Sony ericsson ST 17i / Sony Ericsson Xperia Active - Hörs ej i andra änden av etern..

Diskussion i 'Xperia active' startad av Megaphoner, 22 maj 2014.

  1. Megaphoner

    Megaphoner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjabba tjena hallå

    Som ni ser på rubriken är det nog samma telefon men olika namn av okänd anledning? Tfn är i toppskick knappt repig o använd och har den som reserv.

    När man ringer på den (som det brukar göras) så hör mottagaren (hen jag ringer) mycket låg och nästan ohörsam röst som en liten myra (från mig) :cry: men jag tammetusan hör avsändaren kanonbra och högt och tydligt. Vad bövelen i röven är det för knas och hur kan man fixare era fixare :) :P . Har fabrikåterställt tfn eller typ det det heter när man formaterar om telefonen så man bibehåller tel. kontakter men resten av inställningar och appprogram raderas nog helt. Ja va sej ni, va ska man gööör? Dom hör ju inte va ja surra för nåt. Tack å pack för hjälpen.
     
    Last edited: 22 maj 2014
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Har du testat ett headset? Och någon inspelningsapp (för att spela in rösten och se om det är vajsing på mikrofonen)?
     
  3. Megaphoner

    Megaphoner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En god idee, tack, ska testa detta. Henna är adressen för samma telefon: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=922645 - kolla prisutveckling

    Om jag få till det men microphonen typ, va tro du man kan sälj iväg tfn för ? Ser ut som först samma pris sen ner sen upp igen. Va knas i prisgrafen på prisjakt. Den är knappt använd.

    Fråga 3 när jag lix håller på: Finns det nån funktion i telefon som visa hur många timmar den gått. Liksom se hur många samtal, sms och tot tid. Nu vart det väl knas och borttaget den beräkningen när jag formateraede om telefon (fan) för det ger ju liksom ett kvitto på hur mycket den är använd fast den har flera år på nacken
     
    Last edited: 22 maj 2014
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Ska du sälja den så tror jag inte att du kan få så mycket eftersom den nog får säljas som reservdelar i så fall. Det enda man kan kolla på prisutvecklingen är lägsta priset som den har haft. Jag antar att det höga priset nu enbart beror på att den inte säljs längre och vissa försöker kränga deras sista exemplar till överpris.

    En snabb koll på blocket så finns det ett företag som säljer reservdelar, Active skärm (LCD + touch) för 795 kr. Så kanske en femhunka eller liknande här på forumet eller på blocket. Jag har lite svårt att se att du kan få mycket, känns som marknaden är ganska liten för en sådan telefon.

    (En väldigt långsatsning): Kan du ha massa skit i mikrofonen om det nu är den som är fel på? (Om ljudinspelning inte fungerar bra men headset fungerar så tyder det väl på att det är vajsing på mikrofonen).
     
    Last edited: 22 maj 2014
  5. Megaphoner

    Megaphoner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, Tack! för det genomgripande svaret. Återkommer när jag testat micken som du instruerat.
     
  6. Megaphoner

    Megaphoner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Installera / exportera kontakter från samma telefon??

    Det var microphonen som var trasig.

    En annan fråga är hur man exportera kontakter från samma telefon?? Till datorn?
    Tacksam för hjälp.
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Sätt på sync så syncas det till Google contacts? Finns en dropdown när du går in på tex Gmail.

    Sent from my C6903 using Tapatalk