Hej! Härlig telefon. Allt är i stort sett kalas. Men någonting jag stör mig på är när jag får ett MMS. Bilden visas ju, men som väldigt liten. Som någon sorts "preview". Det går att spara den till galleriet och då fyller den hela skärmen. Men problemet som uppstår då istället är att bilden blir suddigt. Detta har hittills gällt när jag fått MMS från iPhone-användare. Upplever ni samma sak?
Det har jag inte upplevt, men annars tycker jag att mms är förlegat. Med en mobil kamera tar man en bild som är x mb, och sen krymper och cropped tills den får plats i ett mms. Men vet att sambon fått bra bilder till sin nexus s, ifrån en x8 Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Såhär ser det ut för mig när jag får ett MMS från en som tagit kortet med en iPhone. http://db.tt/35ZYo1pC Exakt! Det ser ut att vara en 10 sekunders lång film. Skall testa göra som du tipsar om. Men detta borde ju kunna åtgärdas på något sätt?
stöder iphone mms korrekt? Jag har alltid problem med mms fårn iphonespå olika nallar. Som om de inte riktigt följer standard.
Alltså...används MMS fortfarande? Jag kan inte ens minnas sist jag skickade ett mms. Trodde alla bytt till Whatsapp eller andra alternativ. Till o med min morsa har whatsapp liksom...
Härligt att du har WhatsApp, det glädjer mig. Det finns personer som inte använder WhatsApp. Ja, på riktigt. Får leta vidare efter svar på min fråga...
Nackdelen med alternativen är ju att de brukar ha egna hemliga protokoll så om man ska kommunicera med flera personer så kan det bli så illa att man måste ha en app per person.
whatsapp? är inte det en tjänst man oxå ska pröjsa för? Vad är det för fel på google talk eller att dela bilder över google+ / facebook, picasa, instragram osv
Nej whatsapp är gratis på Android och det är ju galet smidigt (och gratis) att skicka meddelande och bilder via det. Dessutom finns den ju till både Android och Iphone. (Vet inte om den finns till wp7). Dessutom blir kvalitén lite bättre på bilderna i whatsapp, den komprimerar lite för att få ner storleken men slutresultatet blir rätt bra hos mottagaren.
Har använt Whatsapp (android) under ett par års tid nu. Den är gratis i ett år i taget men den har alltid blvit förlängd med ett år när sista förbrukningsdatum närmar sig... får väl se om det håller i sig //mg
haha lite dryg inställninga kan jag tycka. Går ju inte att jämför MMS med den typ av tjänst/app du beskriver. För det kräver ju att man vet vilka mess-appar de man messar har. Och hur ofta vet man det? Som att föreslå att ersätta SMS med Skype/Live textchat. Inte helt genomtänkt.
Nja inte riktigt. Alla gamla kunder får behålla den gratis men alla nya måste börja betala efter 1 år
Jag har oxå detta problem, oandvändbara bilder, någon som vet vad felet är? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Inget fel alls, men ska det inte fungera på en telefon för 6000 kr ? Eller det kanske e jag som är petig. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Men du verkar beskriva ett problem som ligger hos din väns iphone... blir det likadant om du skickar en bild via mms från din S3á till din väns iphone?