Fråga: Bluetooth Heart Rate Monitor

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av oddbot, 7 maj 2012.

  1. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag kör med det pulsbandet och Endomondo Pro och det funkar mycket bra! Jag har inte märkt av några problem alls. Nu vet inte jag vilken rom du kör men jag tror inte romen ska spela någon roll.

    Edit: dock känns kvaliteten på själva bandet lite dåligt. Det är bara någon liten plastbit och en ögla som man fäster i. Kan posta en bild om du vill? Men i övrigt är allt bra.
     
    Last edited: 7 maj 2012
    oddbot gillar detta.
  3. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag kör CM9.

    Det hade varit sjukt schysst om du ville posta en bild och dela med dig av lite fler åsikter om hur det funkar överlag. :) En recension om man så vill.
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag vet inte om jag kan recensera då jag bara har provat det kanske 15 gånger men jag kan säga att hittills funkar det bra! Inga markanta hopp i grafen över puls utan en lång och jämn linje. Om man drar ned på tempot och låter pulsen sjunka lite grann så sjunker även grafen. Det är väl egentligen det jag kan säga: bandet funkar bra helt enkelt.

    Enda egentliga nackdelen är väl att man "knäpper" fast bluetooth-delen på bandet. Det underlättar i och för sig rengöring men jag har vid ett tillfälle på något konstigt vis råkat slå lös bluetooth-delen från bandet under ett löppass, men det ska ju egentligen vara omöjligt så det var nog jag som hade slarvat med att knäppa fast.

    [​IMG]

    Bild som visar utsidan av bandet, alltså den del som inte är emot bröstet. Som du ser knäpper man fast bluetooth-delen

    [​IMG]

    Sidan som är emot bröstet. Bandet är av något mjukt material och ger inte samma kvalitetskänsla som ett pulsband som är kopplat till en klocka där bandet ofta är gjort av något hårdare material.

    [​IMG]

    Den del av bandet som man fäster i. Jag skrev ju igår att det var en plastbit man fäster med men jag är inte helt säker. Släppte den i bordet nu när jag skulle fota och det lät som metall. Det ser dock ut som en plastbit så jag har väl helt enkelt antagit att det är en plastbit, men jag får väl ändra mig och säga metall nu då :)

    Övriga bandet består av en resår precis som vilket annat pulsband som helst.


    Jag har som sagt inte provat det så mycket än, men hittills funkar det väldigt bra!
     
    oddbot gillar detta.
  5. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kom precis på att det väl blir jobbigt att kolla pulsen för att justera hastigheten om man får den datan i mobilen. Man kan väl inte gärna ha skärmen på och mobilen som en klocka under hela löpturen :/
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Endomondo läser ju upp statistik i hörlurarna varje kilometer, men man får ingen info om puls. Men kolla på Runkeeper som har en liknande funktion. Där kan man ställa in hur ofta telefonen ska läsa upp vad. Om du har tur finns puls där. Då kan du ställa in så du får veta varje minut eller något sådant :) jag tror, men är inte säker, på att det här bandet funkar till Runkeeper också.
     
  7. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag köpte 2 sådana band idag. inget av dom funkar stabilt med men gamla SGS eller dom två SGS3or som finns i huset. Pair:ar men kopplar oftast inte ihop med appar, om dom kopplas till appen blir datan "tveksam".

    Kommer att åka tillbaka med dom efter det ynkliga resultatet jag fått och efter att ha läst många tråkiga felsökningar och work arounds jag läst på nätet.

    Ger upp mina försök att ersätta Garmin klockan med telefonen.