[ROM]Elelinux-CM7.2-Desire-v3.1 Android 2.3.7/Elelinux-Bravo-ICS (2012-07-08)

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av elelinux, 27 jun 2011.

  1. magnus.larsson

    magnus.larsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en fundering angående bluetooth och handsfree.
    Jag trodde att det var min bluetooth handsfree som gett upp men nu har jag provat 5 olika och samma problem med alla. Dom jag pratar med klagar på att jag inte hörs bra. Dovt och tyst. Har även svag signal på bluetoothen! Stoppar jag telefonen i fickan börjar det hacka. Alla mina headset kan ju inte vara trasiga.
    Jag har radio 32.56.00.32U_5.17.05.23 och Kernel 2.6.37.4@Desire-Kernel elelinux@elelinux-computer#35
    Kanske hårdvarufel? Tittade på Galaxy S2 igår men tänkte ge Desire´n en chans till.
     
  2. HenkanY

    HenkanY Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det verkar vara väldigt olika hur mycket problem man har med blåtand. Jag har radio 5.17.05.23, senaste ROM:en med "original-kerneln" och jag har ett MW600-headset. Jag har inga problem att spela musik till stereon hemma via BT och samtidigt ta ett samtal via headsetet, musiken pausar när jag svarar och när jag lägger på så fortsätter musiken. På jobbet har jag en Hero med sista Elelinux-ROM:en och då kör jag samtal i den och musiken i Desiren med MW600 och det växlar problemfritt.
     
  3. Expertive

    Expertive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har äntligen tagit steget att installera en vettig rom på min desire, men jag har fått några problem:

    1. ADWLaunchern kraschar väldigt mycket framför allt när man ska välja grupp åt en widget. Vad kan det bero på? Rekommenderas det någon annan launcher framför den?

    2. Jag förstod det som att "apps2sd" innebär att jag kan skapa en ext partition som jag kan installera appar på. Så jag skapade en sådan, men hur använder man den? Om jag tänkte fel, hur gör jag får att få det?

    3. Hur stänger man av aviseringsljudet för gmail?

    4. Finns det någon klockwidget likt den htc skickar med så man kommer till alarm m.m?

    Mycket trevlig rom annars, speciellt när man kommer från en nersölad orginal rom.
     
  4. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    1. Jag rekommenderar helt klart Launcher Pro Plus, då ingår fina Sense-liknande widgets med, och den är väldigt rapp!

    2. För mig fungerade det från start, dock syns inte minnet i inställningarna, men du kan se hur mycket du har kvar, i tex Titanium Backup.

    3. Ingen aning.

    4. Använder själv Beautiful Widgets, där kan man välja av många olika skins, även stock-sense, eller Sense 4. Men jag använder en mycket fin ICS-inspirerad klocka:
    [​IMG]
     
  5. Expertive

    Expertive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    1. Får kika på det.

    2. Provade installera Titanium Backup och det visar bara 154mb internt minne och jag kan inte se min EXT partition någonstans. Kan jag har gjort något fel?

    4. Den appen verkar lite overkill för mig, men måste kanske välja något sådant. Vill egentligen bara ha en digital klocka som är genväg till "alarm-delen".
     
  6. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Angående EXT-partitionen, testa att formatera om den med 4EXT recovery, fungerade finfint för mig!
     
  7. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det du söker är typoclock, funkar exakt som du vill.
     
  8. Expertive

    Expertive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det här med apps2sd, hur ska det fungera? Ska det fungera precis som appen apps2sd så att man kan flytta delar av apparna till minneskortet? Eller ska man få utökat internminne genom partitionen på SD-kortet?

    För nu installeras de flesta apparna på SD-kortet men lite blir kvar i internminnet.

    Dock så fungerar inte widgets om de ligger på sd-kortet och jag måste flytta över de apparna till telefonen. Så nu börjar internminnet krisa lite igen, det var ju detta jag ville slippa.

    Jag har även lite problem med synkning av kontakter med facebook så jag får bilder till mina kontakter, det fungerade ett tag men sen slutade det. Eller borde man använda andra appar ska kunna lösa det?

    Har hittat en app "Another Clock Widget" som var gratis och gjorde det jag ville.

    Hoppas ni har överseende med min okunskap i detta, men fasen vad mycket trevligare min Desire har blivit nu. :)
     
  9. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Är det någon mer som inte kan öppna android play. Jag får bara fel meddelande och så stängs den av.
    Någon som kan ge ett gott råd på en lösning?

    Uppdatering:

    Sök och du skall finna!!!

    Rensade cachen, datan på appen, ställde in svenska i menyerna och vola, funkar.
     
    Last edited: 4 apr 2012
  10. magnus.larsson

    magnus.larsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag försöker fortfarande få till min bluetooth men utan framgång! Ett annat problem är att dataöverföringen slutar någon gång varje dag! Måste stänga av och slå på så fungerar det igen. Någon som har haft liknande problem och har en lösning?
     
  11. toni

    toni Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade liknande problem med att datatrafiken dog några gånger per dag när jag använde orginal rom. Men när jag bytte till elelinux 2.9 så har inte detta fenomen uppstått igen..........
     
  12. Beffe

    Beffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Efter lång tid med LeeDroid provade jag ICS här om dagen, så besviken (allt gick segt). Så jag tryckte in Elelinux istället. Så jäkla bra!

    Nu till min fråga. På LeeDroiden (likt Sens) kunde jag på ett enkelt sätt synka uppgifter och framförallt avatarer från facebook till mina kontakter. Hur fixar jag det med Elelinux?

    Tack!
     
  13. vhek

    vhek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    felmeddelanr

    Installerade precis romen längst upp på första sidan. Allt gick bra. Men när den har startat upp kommer det felmeddelande

    "processen com.android.phone avslutades oväntat. Försök igen."


    Vad gör man då?
     
  14. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Man flashar om.
    Rensa allt och flasha om, det kan faktiskt hjälpa många gånger.
     
  15. Callahan

    Callahan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har börjat få problem med att GPS:en lägger av mitt i löprundor.
    Har provat olika program så det är inte det. Någon som stött på liknande problem?

    Idag tappade den GPS efter 3 km. Igår efter bara några hundra meter och dagen innan det såg det ut som att den hade kontakt men sen insåg jag att så inte var fallet.
     
  16. Kalabalik

    Kalabalik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad hände med uppdateringen? :)
     
  17. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Oops glömde lägga upp kommer i morgon förmiddag

    Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk
     
    Davil gillar detta.
  18. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nu är rommen uppdaterad med en del goa nyheter :D
     
    langeman, astroturf, bg_nicko och 5 andra gillar detta.
  19. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root

    Trevligt!

    Rom:en fungerar perfekt efter att ha avaktiverat skärm-på animering när man väcker telefonen :-)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  20. bg_nicko

    bg_nicko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Underbart med en update :) hoppas det fixar problemet med appar som bara stänger sig eller startar om!