Problem: Samsung Galaxy S2 Rooted

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Naexu, 28 apr 2012.

  1. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Göra en återställning till original finns längst ned i ROOT guiden.. Läs noggrant
     
  2. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har du gjort en backup av telefonen innan du började flasha rommar? Har du inte gjort det så ligger du illa till. Stämde ditt imei nr?

    Skickat från min Galaxy Nexus
     
  3. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Nandroid backupen tänkte jag inte ens på att nämna, TS har visserligen inte läst ROOT guiden riktigt som jag förstår situationen.
    edit*
    Före root tog jag en backup genom Kies, och efter root en nandroid backup. Har för mig att det här är rätt väg hoppas jag.

    Kan även tänka mig att det har något med modem filen som hör till TRE brandningen.
    Många rapporterar att de får låg hastighet när de använder stock filen som följer med ics och efter de flashat in TRE's specifika fil blir hastigheten kanon, men det rör sig som sagt om att TS inte får någon täckning alls.


    Jag har använt android ett par år, Dock använde jag HTC Desire förut och är ganska ny på Samsung sidan.
    Kan IMEI nummret verkligen klura ihop sig?
     
    Last edited: 28 apr 2012
  4. Terror

    Terror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    inte så att luren kan ha gått i Flight Mode då ??
     
  5. Purpledodi

    Purpledodi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T
    "nummret har ingen abonnent". Ditt nummer fungerar ju inte ens. Har inget med telefon att göra om man får det meddelandet om man ringer ditt nummer. Det är inte ens ditt simkort det är fel på då. Tre har helt enkelt dödat ditt abonnemang. Ditt nummer finns inte registrerat på nåt.

    Med andra ord. Får du verkligen det meddelandet när du försöker ringa ditt nummer? Är det fel på telefon hamnar du vid mobilsvar.
     
  6. Purpledodi

    Purpledodi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Den där Tre filen blev jag nyfiken på. Vet att jag flashade modemet nångång tidigare men minns inte vad jag behövde de till. Är det samma sak vi tänker på? Vart kan denna fil finnas? Vet inte riktigt vad jag ska söka på ifall det är modem fw eller ej? Alltid tyckt jag har segt mobilt internet.
     
  7. Naexu

    Naexu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Det säger så när jag försöker ringa till det. Så dom har alltså i så fall dödat mitt kort?

    Dom har dödat mitt kort, hittar mig inte på hitta längre. Kan detta fixas med att bara köpa ett nytt då? Menar, inget fel på själva luren?
     
  8. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    testa ett annat kort i mobilen

    Skickat från min GT-I9100
     
  9. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Vadå dödat ditt kort, du sa i ett par äldre poster här i ämnet att du hade abonnemang? :neutral:
    Ett abonnemang försvinner, raderas, avslutas eller spärras inte bara sådär.



    Det var därför jag uteslöt att ditt sim kort var helt inaktivt, de kan spärra ditt sim kort om du har abonnemang om du tex. inte betalade räkningen eller startat ditt sim kort internt för en teknisk felsökning.


    Har du tidigare sagt upp abonnemanget?
     
    Last edited: 29 apr 2012
  10. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    I tråden: ICS med 3 Abonnemang snackar de om det.

    De får upp till 1.5mb max och sedan en markant ökning efter de flashade in Tre's specifika fil. Jag läste inte tråden ordentligt men jag förstod det som att du packar upp enbart filen ur firmware'n och flashar modem paketet enskilt genom Odin.
     
    Last edited: 29 apr 2012
  11. Naexu

    Naexu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag "quotade" bara hans term när det gällde döda kort. Jag har abonnemang och jag har inte sagt upp det, räkningar är betalda. Det funkade liksom 20 minuter innan jag rootade den.
     
  12. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Uteslutningsmetoden
    * Prova använda sim kortet i en annan telefon först.
    * Prova ett annat sim i telefonen.
     
    Last edited: 29 apr 2012
  13. Naexu

    Naexu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska bara haffa fram en annan telefon först och prova detta. Dock så kan jag inte hitta mig själv på eniro eller någon annan sökmotor. Så jag tror dom stängt av det.
     
  14. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag tror inte 3 har stängt av ditt ab. Varför skulle dom göra det om du har betalat dina räkningar som du säger!?
    Det är i din flashning som felet sitter....
     
  15. Purpledodi

    Purpledodi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Just den frasen "nummret har ingen abonnent" styrs ju av operatören. Att du får det meddelandet bådar inte gott direkt. När jag flashat in roms där mottagningen inte fungerat åker dom direkt till mobilsvar om dom försöker ringa mig.

    Testa i en annan mobil. Eller så ringer du Tre och frågar om allt är som det ska. Du behöver väl kanske inte berätta för dom att du flashat. Vet inte hur dom ser på sånt.

    Men lättast är om du testar ditt sim kort i en annan mobil. Eller ett annat sim kort i din s2:a. Men meddelandet bådar inte gott imo
     
  16. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ta ur sim-kortet och starta telefonen. När telefonen startat ska du se något i stil med att du endast kan ringa nödsamtal.

    Får du fortfarande upp att den inte kan registreras är det nått strul med telefonen.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  17. xious

    xious Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hade samma problem när jag rootade första gången då jag inte valde rätt kernel, kunde inte ringa
    orginal kernel för mig är Kernel_I9100XWKI4, vet inte som det kan vara samma som är på din
     
  18. jacwib

    jacwib Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inte vad jag vet men du som är rootad kan lätt låsa upp mobilen och sen testa ett comvick sim man kan hitta lite över allt... (Allvar man kan få ett på posten om man har tur. Det fick jag men slängde det.) Om det funkar så stemmer ju vad root säger så då är det nog kört... Men jag verkar ha samma kernel som dig för jag (skulle) ta den som du tog och fixa men nu gjorde jag inte det! Men det har inget med det och göra... Sånna tider... Varför kan inte bara google roota dom från börja = win!