![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: CM 10.1 Launcher: Apex Tablet: POV Mobii Tegra 2 Tack: 18
Tackad 89 ggr i 74 inlägg
|
Stilen här med att moderera en gång i veckan känns ganska ineffektiv.... Och för att inte bryta allt för många regler på en gång: WTS: Putsduk, Copter original. Budgivning gäller! Edit: Svenix påpekade att forumet automagiskt kan ha stängt tråden pga 14-dagarsregeln och det är ju inte otänkbart, så om jag sågade en moderator på helt fel grunder - I'm sorry! Isf får den moderatorn som läser detta gärna öppna den andra tråden och avliva denna. Den som vill köpa copter-duken kan pm:a .
Allt man minns dagen efter är ett misslyckande Senast redigerad av Talvathir den 2012-11-02 klockan 09:05. |
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Tre ROM: Stock Tack: 15
Tackad 10 ggr i 7 inlägg
|
Att flytta tråden hade varit bättre...
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Original Tablet: Huawei Mediapad Tack: 15
Tackad 33 ggr i 27 inlägg
|
Trådarna under Köp och Sälj stängs automatiskt efter 14 dagar. Jag tror inte det är någon som har stängt tråden med avsikt.
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: feb 2012
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S4 ROM: Stock Launcher: TouchWiz Nature UX 2.0 Tack: 13
Tackad 43 ggr i 33 inlägg
|
Det känns som att Playstation visste om det och det va därför han inte la upp några bilder på något bevis. Nu kan han skylla på att han ville lägga upp men att tråden låstes.
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: CM 10.1 Launcher: Apex Tablet: POV Mobii Tegra 2 Tack: 18
|
Jag har fått tillbaka mina pengar av honom. Om de andra som har en fordran vill tala om hur det går så är väl denna tråden bra till det.
|
|
#6 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Tre Telefon: Google Nexus 4 ROM: Original Launcher: Stock Tack: 44
Tackad 62 ggr i 48 inlägg
|
Citat:
Han under-prioriterade en sak som bara skulle ta några minuter (flygbiljett? bekräftelse? shit, nästan ett vykort hade funkat!), de flesta av mina försök att faktiskt ge honom tips om hur han kunde visa att han var oskyldig ignorerade han totalt. Men, som jag sa från början, det är ju lite bakvänt. Vi försöker hetsa fram bevis när vi egentligen inte behöver det, JAG behöver inte se det längre. Oavsett om han är skyldig eller oskyldig, jag kommer ALDRIG (edit: försöka) köpa något från Playstation med tanke på hans beteende, hans tidigare deals med samma problem men just att han är en s.k "snackare", han snackar bort allt och när man märker det försöker han snacka bort ännu mer. Vissa nya användare kan ju inte skriva så länge en tråd ligger under "Köp/Sälj" förrens efter x antal inlägg eller en viss tid registrerade.
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Teen Droid
|
Den här sortens historier gagnar ju ingen, forumet i sig kommer bli en plats med fler misstänksamma användare. Jag vill fortfarande ha en GNex, men kommer nu bara köpa en om jag antingen får den skickad först, eller kan möta säljaren och får kolla leg. Det är naturligtvis så man borde göra oavsett, men det är synd att detta ska hända överhuvudtaget. För min del lutar jag åt att han behövde ett snabblån. Får väl hoppas att oberoende av vad han tar sig till framöver så behöver inte detta ske igen.
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
|
Citat:
Men utöver detta, man kommer aldrig ifrån att det finns folk som kommer luras. Till affärer som handlar om en summa över 1000:- och med människor jag inte känner igen / har gjort affärer med tidigare använder jag ALLTID Payson med Payson garanti. Det kostar en liten avgift, visst, men det ÄR värt det och man känner sig fan säker på att man inte kommer bli lurad.
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jun 2011
Tack: 9
Tackad 12 ggr i 11 inlägg
|
Jag är faktiskt glad att jag aldrig fick chansen att beställa en, jag pmade honom och skrev på förra inlägget men fick aldrig ett svar...det va tecken antar jag...
Som jag ser det så har han varit behov av pengarna...varför just 900 kr skulle folk skicka?Varför just 9 st kunde han köpa? Jag tror att han har räknat ut allt...han har först fått sig själv att se bra ut då folk hade rekommenderat honom men sen kom han ut från garderoben, jag hoppas att alla får sina pengar tbx... hade varit kul om alla personer som har betalat honom skriver här så man vet antalet..och sen hur många som har fått sina pengar...så får man se ifall det är mer än 9 som har kanske blivit blåsta? |
|
|
|
|
#10 - (Permalink) | ||
|
Teen Droid
|
Citat:
Citat:
Edit: Förövrigt, har någon fått svar från en moderator? Har inte sett röken av en moderator på länge!
You've got a gun, I've got a gun. Let's write a tragic ending. Senast redigerad av ElecTriX den 2012-11-02 klockan 13:01. |
||
|
|
|
|
#11 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: feb 2012
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S4 ROM: Stock Launcher: TouchWiz Nature UX 2.0 Tack: 13
Tackad 43 ggr i 33 inlägg
|
Citat:
|
|
|
#12 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Tre Telefon: HTC One X Tack: 2
Tackad 11 ggr i 8 inlägg
|
Citat:
Jag har handlat massor via privatpersoner på internet genom åren och peppar peppar aldrig blivit lurad. Även om det kommer ske någon gång i framtiden, så hade det definitivt blivit dyrare att använda Payson-garanti varje gång. Har man vettig magkänsla och försöker hålla sig till personer med ett bra track record (kända forummedlemmar, Traderamedlemar med gamla konton och många positiva omdömen etc) så anser jag att risken ändå är låg även vid förskottsbetalning. Just my 2 cents. Ang. trådens huvudämne så verkar det onekligen som att Playstation på något sätt dragit en semi-scam, men jag förstår verkligen inte hur man orkar lägga ner så mycket tid och jobb för att låna 8000kr. Skönt att ni verkar ha fått tillbaks era pengar, och sjukt trist om det verkligen är som Playstation säger. (Även om jag har svårt att tro det) |
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
|
Citat:
.Talvathir, först med det näst senaste!
|
|
|
#14 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
|
Citat:
|
|
|
#15 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Tre ROM: Stock Tack: 15
Tackad 10 ggr i 7 inlägg
|
Jag tror inte att han hade för avsikt att iscensätta en scam från början. Han ville ha en chans att kunna fortsätta kränga telefoner efter förra banningen. Men återigen spårade det ur för honom.
Jag är också väldigt intresserad av att se hur många som fått tillbaka sin insats... och hur angelägen Playstation är. Han har ju alla chanser att visa forumet att händelsen är legitim. Det måste ligga i hans bästa intresse att få slut på spekulationerna. Hans prioriteringar borde vara annorlunda, speciellt efter det som komma skall. Till er som är en av de har/haft en fordran mot Playstation och INTE kan skriva i forumet pga 50-post regeln... PM:a någon och be att få framfört ett meddelande i tråden. |
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|