Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. Gemini

    Gemini Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Synd att man bor i Norrland. Trodde det fanns en butik i Sundsvall men icke. Så man får väl skicka in skiten nästa vecka och vänta då.

    Men man borde väl ha lite förtur iaf på en ny mobil. Dom sa en vecka efter att dom fått in min så skulle jag ha en elr bör man ta det med en nypa salt kanske?
     
  2. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Blir att doa min oxå, har 4 blinkande pixlar som sitter på samma rad! :(
     
  3. Clarence_S

    Clarence_S Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite disco har väl inget dött av? :)

    Skämt åsido, hoppas verkligen att man kan få tag i en fungerande HOX snart!
     
  4. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Nej, skrammel är autofokus på kameran, så är det på alla mobiler med kamera...
     
  5. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Verkligen inte, min Note skramlar inte det minsta och sist jag kollade fanns det både kamera och autofokus. Har haft mängder med kameratelefoner med autofokus som inte skramlat så att säga att det är så med alla mobiler med kamera är då verkligen att ta i.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 12 apr 2012
  6. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Sådär. Första laddningen avklarad på min 3e HOX! So far so good! Mycket bättre känsta i hårdvaruknapparna, volymspaken sitter som den skall(fast) och inga andra konstigheter än så länge.
    Dock inte använt den mer än någon timma än så länge men hittils inga konstigheter med skärmen, grafiska defekter, konstiga flimmer eller liknande.

    Än så länge.... Är det en keeper! Hoppas hoppas! :D
     
  7. venuspassagen

    venuspassagen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a
    Skulle in och DOA min på TPH i kungens kurva, slutade med att säljaren hotade med att slå sönder mina knäskålar, blir nog polisanmälan av det hela.. Längre version kommer senare. :(
     
  8. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    VA!!! Det va det värsta jag hört....
     
  9. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Förstår dem delvis, kan inte vara kul att vara en HOX säljare idag :P Vad mycket tid de måste lägga ner på doa hantering på dessa ökenlurar. Skulle vägra sälja skiten tills HTC fått ordning på kvaliteten.
     
  10. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Där är faktiskt ett par butiker som har ett inofficiellt säljstop på Hox. Bla i malmö....Dom hänvisar till att alla ex i butiken är testade och är felaktiga
     
  11. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Vilka?
     
  12. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Är detta sant skall ju den tomten både åka dit för olaga hot och bli av med jobbet illa kvickt.
    Så länge inte du var ett regelrätt svin innan då förstås!

    Väntar med spänning på den längre versionen!
     
  13. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    I varje fall de 2 TPH i centrum som hävdar att alla deras telefoner lider av samma problem.
     
  14. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jahapp. Där köpte ju jag min. :)
     
  15. Gemini

    Gemini Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittade denna lista!
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1582151

    Personligen har jag fått detta (Screen starts "jumping") Men upplever nu att efter varje gång jag har gjort en återställning så har det blivit lite bättre. Elr är det att man vill det kanske. Då den är felfri i övrigt!

    Har dock snackat med tre och htc och dom tyckte att jag borde skicka in den. Vill ju inte det. fan 2 veckor tills man får en ny.

    Men någon annan med samma problem?
     
    Last edited: 12 apr 2012
  16. Nonameswayne

    Nonameswayne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har min "låsring" hängt sig så nu kan jag inte låsa upp telefonen eller svara på samtal. Har koden till sim-kortet hemma så kan inte starta om den just nu.

    Bra telefon det här. :)
    Nej just nej .. jag glömde, man får inte klaga här som det tycks på vissa användare. Telefonen är perfekt. ;)
     
  17. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    alltså min telefon funkar bra förutom att batt sugs ut ganska fort, men helt ärligt hur jävla dåliga är htc? Det är ju pinsamt!!!!!!!!!

    hoppas htc läser detta era jävla n00000000000000000000000bs!!
     
  18. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    så ja, efter 6st HOX fick det vara nog. Ligger en SXS på bordet.
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    När du skickar in så byts den inte av 3 vad jag vet - utan den skickas vidare till, troligtvis, Anovo som byter ut den och skickar en ny!

