![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tele2 Tack: 2
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
En snabbt fråga: Jag skulle vilja har en längre laddningsladd till min Xperia S men det verka vara svårare än jag trodde. Finns "massa" USB-Micro sladdar tydlingen. Någon som vet vart man kan får tag på längre sladd eller vad jag kolla efter (typ USB-Micro2, -MicroMini)? |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) | |
|
Senior Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S ROM: XTXPERIENCE9 Tema: Sapphire Launcher: Nova Prime Tack: 16
Tackad 70 ggr i 59 inlägg
|
Citat:
2meter http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...l_a-micro_b-2m Jag använder denna med original laddaren och det fungerar utmärkt. 3meter finns oxå http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...l_a-micro_b-3m Sökord Micro USB kabel så borde det gå o hitta fler.
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2012
Operatör: Telenor Telefon: Sony Xperia S ROM: Stock 4.0.4 Tema: Touch med W&B lås Launcher: Go Launcher EX Tack: 5
Tackad 3 ggr i 2 inlägg
|
jag köpte på Biltema, det är väl microusb, den jag köpte var hoprullbar, riktigt praktiskt
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tele2 Tack: 2
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Tackar så mycket.
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Halebop Telefon: Sony Xperia S ROM: Sony's 4.0.4 Tema: Sony UX Version 6.0 Launcher: Orginal Tablet: Protab2XXL med CM9 Tack: 4
Tackad 99 ggr i 40 inlägg
|
Jag har en vanlig usbförlängare som jag hittade i garaget. Peeerfa
Sent from my Xperia S with Tapatalk 2
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2009
Operatör: Halebop Telefon: Google Nexus 4 ROM: Rooted stock Launcher: Apex Tablet: Nexus 7 3G Tack: 44
Tackad 27 ggr i 27 inlägg
|
Jag köpte en 2 m på Clas ohlsson. Den är praktisk men jag har märkt att den laddar lite långsammare än original. Det är kanske något man får räkna med om man vill ha en lång och tunn sladd?
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Telefon: Sony Xperia Z ROM: Original Tack: 42
Tackad 67 ggr i 60 inlägg
|
Jag köpte en på kjell och company som är 1,2-1,8 meter tror jag, men jag hittar inte länken till den tyvärr och det känns som om att den laddar minst lika snabbt eller snabbare än den korta
Senast redigerad av Sonyanvändare den 2013-01-26 klockan 13:49. |
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2010
Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
Förklara gärna.
|
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Telefon: Sony Xperia Z ROM: Original Tack: 42
Tackad 67 ggr i 60 inlägg
|
Jag har inte tagit tiden på hur lång tid det tar att ladda den med den korta sladden, men med den långa sladden så tar det ungefär en timma att ladda från 5-10 % till 100% och det känns som om det är snabbare än med den korta men som sagt jag har inte tagit tiden på laddningshastigheten med den korta
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: maj 2011
Operatör: Halebop Telefon: Sony Xperia S ROM: Stock ICS 4.0.4 Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Google Nexus 7 Tack: 15
Tackad 47 ggr i 43 inlägg
|
Citat:
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2012
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag hade problem med att vissa kablar inte laddade min HTC sensation alls.
Så jag öppnade 2 kablar vid Micro USB kontakten och mätte spänningen. Obelastat gav båda kablarna inte oväntat 5V. När telefonen kopplades in gav original kabeln 4.75V medan den tunna kinakabeln bara gav 4.5V och det räckte inte till för att fylla på batteriet, även om telefonen visade att batteriet laddades. Alltså är resistansen i kabeln för hög laddas inte telefonen alls eller laddas långsamt pga spänningsfallet i kabeln. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2013
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jo men visst känns det så. Köpte hem en blå snygg sladd som är 2meter lång.. min Nexus 4 laddar "sjukt" långsamt. Känns så. När mobilen dog en gång så stoppade jag in laddaren och ville starta upp mobilen direkt, brukar inte vara några problem att göra med org väggladdare+sladd men det gick konstigt till med denna blåa sladd. Den lät konstigt o blinkade för det mesta, mobilen alltså. Så körde med org sladd ett tag sen i med blåa sladden och då fungerar mobilen som den ska igen, när den fått lite laddning helt enkelt.
Sorry för osammanhängande text men ville bara snabbt skriva av mig.. Men trodde inte det kunde vara så dåligt med org väggladdare + annan sladd... Vet någon här om det är skadligt och hur skadligt? Mycket? :-) Mvh & tack på förhanad |
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: maj 2011
Operatör: Halebop Telefon: Sony Xperia S ROM: Stock ICS 4.0.4 Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Google Nexus 7 Tack: 15
Tackad 47 ggr i 43 inlägg
|
Citat:
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till Cubenga för det här inlägget: |
|
|
#14 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2013
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Men fortfarande trist att den verkar ladda så långt samt med min nyinköpta långa (kina)kabel.. // mvh |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|