Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Android - Allt om Android! > Allmänt > Återförsäljare och tillverkare

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2011-12-12, 16:59   #1 - (Permalink)
CDON.COM
Verifierat konto

Reg.datum: maj 2011

Tack: 4
Tackad 441 ggr i 110 inlägg
Standard CDON.com: Officiell tråd

Tjena Swedroidare.

Det är väldigt kul att ha fått den här möjligheten att komma i kontakt med Er som använder produkterna vi säljer och vi kommer göra vårt bästa för att hjälpa er.

Vi som sitter och svarar på inlägg i denna tråden är inköpare av telefoner och tillbehör samt abonnemangstjänster, vi har kunskaper som vår ordinarie kundservice inte alltid har och kan ge lite mer nyanserade svar vid tex nyreleaser osv.

Väl mött!
Oläst 2011-12-12, 17:48   #2 - (Permalink)
boster
Baby Droid

Reg.datum: mar 2011

Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

hej
jag köpte en huawei x6 av er och nu har den varit på service i 49dagar. Första gången var den där i 16daga,r och sedan fick jag tillbaka den och starta upp den och felet kvarstår. ej åtgärdat så jag fick lämna tillbaka den på service igen med vändande post och nu har den varit där i 33dagar och man mailar er och ni svarar ej. har väntat på att ni ska ringa mig
ni brukar vara snabba på att svara om inte nu

som svar av er fick man detta

Den 10e December kommer vi reklamera ärendet för "Lång servicetid".
Godkänns reklamationen kommer du kunna välja mellan 'häva köpet' eller få ett nytt exemplar levererat till dig (förutsatt att produkten inte utgått hos vår leverantör).

tycker att detta inte är okej
har varit i kontakt med konsumentrådgivare om just det.

Hur får man kontakt med er och häva köpet!

Senast redigerad av boster den 2011-12-12 klockan 17:55.
boster är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-12-13, 08:21   #3 - (Permalink)
CDON.COM
Verifierat konto

Reg.datum: maj 2011

Tack: 4
Tackad 441 ggr i 110 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boster Visa inlägg
hej
jag köpte en huawei x6 av er och nu har den varit på service i 49dagar. Första gången var den där i 16daga,r och sedan fick jag tillbaka den och starta upp den och felet kvarstår. ej åtgärdat så jag fick lämna tillbaka den på service igen med vändande post och nu har den varit där i 33dagar och man mailar er och ni svarar ej. har väntat på att ni ska ringa mig
ni brukar vara snabba på att svara om inte nu

som svar av er fick man detta

Den 10e December kommer vi reklamera ärendet för "Lång servicetid".
Godkänns reklamationen kommer du kunna välja mellan 'häva köpet' eller få ett nytt exemplar levererat till dig (förutsatt att produkten inte utgått hos vår leverantör).

tycker att detta inte är okej
har varit i kontakt med konsumentrådgivare om just det.

Hur får man kontakt med er och häva köpet!
Hej boster,

Vi behöver ha ditt kundnummer alternativt e-postadress för att kontrollera vad som hänt. Skicka detta i ett PM till oss gärna tillsammans med ev serviceinlämningsnummer så återkommer vi snarast möjligt till dig.
Oläst 2011-12-13, 10:42   #4 - (Permalink)
boster
Baby Droid

Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

fick svar av CDON i dag

Svar 2011-12-13 10:03
Hej

Vi håller på att behandla ditt ärende för 'långservice tid'.
Vi återkommer så fort vi har ett svar åt dig.

det är enkelt häv köpet. 49dagar på rep 16+33 dagar med vändand post för samma sak är inte okej

kommer att uppdatera vad svaret blir av CDON

har varit i kontakt med konsumentrådgivare som svar var häv köpet orimligt lång service tid för samma sak som ej åtgärdas
Oläst 2011-12-13, 15:26   #5 - (Permalink)
boster
Baby Droid

Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

vart precis uppringd av gruppchefen på CDON och dom häver köpet
Oläst 2011-12-15, 15:30   #6 - (Permalink)
NoNick2
Youth Droid

NoNick2s avatar

Reg.datum: maj 2010

Operatör: Telia

Tack: 41
Tackad 18 ggr i 17 inlägg
Angry cdon & Galaxy Nexus

Nedan följer en kronologi över vad som hänt (eller snarare vad som inte hänt) sedan jag beställde en Galaxy Nexus från CDON.COM.

