![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: aug 2010
Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Har de senaste dagarna haft ett jobbigt problem med telefonen. Det är så att när jag haft telefonen i fickan med det mobila nätverket aktiverat, och sedan tar upp den för att surfa, då har det "hängt sig". 3G/H ikonen uppe i statusbaren som visar en uppåt och en neråtpil har då alltid fastnat i ett läge där Uppåtpilen är vit och sedan händer ingenting. Det enda jag lyckats göra för att avhjälpa detta är att stänga av och sätta på mobilt nätverk via inställningarna. Har även märkt att ibland kan den vara seg på att få igång mobila nätverket efter man pratat i telefon också. Har den senaste uppdateringen installerad. Snälla är det någon som har någon tips på vad jag ska göra då detta är sjukt jobbigt och irriterande!? |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2012
Operatör: Tre Telefon: HTC One X Tack: 9
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
Känns som att det är en hel del folk som har problem med operatörslåsta HOX:ar. Har du möjligen en 3 låst HOX ? Ring dom. Som sagt en hel del folk med problem (1.28/29 OTA) ungefär som ditt bekymmer.
Edit: Testa med en "hard reboot" Håll inne powerknappen till helt enkelt telefonen stängs av! |
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2010
Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy Note II Launcher: Touchwiz Gandalf Style Tablet: Nexus 7 Tack: 8
Tackad 26 ggr i 16 inlägg
|
samma här med tele 2...får stänga av och slå på mobilt data en eller två gånger ibland då...känns som mjukvara och inte operatörernas problem.
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: Stock Tack: 4
Tackad 9 ggr i 6 inlägg
|
Själv kan jag inte surfa utan 3g går den över till gsm så är det kört... Finns det något tips eller någon inställning jag missat.?
Kör tele2 |
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Det är ett vanligt förekommande fenomen:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=72055 |
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One S Launcher: CM 10.1 Nightlies Tack: 45
Tackad 17 ggr i 14 inlägg
|
Har samma problem med Tele2...mest märkt det sen jag uppgradera till 1.29, faktiskt.
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Android
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE Launcher: Apex Tack: 141
Tackad 428 ggr i 343 inlägg
|
Har haft samma problem med sgs2 i ett år snart och det händer både med halebop och 3
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Ringde tele2 idag angående detta, ville veta om jag skulle DOA eller inte. Han sade att det finns problem med deras nätverk, detta borde vara fixat inom några dagar.
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Okej, jag hoppas att det är ett operatörsproblem. Kör tele2 som många andra med liknande problem har. Får se ifall det blir bättre inom några dagar då.. Jobbigt i alla fall.
ingen som haft detta problem och blivit av med det?? |
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin 1.0.3 Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 46
Tackad 355 ggr i 308 inlägg
|
Jo en snabbkoll på Tele2 driftinfosida ger att man verkar ha massor med fel
http://www.tele2.se/kundservice/drif...obilnatet.aspx --
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Enligt den sidan ang. störningar skulle det inte finnas några kända i min stad. Men kanske kan vara det som är felet i alla fall.. Fast känns nästan mer som mjulvarufel tyck jag :/
|
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2010
Tack: 8
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Vet många med HTC Desire som har exakt samma problem. Även HTC Sensation. Jag löste mitt problem genom att byta rom på min Desire till MIUI. Innan dess hade jag problemet ca 1 år.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 Tablet: iPad 2 Tack: 210
Tackad 109 ggr i 86 inlägg
|
Har samma problem med Galaxy Nexus och Tele2, samma med min tjej. Har det haft nu i några dagar..
|
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin 1.0.3 Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 46
Tackad 355 ggr i 308 inlägg
|
Citat:
Man måste sedan aktivt välja en region/stad för att se felanmälningarna längst ner på sidan. Jag är ganska säker på att det INTE är ett mjukvarufel utan "storknas" hos Tele 2.
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|