Vad skulle få er att köpa en LG igen?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av stantemo, 10 feb 2012.

  1. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag la in CM7 för ett par månader sedan och är så pass nöjd nu att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att rekommendera telefonen till en vän tack vare det låga priset nu. Dock vet jag inte om jag jag tänka mig att köpa en till LG på ett bra tag framöver.

    Vad skulle krävas för att få er att köpa en till LG som nästa telefon när det nu kan bli?

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  2. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Inget kan få mig att köpa en till LG
     
  3. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    För min del tar jag gärna en till om hårdvaran och priset är det rätta. Skiter i mjukvaran lägger ändå in annat. (Har 3st O2x inom familjen alla fungerar ypperligt)
     
  4. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    för att köpa en LG igen så krävs det ett mirakel i klass med 7 rätt på lotto
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    LG har onekligen varit en besvikelse på mjukvarufronten. Ej heller verkar det vara någon bättring på väg då bland annat Prada 3.0 kommer med Gingerbread installerat.

    Resonerar LG kanske som så att den stora gruppen köpare ändå inte bryr sig om vilket OS telefonen kör, varför uppdateringar/nya Android-versioner inte prioriteras?

    Under förutsättning att de inte låser/krypterar bootloadern kan jag nog tänka mig köpa en LG igen. De håller ofta rätt bra kvalitet i förhållande till prislappen. Frågan är bara vad som händer mellan olika Android-versioner (ex. Gingerbread -> ICS). Släpper LG inga uppdateringar och därmed ingen ny källkod ställer man onekligen till det för ROM-utvecklarna vad gäller framför allt drivrutinsstödet.
     
  6. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag har gillat min skarpt under hela tiden jag ägt den, men jag vet ändå inte om jag skulle köpa en lg till. Hårdvaran är väldigt bra, men mjukvaran som lg levererar är under all kritik. Den hårdvara som o2x har förtjänar bättre mjukvara än vad lg kan göra.

    Nu är ju det väldigt synd att inte lg eller nvidia släpper koderna som behövs för att få en fungerande ics-version.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  7. Bigfoot

    Bigfoot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tillhör dom som inte haft några stora bekymmer med min 2X, men någon mer LG blir det inte för min del p.g.a. hur dom skött uppdateringar. Eventuellt kan jag ändra mig om några år om dom skärper till sig rejält.
    Jag är iofs tekniskt intresserad men jag har hus, barn, jobb och en miljon andra grejor som tar tid så jag vill inte vara tvungen att mecka in någon alterativ mjukvara heller. Köper jag en high-end telefon så anser jag att den ska fungera utan pill och snabbt få uppdateringar under en rimlig livslängd.
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag tycker fortfarande om LG som varumärke generellt. Men inte när det gäller telefoner. Har en high-end LG TV hemma som jag är sjukt nöjd med dock. Men nej. Någon telefon från dem blir det aldrig pga hur de har skött sig hittills.
     
  9. pTr

    pTr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det finns inget som skulle få mig att köpa en LG telefon igen. Och jag kommer inte heller att köpa någon annan produkt från LG på många år.
    Alla jag hör som pratar om något från LG, så säger jag skyll dig själv om du köper något från LG.
     
  10. Gabbe

    Gabbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab S2 10.1
    Bevis på att produkten fungerar som den ska och var tänkt och ett trevligt bemötande när man kontaktar support. Inget av detta har LG visat sig kunna uppbringa och jag känner mig som en halvt om halvt lurad kund. Nä, aldrig mer LG produkter.
     
  11. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    När det gäller LG telefoner så har det mycket att göra med utrullningen av ICS. Jag känner rent spontant att LG gör hyggligt bra grejjer. Om det inte är lågbudget.
    Hade en LG DVD-spelare för några år sedan (399:- då kostade dvd-spelare normalt 600-700). Efter någon månads användning kortades det trevliga lilla välkomstmeddeladet "HELLO" med en bokstav. Så varje gång jag startade spelaren mättes jag av ett muntert "HELL"
    Ergo: Ingen lågpris LG för mig och beroende på våren(sommaren) så kan jag svara på hur det är med mobiler.
     
    felixdroid gillar detta.
  12. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ptja. En renrasig Google-experience telefon utan tegra.
     
  13. Hitman TheSwede

    Hitman TheSwede Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nä aldrig en lg telefon mer så dålig support dom har NEJ
     
  14. Mollan

    Mollan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Om LG återkallade alla o2x och gav pengarna tillbaka så skulle jag möjligtvis kunna snegla på en lg i butiken nästa gång, fast nä, det blir ingen LG ändå. Blir inget mer från det företaget under min livstid.
     
  15. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Om LG och nvidia släpper alla drivisar och liknande till LG O2x, och sedan släpper en bra release av ICS till samtliga LG telefoner ganska snabbt så kan jag lätt tänka mig det.

    däremot en till telefon med nvidia innuti är värre...
     
    stantemo gillar detta.
  16. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skulle lätt kunna köpa en LG lur igen. Har haft Optimus One och har för närvarande en Optimus 2X, och de har fungerat bra utan en massa strul som en del har haft med sina LG lurar. Apropå mjukvaran så är LG mindre bra men å andra sidan är jag inte speciellt kräsen heller, hehe ;-) Men visst, hade ju varit trevligt med ICS på mobilen.
     
  17. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Håller med. Jag byter jämt till en Custom Rom. så jag kör aldrig LG eller någon annan tillverkade orginalrom.

    Blir nog till att köpa den nya LG med 4 kärnor senare i sommar. när 2a eller 3e batchen är ute :D
     
  18. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    ....inte kräsen hehhehee. Vadå inte kräsen hehhehe...betala 5000kr för en telefon med denna service som LG har mot sina kunder kommer jag aldrig mer köpa någonting som heter LG inkl. telefoner.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  19. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Världens undergång.
     
  20. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Bästa med LG är ju prisdumpningen efter någon månad så kan man ju köpa en värsting för under halva priset. Jag gillar LG och designen på deras nyare prylar även att dom stoppar in bra hårdvara. I 2X ligger felet antagligen på tegera och för lite ramminne.