Gratia problem.

Diskussion i 'Gratia' startad av berzelius11, 19 jan 2012.

  1. berzelius11

    berzelius11 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoj.
    Har en Gratia som jävlas.... När man ringer med den så slocknar skärmen vilket innebär att när man ska avsluta samtalet så går det ju inte trycka på "lägg på " knappen....eftersom skärmen är helt svart. Inga andra knappar funkar heller , så jag får helt sonika plocka ur batteriet ur den och starta om den. Nån som haft samma problem? Vad göra? Tips emottages.
     
  2. webaake

    webaake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem som dig efter att ha bytt glas och skärm (digitizer). Jag löste det med två appar från market; Sanity och TouchPal Dailer. Med dessa två kan man ställa in hur skärmen skall uppföra sig under telefonsamtal. Testa lite olika inställningar där, det kan vara olika för olika problem. Innan jag löste detta hade jag en ficklampa och lyste uppe i högra hörnet på Gratian, där sensorerna sitter. Då tändes skärmen igen, men lite märkligt att släpa med sig en ficklampa för att kunna ringa!
     
  3. clarken

    clarken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    54
    Telefon:
    Samsung S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S10
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Prime
    min är likadan. Det jag gör är att trycka hårdare på glaset så kommer den tillbaka och jag kan lägga på. Ibland får man bända lite på den.

    (jefla skitlur)
     
  4. H4rdc0r3

    H4rdc0r3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Power-knappen används för att tända och släcka skärmen. Används istället för knapplås på mobiler med pekskärm.