![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Android
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Telenor Tack: 319
Tackad 672 ggr i 290 inlägg
|
Senast redigerad av Madeli den 2012-07-03 klockan 20:24. |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Android
|
Testat i nån/några timmar nu.... Den är riktigt nice
Gillar tweaken som ingår... Ger lite fler möjligheter utan att behöva flasha ![]() Den känns rappare än ARHD som jag testade innan. Kan förhoppningsvis bara bli bättre eftersom det är den första releasen. *Tapatalk* |
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: ParanoidAndroid 3.0 Tablet: Nexus 10 Tack: 26
Tackad 10 ggr i 9 inlägg
|
Kanske får ta och testa denna också då. Men hur kommer det sig att man måste in i hboot varje gång man ska in med en ny rom?
|
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Android
|
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: ParanoidAndroid 3.0 Tablet: Nexus 10 Tack: 26
Tackad 10 ggr i 9 inlägg
|
eller gäller det bara första gången man lägger in en custom-rom? |
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S ROM: Android 4.0.4. Teamhacksung CM9 to be. Launcher: Nova Tack: 14
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Verkar klart intressant. Ska överväga den. Jag vill ha soft keys/software buttons/screen buttons (kärt barn har många namn) i ROM:men. Kan inte se att jag får det här? Men ser heller ingen annan som ger mig det...
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) | |
|
Android
|
Citat:
![]() Plun har säkert bättre förklaring på detta i dagsläget.... jag har knappt läst något på xda utan följer bara det som står Jag har inte tiden till att lägga ner lika mycket på detta som innan...
|
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin Nightly Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 51
Tackad 369 ggr i 321 inlägg
|
Jo det står i instruktionerna för varje rom när man måste flasha om boot-imagen.
Därför är det viktigt att man bara länkar till XDA och inte har några intsruktioner här eftersom det ändras hela tiden. Boot-imagen innehåller då kärnan samt en ramdisk, ramdisken har varje utvecklare själv "pillrat" med... kärnan finns det ingen källkod för ännu. Så in i bootloadern > fastboot och sen flashar man boot-imagen, busenkelt ! EDIT att det är så här beror på att vi inte är i S-Off läget....utan enbart upplåsta.
|
| Följande medlem säger tack till plun för det här inlägget: |
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Android
|
Mycket som händer med denna ROM. Nu är även Dougi involverad med sina rosie moddar. Han har nu gjort en 5x5, 7x3 och en 5x6, 8x3 appdrawer
![]() Läs mer här: http://forum.xda-developers.com/show...12&postcount=8 |
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 10 ggr i 9 inlägg
|
Tycker batteriet dräneras fort som tusan o.O
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Android
|
Jo, jag har oxå märkt att det drar mer än innan... Så jag hoppas att det blir bättre om/när de uppgraderar till 1.29... Den innehöll ju en ny kernel och radio... Annars testar jag en annan rom. Skönt med den friheten
*Tapatalk* |
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 10 ggr i 9 inlägg
|
Får nog bli en annan rom så länge, annars tycker jag den va riktigt bra. Lite tönigt namn på teamet kanske
|
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Android
|
Citat:
![]() Hur som så är det en bra rom som behöver jobbas på lite mer. Detta var ju den första releasen och för att vara det är den väldigt bra ![]() Tror jag med kommer att byta ett tag, men väntar på de uppdaterade romen.. jag kommer följa denna rom och se vart det hamnar... |
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2011
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: ViperX 3.6 JB Tema: Sense 4.1 Tablet: Transformer Pad Infinity Tack: 13
Tackad 15 ggr i 11 inlägg
|
Uppdatering på gång! Borde komma upp om ett par minuter.
|
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) |
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin Nightly Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 51
Tackad 369 ggr i 321 inlägg
|
Äntligen nåt att flasha....
Kan ta tid ibland eftersom filen är så stor.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|