HTC One X nu 8v levtid hos Tre

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Avarell_Dalton, 15 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. JasonV

    JasonV Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung 22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Till mig sa dom att de skulle få in HTC one X i nästa vecka och då skulle dom också skickas ut..

    Prata med 3 kundsvervice igår..
     
  2. dahl85

    dahl85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde via Thephonehouse igår, 3s abonnemang, och idag skickade dom telefonen så skulle ha den på måndag, dock avbeställde jag den idag därav informationen att dom redan skickat den :P

    Fick ett bättre erbjudande av Halebop jag inte kunde motstå! :)

    EDIT

    Blandade ihop, gjorde en beställning på Galaxy note med via phonehouse som tjejen ville ha från början, det var den dom hade skickat, ej HTC One X ... Fast nu är båda avbeställda från 3 :)
     
    Last edited: 23 mar 2012
  3. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur kan du möjligen fått ett bättre erbjudande feån halebop? De enda som matchat 3 är tele2. Vad fick du för erbjudande?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. idiotech

    idiotech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Att telefonerna distribueras idag och landar hos kunderna på måndag låter en aning märkligt. Vad man har fått läsa så låter det mer rimligt att de, om man ska vara optimistisk, kommer skickas i slutet på nästa vecka alt. i början på vecka 14.
     
  5. dahl85

    dahl85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dom vill väl behålla sina kunder med antar jag. Dom erbjuder sina befintliga kunder abonnemanget "Nollan till alla" , 189:- månaden + valfri mobil.

    Dock kostar ju uppkopplingsavgiften 99 öre då, men jag som inte ringer så mkt kommer aldrig komma upp i summan 350 som hos tele2/tre :)

    På måndag eller tisdag skulle jag ha mobilen i min ägo :)
     
  6. dahl85

    dahl85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo jag har också läst att mobilen ska komma ut då, så jag blev jäkligt förvånad när han sa att jag skulle få den på måndag eller tisdag , bara hoppas han inte ljög för mig :)

    Tjejen fick samma deal, även hon sa dom måndag/tisdag till
     
  7. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Högst tvivelaktigt att telefonerna kommer i början av nästa vecka. Htc har release 4 april och innan det får de inte ge ut telefonerna. Antagligen menar 3 att de får in telefonerna på måndag eller tisdag. Räkna inte med att få telefonerna så snart! Jag räknar inte med det..

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  8. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Låter ju himla lockande, men får du mobilen på köpet?
    Mvh Johan
     
  9. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Halebop försökte matcha för mig med, har dem idag. Enligt honom var det "ett erbjudande vi inte har officiellt, får då hade vi gått back". Det visade sig vara exakt samma som de har på nätet, dvs Nollan till alla:

    189 kr/månad, valfri telefon (han sa dock att One X INTE fanns med som val, men kan ju lagts till nu), 2 gb data med max 6 mbit, 99 öre i öppningsavgift på varje samtal. Tyvärr tycker jag 3 överglänser detta ganska rejält.. Får ju 10 gb data med upp till 32 mbit, och samtalsavgift ingår+man kunde ta One X då.. Annars får jag väl säga att skillnaden inte är jättestor. Då jag vill använda min telefon som modem till laptopen mycket gör dock 8 gb data till ganska mkt+snabbare surf då One X klarar upp till 21 mbit och 3s nät 32 mbit..
     
  10. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Okej tack för infon, sj ringer jag inte utan smsar mer, men inte 5000 st :-)
    Får väl se vad dom kan göra för deal.

    Se vilka mobiler man får välja på :-)
     
    Last edited: 23 mar 2012
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo här har du samtliga officiella alternativ att förboka

    http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one-x/#pre-order

    Att TREs "junkbrandade" lur är klar i tid tvivlar jag på.... tog Telenor själv eftersom jag vill ha kvalite...samt förmodligen snabb leverans ;)
     
  12. dahl85

    dahl85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vart hittar du samma erbjudande på nätet? Väljer man nollan till alla samt mobilen One X så får man ju betala för mobilen, gällde även för andra mobiler nu när jag kollade.
    För tvekar på att dom erbjuder nya kunder gratis mobil plus ett abonnemang för 189:- månaden.