    Känner lite samma här, fick ut min tredje idag också - hoppas skärmen håller måttet nu och inte börjar flimra om typ 4-5 dagar!!

    ser fram emot den längre historian, sådär får det ju inte gå till! Antar att det inte gick med DOAN, men vad är problemet du har med din telefon?

    Vilka problem har du haft?
     
  20. venuspassagen

    venuspassagen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a
    Försök till lång version av historia!

    Det hela började igår eftermiddag med att jag körde till TPH i kungens kurva, då det stod på deras hemsida att de skulle ha ett fåtal vita HOX i lager där. Väl där så var telefonen slutsåld enligt butikschef och det stod att det skulle finnas ett fåtal i deras lager för att deras system inte hängde med eftersom HOX:en är så populär, men att de skulle få in nya gråa HOX:ar idag vid 16-tiden. Fine, tänkte jag och körde hem.

    Idag satt jag på jobb och surfade in på deras sida igen vid 12 tiden, såg att det fortfarande stod att det fanns ett fåtal vita kvar i kungens kurva, ringer ditt och frågar om de har vita i lager, får som svar att det finns en vit. Jag ber dom reservera den åt mig så att jag kan hämta den vid två tiden och göra en DOA på min grå HOX med flimrande notisfält, flimmer i kamera och webbläsare. Killen som jag pratade med i telefon lägger undan telefonen åt mig. Så långt allt lugnt

    Kommer till Kungens Kurva och träffar en säljare där, dock inte samma som jag pratat i telefon med. Säger till honom att jag reserverat en vit HOX för att jag ska göra en DOA. Han plockar fram HOX:en och frågar varför jag ska DOA för. Jag förklarar mina problem och då svarar han "jaha, kan man inte använda telefonen med de felen?". Jag svarar då att det kan man säkert göra men HTC har bett oss som har de här problemen att göra en DOA (chattade med HTC så sent som idag). Han går iväg och ringer butikschefen som jag pratade med igår, borta 5 minuter, kommer tillbaka och säger att jag inte får DOA min gråa mot en vit telefon då man bara byter telefon vid en DOA och inte laddare mm - då kommer inte färgerna matcha. Förklarar för honom att jag har redan DOA:t två stycken HOX:ar och då lämnade jag in rubbet och fick en ny telefon med hela paketet i handen. Han hävdar fortfarande att det inte går eftersom man bara byter telefon, jag står på mig och vill byta då det är samma sorts telefon fast olika färg.

    Då byter han riktning och säger att telefonen redan är bokad till en annan kund och att jag fick det beskedet av butikschefen igår. Nej, säger jag då, det fick jag inte alls, butikschefen sa att telefonen var slut igår, men det var den tydligen inte då jag kunde ringa och reservera samma telefon idag och blev antagligen lurad av er då ni inte vill byta min gråa mot en vit. På det har han inget svar utan ber mig återkomma vid 16-tiden då de ska fått in nya gråa HOX:ar. Jag kan inte återvända vid 16-tiden och vem ska ersätta mig för 5 mils bensin tur och retur till TPH flera gånger i veckan säger jag. Kan tyvärr inte göra mycket mer säger säljaren. Arg och besviken tar jag min telefon och kvitto, lämnar butiken med ett fan och en spark i deras dörr.

    Kommer ut till min bil och låser upp, vänder mig om för att hoppa in i bilen, då står säljaren helt plötsligt framför mig. -Du ska ge fan i sparka på vår dörr, jag ska fan sparka in dörren på din bil. Jag finner mig i situation och håller upp bildörren och säger varsågod, sparka på. Säljaren vet inte hur han ska reagera utan säger om han ser mig igen så ska han krossa mina knäskålar, detta upprepar han ett flertal gånger tills jag säger -Typiskt jävla pack. -Vad sa du, säger han, Jävla pack, svarar jag. Slutar med att säljare går in i butik och skriker till mig att jag är portad därifrån och visar jag mig där igen så ska han krossa mina knäskålar.

    Visst, jag skötte kanske inte det hela smidigt, men tycker inte att jag förtjänade det här iallafall. Hoppas ni hängde med i historien, lite svårt att återskriva den.
     
    Last edited: 12 apr 2012