![]() |
|
|||||||
![]() |
| Share | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#16 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2010
Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#17 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2012
Tack: 1
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Träffade en bekant idag som har en HOX som är låst till 3 och har värre problem än mig med olåst lur och uppdateringen.
Han tappar mottagningen huxflux och verkar inte alltid gå att få tillbaka med omstart. häromdagen var han utan mottagning 10 timmar. Han har varit i kontakt med 3 som är medvetna om problemet men kan inget göra säger dom förrutom att han måste vänta på uppdateringen. Sa till honom att kontakta 3 igen och kräva kompensation. Han bytte från HTC Sensation med telia abb och har nu en telefon han bitvis inte kan använda till det den är till för. Frågan är vad man själv ska göra....vänta på nästa uppdatering antar jag och flitigt använda flight mode knappen av/på ofta. Verkar gå bra bra det här... |
|
|
|
|
|
#18 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2010
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Ni som har det här problemet, har ni någonsin någon 2g täckning? Jag har upptäckt att min Hox, som är köpt från tre, aldrig kopplar över till 2g. Jag jobbar med att köra lastbil så jag åker en hel del i Mellansverige och där det inte finns 3G täckning så har jag inte något nät alls.
Jag undrar även om någon som har det här problemet har provat att låsa upp telefonen och testat med en custom rom om det blir någon skillnad? Tror iofs att det har något att göra med radio att göra och det kan man väl inte byta förrän Htc väljer att göra det eller när det kommit S-off? |
|
|
|
|
|
#19 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: mar 2011
Operatör: Telenor Telefon: HTC Incredible S ROM: CM7 Launcher: ADW Tack: 9
Tackad 10 ggr i 10 inlägg
|
Citat:
Jag har en TPH lur med 3 abonnemang och upplever samma problem som er. Det löser sig
|
|
|
|
|
|
|
#20 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Hittade detta på Flashback. Misstänkte/visste det redan men ville dubbelkolla innan jag postade men iaf enl https://www.flashback.org/t920735
"Operatören 3 har ingen 2G täckning nånstans, inte så konstigt att det inte funkar för dig då 3 är en renodlad 3G-operatör." EDIT: Wetterholm hann före =P Har ni alla kontaktat HTC om problemet vi har? Jag ska göra det nu och fråga när vi kan vänta oss en lösning. Bollen måste ju ligga hos HTC även OM det skulle vara så att det är bara vi med abb från TRE som har problem. TRE kan ju inte göra en uppdatering vi kan ta hem antar jag. Senast redigerad av PiZZaMaN den 2012-04-29 klockan 21:36. |
|
|
|
|
|
#21 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2011
Tackad 4 ggr i 3 inlägg
|
Jag hade samma problem som er, 3 med TPH lur. Gick in i inställningarna och stängde av 2g och nu kopplar den upp direkt när man åter får mottagning. Dock så är det ett hårt "uppvaknande" att gå från telia till tre gällande mottagning. Skulle nog satsat på tele2 alla fall...
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till mrdn för det här inlägget: |
|
|
#22 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2010
Tack: 13
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 - (Permalink) |
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin 1.0.4 Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 47
Tackad 355 ggr i 308 inlägg
|
Via Inställningar > Mobilt nätverk får man upp inställningarna.
|
|
|
#24 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Skulle in på Willys här där jag bor och där har jag ingen mottagning.
Gick in. Handlade och kollade på telefonen 30 min senare och den hade inte åter anslutit till nätet. (senaste uppdateringern från HTC är installerad) Några timmar senare skulle jag hansla igen och innan jag gick in ställde jag om till WCDMA only och återfick inställningen direkt när jag kom ut ![]() Visst borde den inställningen inte innebära några nackdelar? |
|
|
|
|
|
#25 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Operatör: Halebop Telefon: HTC One X Tack: 15
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
jag har samma problem, den tappar mottagningen under samtal dock, aldrig annars.. jag har halebop
|
|
|
|
|
|
#26 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2012
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Har samma problem med min Htc one x. Tappar mottagning och behöver omstart för att återfå den. Ringde till Tre dom sa att man skulle ända i inställningar mobilt nätverk Nätverksläge till WCDMA only istället för GSM/WCDMA auto.
|
|
|
|
|
|
#27 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2010
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Ni som hade problem med detta, hur löste ni det?
Jag sitter med HTC One X+ nu och Telenor. Detta har hänt 5 gånger nu, nu har jag inte haft täckning sedan igår morse. Har testat allt, flygplansläge, byta simkort, starta om telefonen. Sätta den i endast wcdma läge. Jag bytte SIM-kort nu i telenorbutik. Men det fungerade inte heller. När jag nu försöker välja Telenor i nätverksoperatörer står det att min simkort inte tillåter anslutning dit. De sade på Telenorbutiken att jag ska göra en återställning via datorn? Räcker det inte att göra en återställning via "säkerhetskopiera och återställning"-->Återställ telefon? Telefonen är inte rootad eller något. Utan från butik utan att ändrat något. |
|
|
|
|
|
#28 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: Stock Launcher: Stock Tablet: Asus Transformer Tack: 13
Tackad 11 ggr i 9 inlägg
|
För mig löste problemet sig efter någon uppdatering för ganska länge sedan
|
|
|
|
|
|
#29 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Telia Telefon: HTC One X Tack: 4
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Bytte ROM till AOKP endeavoru och nu har jag detta problem
|
|
|
|
|
|
#30 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Halebop Telefon: HTC One X ROM: Original Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Hittar den inte simkortet alls så prova att gnugga lite försiktigt på metallen på simkortet och stoppa tillbaka det.
Telefonen är lite känslig med simkortet så ibland hjälper även att stänga av och trycks lite försiktigt på luckan till simkortet på toppen av telefonen och starta den igen.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|