2011-12-08, 20:00
Leveranstid enligt CDON.COM : 1-3 arbetsdagar
Jag beställer telefonen

2011-12-09
Statusen på ordern är blankt, varpå kontakt tas med CDON
Svaret som kommer kl 20:31 lyder:
"Eftersom vår första leverans av den beställda telefonen endast täckte våra förhandsbokningar kommer vi skicka ut nästa sändning runt den 16/12."

Jag frågar då om jag kan räkna med att få den i nästkommande sändning, och svaret jag får 20:49 är:
"Som det ser ut nu skall nästa leverans gott och väl täcka alla beställningar."

Någon gång under dagen ändras min orderstatus till "Varorna packas"

2011-12-12
CDON.COM "Beräknad i lager 2011-12-22" (en ändring mot vad som kommunicerats tidigare, som leverantören dessutom inte upplyst mig om)

Kontakt med cdon.com kl. 07:48 där jag undrar om telefonen kommer att skickas den dagen då den haft status "Varorna packas" i en dag, vilket enligt deras hemsida betyder att min "beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag."

Svaret jag får kl. 08:06 lyder:
"Det jag kan se i våra system är att ordern har skickats till lagret. Så som det ser ut nu så är telefonen slut och nästa leverans kommer 16/12."

Ett svar som skiljer sig från informationen på hemsidan, som fortfarande säjer ”Beräknad i lager 2011-12-22”.

Jag replikerar kl. 08:08 och frågar då hur det kan stå att den packas om den inte gör det och får till svar kl 08:12:
"Eftersom en så stor leverans av denna produkt gick ut förra veckan kan det blivit fel när man skickat ut statusuppdateringarna.
Det finns fortfarande möjlighet att du var en av dom som fick sin produkt i första leveransen.
Jag ber dig återkomma imorgon för en mer korrekt statusuppdatering på din beställning.
"

Här borde jag kanske bli nervös eftersom de i princip redan här berättar att inte har koll på vad de håller på med.

2011-12-13
Kl 10:04 är statusen på ordern fortfarande "Varorna packas" och jag tar kontakt med cdon.com igen och undrar NÄR telefonen kommer att skickas.

Svaret som kommer kl 11:40 lyder:
"Har fått meddelande idag att det kommer in 70 Nexus idag och dom kommer börja skickas idag med.

Det är 7 st som bokat så ditt ex kommer skickas iväg idag med.

Har du fler frågor vänligen återkom.
"

Det vill säga att jag fick ett skriftligt löfte att den skulle skickas 13/12.

Klockan 21:52 samma kväll är statusen på ordern oförändrad vilket gör att jag frågar cdon.com om min telefon skickats eller inte.

2011-12-14
Svaret som kom kl. 08:00 lyder:
"Tyvärr inte, enligt inköparna så kommer alla bokningar av denna produkt gå iväg idag då det bara var 7 stycken kvar efter första utskicket.

Har du fler frågor vänligen återkom.
"

Och där kom ett nytt skriftligt löfte om att den skulle skickas 14/12.

När klockan är ca 14:57 och orderstatus fortfarande är "Varorna packas" kontaktar jag cdon.com igen och önskar ett garanterat leveransdatum.

Klockan 20:32 har jag inte fått något svar och orderstatus är oförändrad.

Jag skickar då meddelande till användaren CDON.COM. Meddelandet innehåller i princip samma som ovan.

