![]() |
|
|
#31 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2011
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Stock Tema: Eget Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Motorola Xoom Tack: 10
Tackad 42 ggr i 28 inlägg
|
|
|
|
#32 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S ROM: Original Tack: 7
Tackad 4 ggr i 2 inlägg
|
Jag hade kvar min Optimus 2X bra länge men den gick sönder och nu har jag en Xperia S. Vilken kvalitetsskillnad! Hoppas LG skärper sig framöver. 2X kändes bra men som många säger så är mjukvaran en katastrof..
|
|
|
|
|
|
#33 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE ROM: Defalut Tema: default Launcher: Samsungs Tack: 84
Tackad 31 ggr i 28 inlägg
|
Citat:
Men jag tycker LG borde sluta försöka wow:a ikapp med resten av smartphones tillverkarnas GUI:er, och bara satsa på en Vanilla ICS och gärna med snabb updatering typ nexus hastighet, eller i närheten. plus LG's Tangentbord och klock-app, självklart installerat på ett sätt så att man kan av-installera apparna utan root. |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till Cylon för det här inlägget: |
|
|
#34 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Telia Telefon: HTC One X ROM: OrDroid 15.x.x + n3okernel Tema: Sense 4+ Launcher: Rosie Tablet: Google Nexus 7 ROM: Purity + Faux-Kernel Launcher: Nova Launcher Prime Tack: 114
Tackad 396 ggr i 348 inlägg
|
Citat:
Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
|
|
| Följande medlem säger tack till slibit för det här inlägget: |
|
|
#35 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 24
Tackad 61 ggr i 41 inlägg
|
Fast det här med fungerande custom ROM:s alltså...det tog ju många månader innan det fanns något som var vettigt att köra från releasen av telefonen mars 2011.
Det är ju också en faktor att betänka om man ska köpa LG igen. |
|
|
|
|
|
#36 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2011
Operatör: Tre Telefon: Sony Xperia S ROM: Stock 4.0.4 Tema: UX Launcher: UX Tack: 9
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
LG må vara bra på TV-apparater, men telefoner kan de knappast. Köpte en Xperia S och det känns sjukt skönt att ha en lur som inte blir seg efter sisådär 30 timmar utan omstart. Min SXS ligger nu på 248h och den är inte ett dugg segare.
Sent from my LT26i using Tapatalk 2
|
|
|
#37 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S ROM: Original Tack: 44
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Sålänge tele2 sköter min service och xda sköter mina uppdateringar bryr jag mig inte ett dugg -punkt.
|
|
|
|
|
|
#38 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Comviq Telefon: Google Nexus 4 Tablet: Nexus 7 Tack: 11
Tackad 8 ggr i 5 inlägg
|
Även fast jag har kört custom roms i princip sen dag 1 så har jag haft en hel del problem med telefonen. Spontana omstarter, telefonen dör under laddning och startar enbart genom att ta ur batteriet och stoppa in igen, samtal bryts. Nu lirar telefonen helt ok med cm9 och matchande baseband + ril. Men det blir inte lg igen, har tappat förtroende för dem. Min gamla Zte blade var stabilare.
|
|
|
|
|
|
#39 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2010
Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag skulle utan problem kunna köpa en LG igen om de är billigare än Samsung. Jag gick från O2X och var ganska missnöjd till en HOX. Och jag måste säga att jag nästan ångrar bytet. Min lg med Opera var sjukt snabb att rendera sidor och allt flöt som en dans, med min HOX går det ju knappt att surfa. Samsung är ju utan problem den telefon jag skulle köpa idag och jag gillar absolut inte att LG är kassa på att släppa uppdateringar men det finns ju ändå custom roms.
Dessutom så har vad jag vet LG bäst pris/prestanda på dagen telefoner. |
|
|
|
|
|
#40 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Operatör: Telia Telefon: HTC One X ROM: InsertCoin 13.0.0 Hboot 1.31 Tema: HTC Launcher: Sense+ Tablet: Nexus 7 Tack: 2
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Jag gick också från LG O2X till HOX, men för mig är det precis tvärtemot.... Webläsaren i Hoxen är överlägsen opera. Punkt. I LG´n var Opera kanonbra, jag körde med den sista halvåret. Men nej, HOXén är hästlängder mycket snabbare och stabilare än LG´n är, oavsett applikation.
|
|
|
|
|
|
#41 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2011
Operatör: Tele2 Telefon: LG Optimus 2X Tack: 9
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Aldrig mer betala för en lg för telefonerna är ren skit.
|
|
|
|
|
|
#42 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2012
Operatör: Tre Telefon: LG Optimus 2X Tablet: Ipad 2 Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag har varit ganska nöjd med min LG telefon förutom att jag tycker de segat lite väl med uppdateringarna och varit dåliga med kundkontakten.
Det som skulle behövas är väl att de gör något riktigt orginellt och nyskapande som gör mig sugen att handla just från dem. |
|
|
|
|
|
#43 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE ROM: Defalut Tema: default Launcher: Samsungs Tack: 84
Tackad 31 ggr i 28 inlägg
|
Jag ska köpa lte2, jag funderade på och köpa s3 tills igår. Men lte2 är presis det man vill ha : stort batteri , 2gb ram, inte pentile, och lte.
Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#44 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: sep 2011
Operatör: Telia Telefon: LG Optimus 2X ROM: Stock GB (just because ;) ) Launcher: Holo Launcher Tablet: SGT2 7" JB Tack: 38
Tackad 60 ggr i 45 inlägg
|
Citat:
Om LG kunde bevisa att dom fixar eftermarknaden så känns det intressant men nu? Nej! Första misstaget LG gjorde med O2X va att hävda snar uppdatering... i flera omgångar, sen att dom inte sätter press på nVidia om drivisar. Och nu att dom först uttalar sig om att "vara bland de första som får ICS..." Känns som om mytomanbolaget fortfarande inte lär sig. Hoppas nu att de flesta väljer att avstå från LG ett tag tills de ordnat denna svaghet de besitter. Men jag kan hålla med om att det suger lite att få köpa en lte2. Denna känsla hade jag iofs med min O2X.
|
|
| Följande medlem säger tack till Wimz3n för det här inlägget: |
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|