet: iPad Mini Tack: 56
Tackad 455 ggr i 421 inlägg
|
Citat:
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S |
|
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: sep 2010
Tack: 5
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
Tror Telia kommer bojkottas av väldigt många kunder pga detta. De är iaf den sista operatören jag skulle välja.
|
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Halebop ROM: Nokia Lumia 920 Tack: 26
Tackad 37 ggr i 28 inlägg
|
Befintliga kunder med bindningstid lär inte påverkas. Men har man ett obundet abbonemang är nog risken att vilkoren ändras. Jag har bindningstid till i September, sen kommer jag sannolikt att byta operatör.
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Tre Tablet: iPad Mini Tack: 56
Tackad 455 ggr i 421 inlägg
|
Citat:
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S |
|
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: Original Tack: 14
Tackad 33 ggr i 17 inlägg
|
Citat:
Det har funnits indikationer på att priserna på datatrafik skulle kunna stiga, och jag tror inte att detta är det sista vi ser av det. Hur det tas emot av Telias kunder? De gör som de alltid gjort, - Hello! My name is Ben, Ben D Over. Will you please get the lubricant? |
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: jul 2011
Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE Launcher: Apex Tack: 141
Tackad 428 ggr i 343 inlägg
|
Citat:
I måndags på E4an upp till sundsvall var 3 överlägset bättre än telia t.o.m när telia kördes på gsm nätet. Behöver jag säga att jag har att sagt abonnemanget hos halebop.. ![]() Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
|
|
|
|
#9 - (Permalink) | ||
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: Original Tack: 14
Tackad 33 ggr i 17 inlägg
|
Citat:
Citat:
Täckning, hastigheter, 3g, 4g, och så vidare, allt detta kan ju diskuteras till leda, men, finns det inte ett "täckningsspöke" hos många som väljer Telia? Tycker ofta man hör det argumentet, -Alltså där jag bor måste man ha Telia. Men när man kollar på tester och täckningskartor så är det inte särskilt många människor som inte kan välja ett annat alternativ. Är täckningen bara ett argument för att känna sig trygg hos sin gamla drake? |
||
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: AOKP Tablet: Nexus 7, iPad 4th Gen Tack: 15
Tackad 177 ggr i 135 inlägg
|
Citat:
Så jo, vissa måste visst ha telia för att ens kunna ringa. Dock skulle jag aldrig välja telia iallafall, på tok för dyrt enligt mig
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III Tack: 16
Tackad 19 ggr i 18 inlägg
|
Telia har ju täckning på störst yta, men det är GSM-täckning. Fast hellre GSM-täckning nästan överallt där man bor istället för ingen täckning.
Kommer ihåg 2004 då jag skaffade 3, där jag hade mitt sommarland fanns det ingen täckning med någon operatör förutom 3, man hade full 3G-täckning ;D |
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE Launcher: Apex Tack: 141
Tackad 428 ggr i 343 inlägg
|
Citat:
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: aug 2011
Operatör: Telia Telefon: Sony Ericsson ray ROM: Original ICS (4.0.4) Tema: Silk, men med helsvart bg Launcher: stock Tack: 9
Tackad 28 ggr i 27 inlägg
|
När det gäller 3G-täckningen så är det ingen skillnad på telia och Tele2 eftersom dom använder samma nät, "Sweden 3G". Telia har (eller i alla fall hade) bästa täckningen utanför storstäderna, på GSM-nätet, men numera tror jag nästan att utvecklingen kommit ikapp och sprungit ifrån, och Telia lever på ett gammalt rykte. Jag har Telia som operatör, mest på grund av att jag fick ett bra erbjudande med min nuvarande telefon, och med den lilla datamängd jag förbrukar i nätet (kör ju mest med WiFi) så spelar kostnaden inte så stor roll. Men min jobbtelefon har ett Telenor-abbonnemang, och många gånger så har faktiskt den bättre täckning.
|
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Men, vi hade Tele2 som försök på jobbet, i Luleå. Det var bara att glömma och Tele2 byttes tillbaka till Telia ganska så omgående. |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|