    Ja surfar man mkt och använder det som modem så är nog 3 ett bättre alternativ :)
     
  13. dahl85

    dahl85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är inte 3, utan Halebop! Nej kanske inte, men man kan ju hoppas iaf, sjukt konstigt om dom säger samma datum till både tjejen å mig, och det var dessutom olika säljare. Dom måste ha fel information isf om det inte stämmer ...
     
  14. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Trodde du pratade om 3. Hur som helst så kan väl inte återförsäljare dela ut luren innan det varit officiell release på den? Om det vore så att Htc tidigarelagt sin release så tror jag att det hade märkts från div. håll. Men jag kan ju bara hålla tummarna för er! Jag skulle dock tagit infon med en nypa salt med tanke på alla olika svar man kan få från samma operatör. Jag vet inte hur många olika besked 3 har gett till olika personer.

    Ring igen och fråga och se om du får samma svar :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. martinsson98

    martinsson98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det här erbjudandet skulle passa mig men hur fick du det erbjudandet? Halebop har ju inget telefonnummer att ringa till?
     
  16. liindak

    liindak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag undrar oxå hur detta gick till?.. är befintlig kund hos halebop å ska förnya mitt abonnemang snart.. å detta låter ju himla bra eftersom jag just tänkt ta nollan till alla, vore ju kanon å få mobilen med! hur fick du tag på detta erbjudandet? jag vill oxå ha det :) haha
     
  17. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Ja verkar som Halebop inkluderar One X nu. Gjorde de inte när jag ringde och sa upp mitt abonnemang. Men kan ju ändra mig och ta en och avbeställa 3s. Jag har aldrig kommit upp i 150 kr i samtal vilket med Nollan blivit 339 kr på en månad, men ligger oftast en bra bit under det.

    Halebop = Billigare och slipper betala 3 månaders bindningstid, kan byta till Nollan direkt.
    3 = 8 gb mer data med snabbt nät. Halebop har ju bara upp till 6 mbit och 2 gb data, vilket jag tycker är lite lågt...

    Fan också, det är ett sjukt svårt val...:cry:

    edit: svarade väl inte på din fråga, Halebop har en säljavdelning, 013-4950 741

    http://support.halebop.se/1005/abonnemang/7172/hur-sager-jag-upp-mitt-abonnemang
     
    Last edited: 24 mar 2012
    liindak gillar detta.
  18. liindak

    liindak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER



    Ja jag har varit i funderingarna på att faktiskt gå över till 3 eller tele2 tack vare deras erbjudanden nu men har haft lite is i magen eftersom jag är så nöjd med halebop.. å för mig skulle nollan till alla vara riktigt prisvärt, särskilt med mobilen inkluderad då det har stört mig lite att de på hemsidan bara har alternativet att betala för den.. men det verkar som om det lönade sig att ha lite is i magen för mig :)

    är det bara till att ringa å säga att man vill ha det erbjudandet där mobilen ska ingå eller hur funkar det? nån som vet hur länge erbjudandet gäller? nu har jag iofs mindre än 3 månader kvar på mitt abonnemang så jag kan byta när som.. :)
     
  19. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Ring och beställ direkt om du har mindre än 3 månader kvar. One X kommer ju om typ 2 veckor :) Jag måste fundera lite, men just nu lutar det åt att köra på Halebop faktiskt.. Skitsvårt val båda har sina för och nackdelar..
     
  20. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    jag var just inne på tele2sidan och kunde förbeställa en one X med maxi abonnemanget och det kostade bara 345kr/månaden? :D men jag beställde inte för jag vill inte ha den svarta =P
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.