Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

  1. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Värd att köpa?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Den vita är så snygg! Jag dööör!! (fjortis-aktigt jag vet :P ) :D :D
     
    Last edited: 15 mar 2012
  2. slobo

    slobo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Absolut. Hade turen att få testa Lumian för en månad sen ungefär. Just nu lutar det åt jag inhandlar en. Gå och kika på en N9 i butik om du är sugen på att hålla i den, och känna byggkvalitén. Förmodligen den snyggaste och mest gedigna telefonen som finns på marknaden. Dessutom är Windows Phone ett väldigt smidigt system. Allt flyter!
     
  3. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Klart värd sina pengar, snabb som satan, bra kvalitet på hela mobilen. En kompis köpte en i Tyskland förra veckan för runt 4k :-)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  4. robertrmo

    robertrmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag funderar också på en Lumia 800. Lite orolig över om den har wifi tethering eller inte, någon som vet?

    Jag vill alltså dela 3g från telefonen till min iPad som jag kan med min android.
     
  5. blerimus

    blerimus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    1 675
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Yes! WP Mango 7.5 stödjer wifi-tethering :cool:
     
  6. robertrmo

    robertrmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mycket trevligt! Är väll bara vänta tills den dyker upp i affärerna då. :)
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    lumia 900 kommer ju nu ist så den skulle nog jag köpa... windows phone är sjukt trevligt just nu! jag är dock personligen fortfarade sugen på en N9 64gb men känns som man köper grisen i säcken lite :(
     
  8. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Lumia 900 blir för stor för min smak, 4.3" blev efter ett tag för stort med min SGS II! Hade så gärna köpt en Lumia 800 men nu saknar den frontkamera :(. Varför tog ni bort den när den finns på N9 Nokia? Så sinnessjukt idiotiskt att man blir tokig, men det är ju ytterligare ett trick för att sälja fler mobiler.
     
  9. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag är också sugen på att testa WP7, men vill försöka få tag på någon lite billigare, eller kanske till och med byta med någon.
    Får väl se hur det blir.

    Någon som har testat själva OS:et och kan säga typ hur det funkar? Mycket/lite appar, snabbt (laggfritt) och dylikt?
     
  10. robertrmo

    robertrmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Verkar inte som att den kommer till Sverige inom en snar framtid dock :(
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nej det är sant förvisso.. jag är så jävla arg på att inte alien dalvik tex är något man kan köra på N9 isf hade jag lätt köpt den. tänk att få köra detta underbara meego och ha 64 gb direkt i luren samt kunna köra alla androidappar man haft innan. med reservation för widgets och tbord typ... wunderbar...

    windows phone kan säkerligen oxå bli något.. utan tvekan det snabbaste os:et på marknaden nu iaf med apple hack i häl. synd att det lider av lite för ful design. det är jävligt bra genomtänkt men det är fanimej inget vackert att se på :(
     
  12. robertrmo

    robertrmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är minst lika snyggt som iOS och Android. Som enligt mig börjar bli fruktansvärt tråkigt att se på. ICS har förvisso gjort det lite snyggare men långt ifrån perfekt.
     
  13. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    absolut det inte horribelt sådär men tiles är fan inte helt estetiskt vackert. börje 45+ och gänget gillar det säkert men annars vetekatten. Dock skitsamma såälnge det funkar bra och det gör det ju bevisligen. Tror windows phone kommer gå riktigt bra och jag hoppas verkligen på det med. Det behövs någom som sporrar på dom andra lite. fortfarande besviken åp N9 dock.... :( jag hade så gärna velat ha en D:
     
  14. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jag tänkte exakt som du, och när min x10a gick sönder slog jag till o köpte en WP. Blev en 2v gammal LG Optimus 7, alltså begagnad för 1,5k.

    Modellen kom för ca 1år sedan och har motsvarande hårdvara som det är i desire/x10.
    Jämför man flytet i menyer och inbyggda appar så är det som natt och dag. I princip inget lagg överhuvudtaget, skulle säga att det är motsvarande iPhone eller bättre.

    Det negativa är självklart app-utbudet. Tänkte tex skaffa en ny webläsare eftersom jag inte var nöjd med IE, fanns EN annan som folk rekommenderade och denna mötte inte heller mina behov. Finns inte heller så mycket bra spel.

    Annars brukar man hitta de flesta basic appar man behöver. Tex Adobe Reader, youtube, tv.nu, väder, imdb, bank osv osv.
    Saknar också att kunna ändra hemskärmarna och göra telefonen mer personlig, WP 7,5 är helt enkelt mer stängt(iPhone ish).

    Men totalt sett så är jag väldigt nöjd. Windows ställer ju krav på hårdvaran och därför ska alla telefoner nästan flyta lika bra i menyer, är vissa spel som inte orkas med i de äldre.
     
  15. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Okej, det är ju värt att betänka, men har inte riktigt bestämt mig än, känner bara att jag vill testa nåt nytt, vad det blir än vet jag inte dock! Tack för att du tog dig tid och skrev ett par rader, det uppskattas alltid! :)
     
  16. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Blir självklart en lumia 800 för mig på Måndag..den verkar ju vara en sjukt skön mobil. Kommer bli jobbigt släppa min N9 dock, går alltid tillbaka till den..:)
     
  17. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Är WP7 också lika låst som iOS? Eller är det en blandning mellan iOS och android?
     
  18. robertrmo

    robertrmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har inte provat det själv men vad jag läst så ska det vara mer låst än Android men kanske inte fullt så låst som iOS.
    Man ska tydligen inte kunna använda telefonen som en USB hårddisk lika lätt som man gör med Android telefoner. Sync program måste användas vid filöverföring lika som på iOS. Rätta mig om jag har fel :)
     
  19. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Du har helt rätt! Men trots bristerna är WP7... Underbart! Jag älskar min WP7:a trots att SGS2 än så länge är min huvudmobil. Om ett år är det inte omöjligt att jag byter till WP på heltid.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  20. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Jag har en Lumia 800. Kan bekräfta att WP 7 för tillfället känns lika låst som iOS. Dock är det enligt mig mycket fräschare och flyter på minst lika bra om inte bättre än vad både iOS samt android gör.
    Största nackdelen är väl app-utbudet, känns dock som att det räcker med ett halvår till så har de flesta apparna kommit till WP 7 också.
    Hur som helst så tror jag på att 2012 är Windows phone året. Om Microsoft kommer ut med fixar och extra funktioner till WP 7 så kan det bli riktigt grymt.

    Mitt stora problem nu är att min Lumia 800 slukar batteri. Räcker inte mer än 10 timmar i standby. Katastrof men den ska in på reparation. Annars en mycket trevlig lur som är värd att testa.