2011-12-15
Min orderstatus är oförändrad, dvs den har sedan 9/12 sagt att varan packas.
Klockan 14:46 får jag följande svar från CDON.COM:
Just nu är vårat lager för hemelektronik under ovanligt hög belastning.
Detta har resulterat i vissa förseningar i leveranser och att orderstatusen på "Mina sidor" i vissa fall inte uppdateras korrekt.
Lagret arbetar för att skicka alla beställningar så fort som möjligt och trots att din orderstatus ser oförändrad ut kan den alltså vara skickad.
Vi ber dig av ovan anledning att avvakta någon dag då din beställning, om den inte redan är skickad, kommer att skickas inom kort.

JUST NU?? De har haft samma status på min order i snart en vecka!! Jag har som synes ovan fått LÖFTE av cdon.com TVÅ GÅNGER att min telefon skall skickas vid bestämda tidpunkter, och nu har CDON.COM mage att be mig avvakta ”någon dag” eftersom de bevisligen inte har koll på vad de håller på med.

Jag måste säga att deras kundbemötande är katastrofalt. Å ena sidan har de svarat mig snabbt men informationens kvalité är under all kritik, vilket konversationen ovan tydligt visar. Jag arbetar själv med kundrelationer (i en helt annan bransch) och skulle jag delge mina kunder den här typen av information (motsägelsefull samt inkorrekt i flera avseenden) skulle jag ha varit arbetslös sedan länge.

Det här är första och garanterat sista gången jag handlar elektronik från CDON, detta eftersom de uppenbarligen inte bryr sig nämnvärt om de som betalar deras löner, dvs kunderna!
NoNick2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till NoNick2 för det här inlägget:
Oläst 2011-12-15, 19:40   #7 - (Permalink)
Swendroid
Baby Droid

Swendroids avatar

Reg.datum: jan 2011

Operatör: Halebop
Telefon: Google Galaxy Nexus
ROM: Stock JB 4.1.2 (yakju)
Tema: Kaoz

Tack: 12
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoNick2 Visa inlägg
Redogörelse över CDON:s velande
Tack för infon. Grymt provocerande och osmakligt av CDON att skriva att "varorna packas" när de i själva verket inte gör det
Oläst 2011-12-16, 06:04   #8 - (Permalink)
alterswede
Kid Droid

alterswedes avatar

Reg.datum: apr 2011

Telefon: HTC One
ROM: Sense 5

Tablet: iPad 3

Tack: 8
Tackad 17 ggr i 16 inlägg
Standard

Min har haft statusen "varorna packas" sen jag la min order.
Har försökt avbeställa men får som svar att det är för sent.

Dock flaggar jag för att det var likadant med SGSII.
Jag hade den i handen, och ändå stod det att varorna packas.

Nu vill jag dock avbeställa/returnera när den väl kommer
alterswede är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-12-16, 07:55   #9 - (Permalink)
Nightdriver
Baby Droid

Nightdrivers avatar

Operatör: Tele2
Telefon: HTC One X
ROM: Orginal ICS 4.0.4

Launcher: Sense 4.1
Tablet: Motorola Xoom 32GB 4.1.1

Tack: 13
Tackad 9 ggr i 7 inlägg
Standard

Bra tråd, låter som man ska hålla sig borta från CDON....

Motorola Xoom 32gb 4.1.1
Nightdriver är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-12-16, 08:03   #10 - (Permalink)
Davil
Adult Droid

Reg.datum: apr 2010

Operatör: Tre
Telefon: Samsung Galaxy S4
ROM: Stock

Launcher: Nova Prime

Tack: 228
Tackad 133 ggr i 111 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nightdriver Visa inlägg
Bra tråd, låter som man ska hålla sig borta från CDON....
Eller så tänker man lite och funderar på hur många det är som kanske är jättenöjda med cdon.com som det inte har strulat något för.

Jag tror att det är de som är missnöjda som hörs medan belåtna kunder håller tyst.

