Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Swedroid Market > Köp och sälj

Stängt ämne

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-04-28, 12:21   #14 - (Permalink)
selko
Teen Droid

Reg.datum: May 2011

Tablet: iPad 3

Tack: 38
Tackad 44 ggr i 33 inlägg
Standard

Pm från Ekman till mig i mitten av mars.

QUOTE=Ekman]Fasiken va trist! Ja jag vet nu att han ej är att lita på för hörde av mig igen nu ang garanti pappret. Han hävdar att han skickat det igen. Men inte fan har han gjort det. Jag menar skulle posten slarva bort det 2 ggr...Tråkigtförersom lagt ut pengar! Hoppas ni fårigen dom! Jag märkte inget speciellt när jag bytte öga mot öga. Men märker ju att han ljuger nu..

Håll mig gärna underättad hur det går. Trist med oärligt folk!

Kanske har du gjort rätt för dig mu gentemot honom precis som mot oss, men då jag skrev till honom 25 mars hade du inte gjort det. Du har aldrig svarat mig, vill du att jag bet banken faxa kontoutdrag till din bank, så kan du göra detsamma till min bank. Jag lovar dig, visar det sig att du har fört över pengar till som du säger innan lovar jag att du får tillbaka de pengar som du förde över den 25. Kan du göra det?

Senast redigerad av selko den 2012-04-28 klockan 12:24.
selko är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-28, 12:49   #15 - (Permalink)
LaRoux
Banned

Reg.datum: Jun 2011

Tack: 4
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
Standard

Han behövde aldrog få pappret kom vi fram till och första gången gick det till helt fel adress, när jag sedan frågade om han behövde det så skulle jag fixa en kopia, men det behövdes inte eftersom det var helt ovärt.

Självklart kan jag visa det, men jag har inte orkat engagera mig eller för den delen ens tänkt tanken. Tydligen har du det, men inte hört av dig? Bra jobbat.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2
LaRoux är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-28, 13:07   #16 - (Permalink)
selko
Teen Droid

Standard

Sist jag hade kontakt med Ekman hade ni inte löst det, du hade bara kommit med bortförklaringar. Ska jag lägga upp mejl där jag frågar dig samma sak som här, om du kn på något sätt bevisa att du fört över pengar innan? Jag hat ställt den frågan flera gånger tidigare och kan visa det ifall det behövs. Kan du visa mig genom dina kontoutdrag att du fört pengar till mig innan 25 mars får du tillbaka summan jag fick av dig 25.

Du pratar strunt, du var/är sökt på fiskeforum. Försökt blåsa mig och sydou och Ekman skrev inte positivt om dig i slutet av mars

Har någon frågor om Laroux kan den ta det med mig via pm. Jag tror att Ekman och sydou också kan svara om honom. Var försiktig när ni gör affär med honom.

Senast redigerad av selko den 2012-04-28 klockan 13:10.
selko är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-28, 13:33   #17 - (Permalink)
Dellblod
Youth Droid

Reg.datum: Oct 2009

Operatör: Tele2
Telefon: Google Nexus 4

Tack: 35
Tackad 17 ggr i 16 inlägg
Standard

Vill bara meddela att jag drar mig ur köpet pga alla rykten osv.

Senast redigerad av Dellblod den 2012-04-28 klockan 13:42.
Dellblod är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-28, 13:47   #18 - (Permalink)
selko
Teen Droid

Standard

Det är så lite, jag tror att alla skulle göra det om någon blivit utsatt för det jag och sydou har blivit. Det var mig han gav halva kollit. Han fotade kvittot men endast en del av kollit. Jag har kvar det på datorn eftersom det var så löjligt, vid frågor om han kunde ta kort på hela kollit så kunde han inte det eftersom han inte hade någon kamera. Det har nästan alla och om man inte har det kan man låna. Nu tog det en månad för mig att få tillbaka pengar och jag har alla mejlkonversationer, sms och pm som jag och Laroux hade med varandra. Som sagt, jag lovar dig att om du kan bevisa mig att du sänt mig pengar innan den 25 mars som du säger att du gjorde kommer jag att betala tillbaka samma summa till dig för att du inte ska ligga minus, jag lovar dig det Laroux. Be bara din bank faxa dina kontoutdrag till min bank och visa mig att det du säger stämmer så ber jag om ursäkt för allt och du får tillbaka 1650 kr som du påstår att du varit tvungen att sätta in igen eftersom första gången hade det "försvunnit" enligt dig. Sen är inte din sambo polis heller för den delen. Du hade som sagt över 5 veckor på dig att göra rätt för dig både mot mig och mot sydou men ingen av oss fick några pengar tills vi inte gick vidare med detta. Jag vill påpeka att vi till slut fick våra pengar tillbaka, efter 5 veckor

Senast redigerad av selko den 2012-04-28 klockan 13:50.
selko är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-28, 13:59   #19 - (Permalink)
LaRoux
Banned

Tackad 5 ggr i 5 inlägg
Standard

Jaha, för bedragare mailar från sin arbets epost, ringer från kontors telefon, uppger eget kontonummer och adress, riktigt namn etc.
Dessutom erbjuder han att skicka varan innan betalning/använda betaltjänst samt att mötas upp, ja, verkar vara typiskt bedragar material.

