![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2009
Tack: 7
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
![]() http://www.geekbuying.com/item/MK808...ck-307415.html Skulle vilja höra om någon har erfarenheter, har sökt i forumet men ingen verkar ha testar. Klarar den att streama 720p från nas? Finns det någon smidig widget app för att fjärrstyra den från telefon / nexus 7 ? Edit Denna app verkar kunna bli något http://www.youtube.com/embed/2Tn4sMf3-is Senast redigerad av dave333 den 2012-10-23 klockan 19:53. |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jun 2012
Tack: 2
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Jag är intresserad av samma produkt. Vill kunna surfa samt se SVTplay på TV:n.
Senast redigerad av Atkinson den 2012-10-23 klockan 22:45. |
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S IV ROM: Original 4.2.2 Tablet: a700 Tack: 17
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Samma här, men jag letar efter en sticka som har Bluetooth, vore smidigt.
Fick svar att det gick med en dongel till denna, men har någon provat detta? |
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Orginal Tablet: ZTE Light Tack: 5
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Här hittade jag en liknande android-sticka som det står att den dessutom har bluetooth:
http://www.geekbuying.com/item/Prese...te-312095.html ...sen vet man ju aldrig riktigt med dessa kina-stickor exakt vad som funkar o så, men dom är ju onekligen billiga. Senast redigerad av Snarko den 2012-10-24 klockan 12:29. |
|
|
|
| Följande medlem säger tack till Snarko för det här inlägget: |
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2010
Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
1.50 min in i videon.
http://www.youtube.com/watch?v=CNyC7dcXx5w |
|
|
|
| Följande medlem säger tack till ElakaArne för det här inlägget: |
|
|
#6 - (Permalink) | |||
|
Kid Droid
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Det här svaret fick jag från en person som redan köpt/testat MK808 (se nedan).
Citat:
Citat:
Senast redigerad av Atkinson den 2012-10-24 klockan 20:08. |
|||
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Phonera Telefon: Google Nexus 4 ROM: Original Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 5
Tackad 9 ggr i 9 inlägg
|
Beställde precis en. Blir intressant att se hur väl den presterar.
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
ModeratorReg.datum: jun 2009
Operatör: Tre Telefon: Google Nexus 4 ROM: Cyanogenmod Tablet: Nexus 7 Tack: 48
Tackad 15 ggr i 15 inlägg
|
Fick min idag. Spelade upp till bl.a. en avi-fil utan problem från usbminne. Har ingen aning om vilken kvalitet filen var i.
Kopplade in trådlöst tangentbord och mus som fungerade bra. Ej testat minneskort. Wifi gick ner stundtals och Youtube fungerade bra när nätverk fanns. Pga strulet med nätverk lyckades jag aldrig ladda ner SVTs app. Kul pryl som jag kommer härja en del med. Inväntar den utlovade uppdateringen och sedan blir det root. |
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Stock ICS 4.0.4 Launcher: Nova Prime Tablet: Ainol Novo 8 Advance Tack: 17
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
#10 - (Permalink) | ||
|
Baby Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Stock ICS 4.0.4 Launcher: Nova Prime Tablet: Ainol Novo 8 Advance Tack: 17
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
|
Klippt från annat forum jag är på
Omegamoon har hittat en hel del källkod släppt från Edison Tablet med samma rk30xx vi har och tror dom lyckades bygga en fungerande kernel av detta. Citat:
eller moddat en befinliga firmware. Citat:
Testar den strax, är det egen kanske hdmi buggen är borta och även hastighets låset på 1Ghz år borta
|
|
|
|
#11 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: TDC Telefon: Google Nexus 4 ROM: och cola. Tablet: Nexus 7 Tack: 85
Tackad 282 ggr i 219 inlägg
|
Citat:
Åkte du på några extra kostnader?
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
|
Mitt tips är att lugna sig lite med beställa tills dom fixat den utlovade nya mjukvaran.
Idag fungerar denna endast på fåtal tv apparater som accepterar icke standard upplösningar
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
Btw: Klumpigt av mig att citera ditt inlägg. Kunde ha strukit ditt nick. Ville bara få igång diskussionen i den här tråden. |
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: aug 2012
Operatör: Telenor Telefon: HTC One X Tablet: iPad Gen1 Tack: 9
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Vad jag har fått fram så fungerar dom helt ok. Vart har du sett att det inte fungerar?
|
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
Du kan läsa här: http://www.armtvtech.com/armtvtechfo....php?f=6&t=141 finns många mer trådar om just detta problemet
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|