Problem: xperia v sprucken skärm.

Diskussion i 'Xperia V' startad av Mortil, 20 jan 2013.

  1. magiul

    magiul Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Xperia Z sprack också utan yttre påverkan. Jag hade använt den i några månader och varit oerhört försiktig med den. Jag kommer fortfarande ihåg allt som hände den dag så den sprack. På morgonen visade jag familjen ett filmklipp vid frukosten. Efter det lade jag telefonen i byxfickan och gick på toaletten. Efter det satte jag och min son oss vid datorn ca en halvtimme. När jag tog upp telefonen ur fickan hade den fått en liten spricka precis vid av/påstängningsknappen. Tyvärr påverkade sprickan skärmen så att den var svart längst upp och touchkontrollen helt knäpp. 2500,- ville de ha för att reparera den då de vägrar något annat än att det är handhavande fel. Ärendet har pågått hela hösten fram och tillbaka mellan mig, handlaren och Sony. Jag har nu köpt en Samsung Galaxy S4 i ren protest då jag blir så sur på Sony och att man känner sig felaktigt anklagad för att ha varit vårdslös.
     
  2. kim566

    kim566 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har haft en xperia z sen augusti 2013 tror jag det var.
    efter 3 veckor råkade jag ur för spricka genom skärmen.
    Jag satt i bilen och höll på med telefonen så sluade den reagera på knapptryckningar och ja kollade på skärmen och såg en spricka.
    surt på en så ny mobil tyckte ja så ja vart förbannad och skickade in den o tänkte att dom ger mig väl en ny men icke. 2500kr vart det så fick jag en ny telefon.
    köpte skal till den direkt och så jag varit rädd om den.
    I torsdags satt jag i soffan och spelade på telefonen (madskillsmx) och så slutade displayen plötsligt fungera och EN SPRICKA GENOM NÄSTAN HELA DISPLAYEN IGEN !! suckade o vart så jävla less och lämnade in den fredag fm IGEN o förkladade va som hände o han i butiken skrev in det o skickade den till verkstad och sa att ja förmodligen kommer få betala det igen.
    Jag är så less på xperia nu så det vart en Iphone 5s istället.
    är ni med i hyresgästföreningen så kan ja rekomendera falc serure självriskeleminering. 350kr om året så står dom för självrisken på hemföräkringen. så det blir gratis den här gången igen men jävligt segt o behöva lämna in telefonen
     
  3. johanf666

    johanf666 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    z ultra sprucken också..

    Har haft min z ultra ca 4 månader och älskar den, från dag 1 har den varit skev i chassiet och "glappar" när man lägger den på ett plant underlag tex bord.
    Eftersom det annars inte varit något problem med den så har jag gillat läget bara.
    Men för ca 2 veckor sen nu så hade jag ringt ett samtal utanför min dörr gick in och la den på bordet och tog av mig jackan, får ett sms och tar upp mobilen och försöker låsa upp knapplåset men det går inte.
    Kollar på mobilen i ljuset från lampljuset och ser en spricka från höger sida som har spruckit upp i en 5-6 sprickor som går över till den andra sidan. Mobilen är nu obrukbar då den bara står och "flimmrar" utan att man ens rör den.
    Har aldrig tappat den eller utsatt den för tryck på något sätt, finns ingen skada där sprickan börjat eller liknande. Skärmskydd sitter på och sprickan är under den.
    Lämnade in den på mediamarkt där den är köpt och pratade med servicepersonalen som kikade på den. Han mätte på den osv och sa att den är skev och att skadan beror på det. Jag håller med om detta och att sprickan måste bero på spänningar på något sätt.
    Som sagt så har ju mobilen varit skev från dag ett då jag tog upp den ur kartongen och la den på bordet.
    Förklarade det för personen på mediamarkt som tyckte att jag borde kommit tillbaka med den direkt då.
    Den fungerade ju så lämnade inte in den då.
    Säljaren sa dessutom att spruckna skärmar täcks aldrig av garantin utan att dom är självförvållade. Nu har den ju spruckit av sig själv och inte av att jag skadat den.
    Så jag sa till personen att skicka den för reklamation. Fick svar igår från mediamarkt Som säger så här. "det är inte garanti på apparaten på grund av sprucken front. Kostnadsförslaget avser byte av front / displayenhet"
    Kostnadsförslaget ligger på 4000kr!!
    En ny mobil på prisjakt ligger på 2990 billigast och mediamarkt var 3990 för den nu. Själv betalade jag 5900när jag köpte den.

    Så vad rekommenderar ni mig att göra med den?
    Mvh Johan
     
  4. Stogge

    Stogge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har också en spricka i min V. (Hade skärmskyddet på när jag upptäckte sprickan.) Jag frågade ett verkstadsbolag som butiken jag köpte luren av använder. De skulle ha 1700 spänn, exkl frakt och moms kostnader. En annan sak om skärmskyddet är att telefonen inte gäller på garantin om Sony-loggan är borttagen. Den sitter ju på skärmskyddet, och jag var tvungen att ta bort den då den var på väg att lossna och var i vägen. Det kanske inte var så bra, men men.
     
  5. Cokeisit

    Cokeisit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du ska definitivt inte laga den för 4000 om du kan köpa en ny för 3000. Gör som mig, köp en ny telefon och laga den trasiga själv. Den kommer inte vara vattentät men så länge den som får den av dig är medveten om det kan det inte vara något problem

    Jag lagade min Xperia V för 385kr och gav mobilen till morsan. Hon är helnöjd :) En skärm till Z Ultra kostar säkert lite mer på ebay men inte i närheten av 4000 iaf.

    Se mitt tidigare inlägg om min erfarenhet av att byta skärm själv.
     
  6. Legogris

    Legogris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan slutrapportera att efter mycket om och men och efter en tur hos ARN (man kunde tydligt se i utlåtandet att de inte tagit hänsyn till viktiga detaljer, kan ha att göra med att jag överöste dem med alldeles för mycket mail/telefonloggar och information) så fick jag bita i sura äpplet och betala reparation à 800 kr till Tre. Alltid något att de stod för kostnaden över det, men hade jag vetat vad jag vet idag hade jag aldrig gett mig in i den här striden.

    Så nu sitter jag här med två nyservade Xperia V och skulle helst vilja ha en Firefox-mobil :P
     
  7. johan.zx

    johan.zx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    Lumia 950 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    Lumia 950 XL
    sony xperia Z2 skärmbyte

    tack +1 ;)