Det är bara min personliga tanke. Jag har bara beställt en gång från cdon.com och den gången gick allt supersnabbt och perfekt. Mao, jag blev/är hittills en nöjd kund som inte syns/hörs/märks (förrän nu ).
Davil är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande 5 medlemmar säger tack till Davil för det här inlägget:
Oläst 2011-12-16, 08:32   #11 - (Permalink)
Ziq
Senior Droid

Ziqs avatar

Reg.datum: dec 2009

Telefon: Samsung Galaxy S II
ROM: WananmLite

Launcher: Nova
Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1

Tack: 33
Tackad 175 ggr i 150 inlägg
Standard

Precis, jag har bara positiva erfarenheter av CDON, och leverensen av min SGSII jag beställde från Tele2 hade liknande (fast längre) förseningar. Samsung verkar inte vara de bästa på att tala om hur många de tänker leverera utan det får butiken se när leverensen kommer..

Skulle CDON erbjuda gratis frakt till oss Swedroidare så skulle de säkert få ännu fler nöjda kunder
Ziq är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-12-16, 09:30   #12 - (Permalink)
alterswede
Kid Droid

alterswedes avatar

Telefon: HTC One
ROM: Sense 5

Tablet: iPad 3

Tack: 8
Tackad 17 ggr i 16 inlägg
Standard

Jag vill också passa på att säga att jag är en frekvent kund hos cdon och är nöjd. Har köpt flertalet cd och bluray's.

De enda gångerna som det krånglat har märkligt nog varit när jag köpt SGSII och nu Gnexus.

Ziq.
Fri frakt är bara en googling bort.
alterswede är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-12-16, 10:42   #13 - (Permalink)
NoNick2
Youth Droid

NoNick2s avatar

Reg.datum: maj 2010

Operatör: Telia

Tack: 41
Tackad 18 ggr i 17 inlägg
Standard

Uppdatering:
Kl 20:24 i går kväll kom ett mail att min order var postad, och en timme senare kom ett SMS från Posten med tracking ID.

Vidare fick jag ett svar från CDON nu på morgonen att min telefon var postad, samt en ursäkt om att det tagit tid.

Oftast fungerar det säkert väldigt bra att handla hos cdon.com, och jag är säker på att merparten av kunderna är väldigt nöjda.
Men, för min del spelar det mindre roll, då de väldigt tydligt visat hur de agerar de gånger det inte fungerar. Det är en avgörande faktor för min del när jag väljer leverantör.
NoNick2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2011-12-16, 11:02   #14 - (Permalink)
Mellon
Youth Droid

Mellons avatar

Reg.datum: aug 2009

Telefon: Google Nexus 4

Tablet: Google Nexus 7

Tack: 9
Tackad 26 ggr i 23 inlägg
Standard

Även jag är nöjd CDON kund. Tycker det är jättebra av dem att ta kontakt så perosnligt som de gjort med deras kunder här på Swedroid. Önskar att fler företag kunde följa deras exempel.

Synd att de första inläggen handlat om ärenden från missnöjda-kunder. Hoppas inte det gör att CDON blir idle här på forumet.
Mellon är uppkopplad nu   Svara med citat
Oläst 2011-12-18, 10:22   #15 - (Permalink)
boster
Baby Droid

Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mellon Visa inlägg
Även jag är nöjd CDON kund. Tycker det är jättebra av dem att ta kontakt så perosnligt som de gjort med deras kunder här på Swedroid. Önskar att fler företag kunde följa deras exempel.

Synd att de första inläggen handlat om ärenden från missnöjda-kunder. Hoppas inte det gör att CDON blir idle här på forumet.
Varför är det fel att skriva om något som är fel??? de är väll bra att andra får veta det. vad skulle du har gjort då bara vara glad och tyst och vänta????(TROR INTE DET)

Det är bra för CDON att få Negativfeedback och inte bara Possetivfeedback. Får dom Negativfeedback så kan dom bli Bättre och veta hur och på vad dom kan bli bättre

Senast redigerad av boster den 2011-12-18 klockan 10:30.
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:29.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com