Senaste TV-serien du såg

Diskussion i 'Off Topic' startad av bernard, 6 aug 2010.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Som titeln lyder: Vilken var den senaste TV-serien/miniserien du såg på, och vad tyckte du om den? Lägg gärna till ditt eget betyg enligt IMDB-skalan (1-10) och en länk:

    Titel:
    The Pillars of the Earth (Miniserie, 8 avsnitt)

    Handling:
    "The Pillars of the Earth is set against a backdrop of war, religious strife and power struggles which tears lives and families apart. In that time, there rises a magnificent Cathedral in Kingsbridge. Against the backdrop, love-stories entwine: Tom, the master builder, Aliena, the noblewoman, the sadistic Lord William, Philip, the prior of Kingsbridge, Jack, the artist in stone work and Ellen, the woman from the forest who casts a curse. At once, this is a sensuous and enduring love story and an epic that shines with the fierce spirit of a passionate age. Follett masterfully weaves these stories through political turmoil of 12th century England, creating a relevant and viable world for today's audience and for generations to come."

    Omdöme:
    Har sett 3 avsnitt än så länge och både miljöer och skådespelarinsatser är riktigt bra. Storyn är stundvis något utdragen, men håller ändå intresset vid liv. Rekommenderas för den som är intresserad av en kvalitativ serie som utspelar sig under medeltiden.
     
  2. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Titel:
    Entourage

    Handling:
    Många jämför den som "Killarnas Sex and the City". Den handlar om Skådespelaren Vincent Chase framgång, och hans entourage som består av tre mer eller mindre lyckade karaktärer av lite speciell art. Dom åker runt, gör dyra saker, festar och röker på. Får kriser, problem med stalkers, köper nya bilar och förhandlar om manuscript. Vi får även följa Ari Gold som är en av stjärnorna som håller serien levande med sitt heta temprament och utbrott. Serien är inne på säsong fem med många avsnitt att titta ikapp, en guldserie som är väldigt populär!

    Omdömde:
    Beroende. Ge det fyra avsnitt innan du är beroende. Första är alltid gratis ;)
    Detta är en typiskt veckounderhållning, ingen djup handling och man kan inte knyta an till deras bizarra livsstil.
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Titel:
    The wire

    Handling:
    Handlar om en polisgrupp som löser lite brott. Har som ni förstår inte kommit så långt i serien, sett 3 avsnitt, men kommer lätt fortsätta kolla. Den är på ganska klurig engelska så min söta tjej förstår inte riktigt vad de säger utan text. Och text finns inte på det jag tittar. Men, handling, enligt IMDB:
    "Set in Baltimore, this show centers around the city's inner-city drug scene. It starts as mid-level drug dealer, D'Angelo Barksdale beats a murder rap. After a conversation with a judge, Det. James McNulty has been assigned to lead a joint homicide and narcotics team, in order to bring down drug kingpin Avon Barksdale. Avon Barksdale, accompanied by his right-hand man Stringer Bell, enforcer Wee-Bey and many lieutenants (including his own nephew, D'Angelo Barksdale), has to deal with law enforcement, informants in his own camp, and competition with a local rival, Omar, who's been robbing Barksdale's dealers and reselling the drugs. The supervisor of the investigation, Lt. Cedric Daniels, has to deal with his own problems, such as a corrupt bureaucracy, some of his detectives beating suspects, hard-headed but determined Det. McNulty, and a blackmailing deputy. The show depicts the lives of every part of the drug "food chain", from junkies to dealers, and from cops to politicians."

    Omdöme:
    Otroligt bra än så länge! Fått höga betyg all over så jag kommer som sagt kolla vidare utan problem!

    Skyldig till beroendet :) En FRUKTANSVÄRT bra serie.
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Men Behaving Badly (wiki-länk, då IMDB-sidan är ganska intetsägande).

    Brittisk sitcom från 1992-1998, handlar om ett dysfunktionellt par i trettioårsåldern och deras inneboende/grannar. Som titeln på serien skvallrar om så beter sig männen som praktarslen - de super, svär, är lortgrisar och behandlar kvinnor illa... men kvinnorna är å sin sida inte mycket bättre de heller. Serien är OK på sin höjd de första säsongerna, men sedan blir det betydligt bättre.

    Lite nostalgi för oss som är gamla nog att minnas nittiotalet som något annat än "barndom". Det är vidare ganska behagligt att slippa den typiskt plastiga och tillrättalagda amerikanska sitcomhumorn (tänk Friends) där det mesta är moraliskt korrekt och alla är så vackra och solbrända.

    Skulle nog vilja ge serien som helhet 7/10, men som vanligt med brittisk humor så är den inte för alla.
     
  5. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Little Britain

    Jag hade inte sett ett enda avsnitt förrän 3-4veckor sen, men nu har jag kollat igenom hela serien och jag måste ju säga att den är helfestlig. Lite väl repetitiv ibland kanske men det kan nog bero på att jag kollade på flera avsnitt om dagen. Helfestlig serie!
     
