![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Orginal Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Jag flashade in yakju för några veckor sedan och passade samtidigt på att roota. I min glädje över att ha tagit oskulden av även denna telefon så hoppade jag helt över steget att ta backup på den orginalrom som fanns på telen. Det skulle vara skönt att ha en original image i ägo om jag någon gång behöver lämna in telefonen på service eller liknande. Kan någon tänka sig att dela med sig av sin backup? Jag vet att jag har sett länkar till filerna jag behöver på forumet men nu kan jag inte för allt i världen hitta dem. Tack för hjälpen! Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Android
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: MC3 + JKay + Perseus kernel Launcher: Nova Prime Tablet: Google Nexus 7 32GB Wi-Fi Tack: 383
Tackad 693 ggr i 541 inlägg
|
http://forum.xda-developers.com/show...83&postcount=1
Där är en länk till ODIN och stock nordic yakjuxw 4.0.1. Läs instruktionerna noga. Annars kan du mycket enklare behålla din yakju-byggd. Jag tror inte det ska vara någon fara vilken byggd telefonen kör, bara den på något sätt är stock.
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: mar 2010
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Bigxie's 4.1.1 Trinity Kernel Tack: 3
Tackad 4 ggr i 2 inlägg
|
Om man nu inte kör ODIN då?
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Android Master
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Telia Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: rasbeanjelly 4.2.1 Tack: 68
Tackad 408 ggr i 275 inlägg
|
På samma sätt som du flashade yakju, på samma sätt flashar du yakjuxw. :-)
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Orginal Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Härligt tack så mycket! Av en händelse dök även denna tråd upp just nu
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=71951 När jag ändå är i farten och frågar, vad är Odin? Det verkar vara något redskap att flasha firmwares med så jag kanske istället borde fråga varför man ska använda det när fastboot är så smidigt? |
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telia Telefon: Google Nexus 4 ROM: Rooted occam 4.2.2 (JDQ39) Tema: ADW.Elegant Theme Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: ASUS Nexus 7 Tack: 34
Tackad 201 ggr i 158 inlägg
|
Odin är en Samsung-specifik mjukvara för att flasha telefonen. fastboot är Googles generella metod som funkar på alla telefoner.
Vissa tycker att Odin är enklare, men personligen tycker jag inte att det kan bli mycket enklare än fastboot och då funkar det som sagt på alla telefoner (med upplåst bootloader)
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Original Tack: 2
Tackad 7 ggr i 5 inlägg
|
Jag frågade Samsung vad som händer om man byter firmware till Googles factory-image () och fick som svar att man inte mister någon garanti på det och att det är ok att skicka in telefonen på service med den firmwaren.
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telia Telefon: Google Nexus 4 ROM: Rooted occam 4.2.2 (JDQ39) Tema: ADW.Elegant Theme Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: ASUS Nexus 7 Tack: 34
Tackad 201 ggr i 158 inlägg
|
Kanon, bara att låsa bootloadern innan man skickar in den då :-)
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|