Tack för att ha sabbat affären, skenheliga kamrat.

Du väljer dessutom att utelämmna att du fått prints på mina överföringar samt totalta kontohistorik. Du vet själv att något var verkligt fel och det är klart som attan man inte bara rättar sig i ledet och gör som du vill.

Aja detta är mitt sista meddelande, jag har inte mer att säga, men jag hoppas du är nöjd.

Och nej, det tog inte 5 veckor, när jag väl fick reda på att du rimmligtvis inte hade pengarna hade ni båda dem direkt. Herrå.

Senast redigerad av LaRoux den 2012-04-28 klockan 14:09.
Gammal 2012-04-28, 14:09   #20 - (Permalink)
selko
Teen Droid

Standard

Du trodde väl att vi var såna som inte har koll, för du slutade svara i telefon när vi ville komma i kontakt med dig. Att erbjuda sig skicka vara innan man betalar är ett fint sätt att inge förtroende mot köparen. Vad är ditt riktiga namn? Vad heter din sambo?

Jag har inte sabbat, jag anser att jag har varnat andra köpare. Jag säger inte att man inte ska göra affär med dig, jag sa bara att man ska vara försiktig och kolla leg och endast face to face möten med dig.

1. Kan du be din bank faxa kontoutdraget som visar att du förde över pengarna innan den 25e?

2. Varför skickade du aldrig telefonen på nytt när den kom tillbaka till dig som du säger att den gjorde? Jag bad dig göra det ett flertal gånger, om du inte kunde skicka den ville jag ha pengarna. Du sa till mig vid tre olika tillfällen att du har skickat iväg den men att den kommit tillbaka.

Senast redigerad av selko den 2012-04-28 klockan 14:12.
selko är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-28, 14:12   #21 - (Permalink)
LaRoux
Banned

Tackad 5 ggr i 5 inlägg
Standard

Och ja, det kan jag, men det finns absolut noll anledning för mig att lägga ned tid på detta och detsamma bör ju gälla dig?

Nae, nu får ni ha så kul i denna tråden.

Gammal 2012-04-28, 14:17   #22 - (Permalink)
selko
Teen Droid

Standard

Sen har jag väl inte sabbat någon affär. Jag tror att alla vill göra affär med dig om du först skickar telefonen och sen låter köparen betala efter att han fått hem den. Du är kanske inte oärlig heller, men mot mig, sydou och Ekman har du inte varit ärlig i alla fall
selko är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-28, 14:23   #23 - (Permalink)
selko
Teen Droid

Standard

Nej, för mig handlar det om att jag vill göra rätt för mig. Har du skickat pengarna innan den 25e mars då jag fick tillbaka pengarna på mitt konto vill jag veta det för att ge tillbaka till dig den summan och be om ursäkt för allt. Du ska inte behöva betala tillbaka dubbelt till mig och sydou. Jag är beredd att ge tillbaka pengarna till dig om det visar sig stämma att du gjort en överföring, även om jag inte fick den. Jag lovar att jag är helt ärlig och att du kommer få det om det visar sig stämma. Det kan du bara göra genom att be din bank ditt kontoutdrag till min bank och sen kan jag kontrollera det. Det handlar inte om mycket i tid (10 minuter) och alla skulle göra det om de varit i din situation där du påstår att du fått överföra två gånger samma summma (1650 kr).

Sen har du inte svarat på vad du heter och vad din tjej heter? Kan du svara på det också?
selko är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-28, 14:30   #24 - (Permalink)
sydeu
Teen Droid

Reg.datum: Feb 2011

Operatör: Tele2
Telefon: LG G2
ROM: SlimKat

Launcher: Nova Launcher
Tablet: iPad Mini

Tack: 23
Tackad 57 ggr i 47 inlägg
Standard

Har inte läst igenom inläggen här men både jag och selko köpte mobiler av laroux utan att få dem. Vi skickade pengar och ingenting hände, krångel hit och dit pga olika saker enligt laroux. När en månad gått och ingen av oss fått varken mobil eller pengar tillbaka tröttnade vi helt och fick genom lite privat detektivarbete fram hans adress och flickvän och användarnamn på diverse hemsidor. Kan länka lite intressanta inlägg från flashback bland annat där det verkar som han scammat folk (hans "kompis" står det förstås i tråden). Men när vi berättade allt vi visste för honom och hotade med polisanmälan fick vi äntligen tillbaka pengarna.

Om ni vill göra affär öga mot öga med honom så fine, nu har ni blivit varnade.

Jag tror personligen att det här är ett sätt för laroux att låna pengar utan att betala ockerränta till smslån, men det gör det absolut inte okej.

Senast redigerad av sydeu den 2012-04-28 klockan 14:35.
sydeu är inte uppkopplad  
Följande 2 medlemmar säger tack till sydeu för det här inlägget:
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:54.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com