  6. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Ninjar mitt inlägg i "Senaste filmen du såg"-tråden :teeth:

     
  7. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Title
    Eureka (Avsnitt S04E03)

    Handling
    Serien handlar om den lilla staden Eureka, som är skapad av den amerikanska militären efter andra världskriget. Tanken var att samla världens smartaste hjärnor på ett ställe för att på så sätt forska fram morgondagens civila och militära teknologi. Seriens huvudperson är polisen Jack Carter som av misstag hamnar i staden "som inte finns". Han lyckas dock hjälpa dem att stoppa en katastrof och blir sedermera utnämnd till stadens sheriff.
    Man skulle kunna kalla det för en Si-Fi-serie, men teknologin är egentligen bara till för att skapa en miljö för huvudhandlingen - betoningen ligger istället på relationer och underfundig/lågmäld komik. En opretentiös serie med sköna skådespelare och bra manus, och det är nog därför den fungerar så bra.

    Omdömme
    För mig - en åtta av tio möjliga poäng.
     
    Last edited: 18 aug 2010
  8. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Flight of the concords. Lysande.
     
  9. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    NCIS - season 6.

    Helt underbar serie, den bästa i mitt tycke.
     
  10. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    @ FlyBob
    Bästa serien utan tvekan, jobbigt att behöva vänta en vecka mellan varje avsnitt bara :)
     
  11. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Rome.

    Historisk fiction, löst baserad på verkliga händelser och människor. Helt ok för att vara den här typen av genre, en genre som för övrigt gör sig betydligt bättre som en miniserie än som film. Man hinner inte avhandla speciellt mycket i en film, så de flesta försök blir episka misslyckanden med bara en massa överdriven action i tre timmar.

    Rome handlar mer om karaktärerna och politiken i gamla Rom än om krig och erövringar. Man får sällan se mer än några ögonblick av stora militära slag. De väljer oftast att istället hoppa in och skildra det direkta efterspelet efter att slaget är över. Flyende soldater, döda människor, rykande och nedbrända byggnader etc.

    Jag hade gärna sett en mer balanserad blandning mellan intrigerna och det politiska rävspelet, vilket utgör 80% av serien, och militära erövringar och strider, vilka kanske får max 5% "screen time". Resten av serien, återstående 15% sller så, består av väldigt explicita sexscener och full nakenhet, både manlig och kvinnlig sådan. Detta är bara urlarvig utfyllnad. Jag är inte mot nakenhet i film/serier, men det skall fylla någon funktion och inte bara vara där för att locka tittare.

    Intrigerna var dock det som drog ner betyget för mig. Alldeles för mycket intrigerande mellan kvinnorna, det blev bara pinsamt och påfrestande. Intrigerna var inte smarta eller genomtänkta heller, vilket man hade kunnat svälja, utan det var mer som att se på Melrose Place.

    Serien är trots allt fånigt sex och allt överdrivet intrigerande välgjord, så mitt betyg blir ändå relativt högt: 7/10.
     
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Burn Notice

    http://www.imdb.com/title/tt0810788/

    8.2/10 på IMDB. Jag skulle sätta en 10:a.

    Otroligt bra serie som fyller alla mina behov. Action, humor, drama och lite till. Har ni inte sett den så börja ifrån början och jobba er framåt! 40 minuters avsnitt. En av de bättre jag någonsin sett. Den bästa i dess genre då sådanahär serier ofta blir oseriösa och tappar dragningskraften efter två säsonger.

    Finns upp till S04E12 ute nu!
     
  13. Cat_Tail

    Cat_Tail Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bones <3

    Såg första avsnittet med syrran i våras, sen var jag helt fast... Min absoluta favoritserie! :D Men måste erkänna att jag har blivit en aning beroende.. och nu har jag sett färdigt på säsong 1-5 och säsong 6 kommer i USA först den 23 september...
     
  14. supermario

    supermario Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dexter


    helt enkelt underbar!
     
  15. Wasabi

    Wasabi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Cheers!

    Kollar igenom hela. s02e18 atm.
     
  16. supermario

    supermario Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej fan Cheers är ju så dåligt..spinoffen är bättre :D
     
  17. Loomastic

    Loomastic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Har mitt AMC-block på måndagar...
    Mad Men & Rubicon
     
  18. Wasabi

    Wasabi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Blir Fraiser när jag är klar med Cheers ;)
     
  19. supermario

    supermario Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är ju fortfarande inte helt bra, men är väl den enda spinoff som är bättre än originalet :D
     
  20. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kollar för tillfället mycket på Smallville.
    Innan jag började trodde jag inte att den var mycket att ha, men när man börjar följa den så är den riktigt bra.

    De tidigare säsongerna i mångt och mycket en ungdomsserie om hur Clark Kent ska kunna vara utomjording och klara High School på samma gång, och vänner och kärlek förstås.
    Senare, säsong 5-10 typ, kommer han närmare och närmare den Superman vi känner från filmerna.

    Lex Luthor, Lois Lane, Jimmy Olsen, Lana Lang och massor med andra karaktärer från serierna och filmerna är givetvis med i denna nytolkning av Superman.

    Rekommenderas :)