Htc One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av rickard81, 16 mar 2012.

  1. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    som jag skrev så försöker vi ha telefonerna i butik den dagen telefonen ska börja säljas. kommer telefonen till huvudlagret den 2:a så kan den inte vara i butikerna samma dag och då skickas den till dig som beställt samtidigt som tilll butikerna.
    Om butiken närmast dig har leverans en vecka efter att telefonen kommit till lagret så har de alltså nästan en vecka efter dem som bor i området och beställt den på annat sätt.

    har butikerna den samma dag som releasen så är det vanligt att du också har den samma dag om du beställt genom andra sätt :)
     
  2. lambroo

    lambroo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Humm... är ju inte riktigt i linje med de uppgifter som är officiella.

    -----------------One X----Sensation XL----XE
    Stand By-tid(2G) 350 h-----360 h----------310 h
    Stand By-tid(3G) 400 h-----460 h----------540 h

    ... men vi håller tummarna att de du säger stämmer.
     
  3. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Som vissa har snackat om så är det inte egentligen en quad i telefonen utan en pentacore, eller för att vara petig en liten extradel eftersom den delen inte has samma hz. det finns en procoessor/kärna på typ 800 mhz som håller allt igång utan att köra igång de krävande kärnorna i onödan vilket i slutändan hjälper batteritiden.

    men visst, man kan alltid kolla de teoretiska batteritiderna och få helt andra resultat än i verkligheten. är det någon som fått ut 300h på sin XE?

    nu har jag som sagt inte själv testat telefonen mer än i några minuter åt gången men jag tycker att förklarningen har en del bakom sig.
     
  4. GOGOnr2

    GOGOnr2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tråkigt att htc's mobiler inte kan spela mkv filer direkt. Hox har ju de bästa förutsättningarna för detta, men icke. Äger själv en sgs 2, den spelar i stot sett upp allt man slänger in. Kunde dock inte motstå denna skönhet i övrigt, då det var dax att förnya mitt abb. Hos tele 2.Du får ju i stort sett mobilen på köpet när du tecknar idag. Köpte en galaxy tab 7.7 härom dagen. Den tar oxå allt jag slänger in i filmväg.....so what the fuck. Hox o sg tab 7.7 får duga.

    För er som undrar hur ni ska spela upp en mkv fil på hox !

    http://www.enolsoft.com/blog/play-1080p-mkv-to-htc-one-x-in-hd/
     
  5. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Toni, de sa inget om One S? Släpps den samtidigt som One X?
     
  6. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Hela One-serien kommer samtidigt :)
     
  7. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Samsung brukar alltid vara generösa när det gäller filformat som stöds. Du får även tänka på att det kan finnas yttre påtryckningar från tex filmbolag och dylikt som kanske inte alla vill stöta sig med och därmed väljer att stödja ett mindre antal filformat.

    Nu ser ju iofs jag sällan på mkv i mobilen då de tenderar att ta löjligt mkt plats.
    Ska jag se på film i mobilen så beror ju det oftast på att jag ska resa lr vara iväg en längre tid och då tar jag hellre xvid då jag kan få plats med många mer.
    Och kvalitetsmässigt kommer jag inte se skillnad på en sådan liten skärm ändå.
     
  8. nEE

    nEE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    Men om man vill streama ifrån sin NAS/HTPC hemma så är det ju bra att kunna spela upp mkv. Så visst finns det ett behov för vissa.
     
  9. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Kan man inte spela upp MKV med t ex MX player då?
     
  10. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag sa ju inte att behovet inte finns. Klart att det är bra att kunna spela upp så mkt filformat som möjligt.
    Men vissa bolag vill inte stöta sig med vissa bolag och kan då välja att inte stödja så många filformat då faktum är att mkv i 999/1000 fall är piratkopierat material åtminstone hemma hos mig.

    Får hoppas på en mjukvarubaserad lösning som fungerar bra istället.
     
  11. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Beställd med 3Total, öka nu!
     
  12. Naesstrom

    Naesstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    När The Phonehouse nu är i tråden och verkar vara väldigt bra på att svara kan jag ställa en fråga! Jag var in idag till Phonehouse i växjö och skulle förhandsboka 2st One X till mig och min sambo med 3-total!
    Grejen är att jag vill hämta ut dom i butik men på en annan ort eftersom jag skall vara borta under just releaseveckan men efter det blev det förvirrande! Han tog mitt namn och telefonnummer men inget mer och sa att han skulle ringa när den kom in i butiken! Känns lite osäkert att den verkligen är bokad och inte heller i vilken affär det blev!

    Vad säger ni, är det omöjligt att verkligen "boka" en telefon i en fysisk butik utan enbart via nätet... mitt abb. hos 3 blev ju inte förlängt eller något heller så jag hoppas att dom inte stänger sitt erbjudande ännu tidigare :D
     
  13. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lade en beställning med 3 Total på via TPH:s chatt. Får återigen tacka Mr Toni för hjälpen. Nu är det bara den extremt outhärdliga väntan kvar. Hade jag inte haft jobb och studier hade jag satsat på att sova under hela väntetiden!:P
     
  14. lambroo

    lambroo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fick du betala aktiveringsavgift eller frakt?
     
  15. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag förlängde mitt abonnemang och slapp på så sätt automatiskt aktiveringsavgiften. 99 kronor i frakt tillkom dock, men det var överkomligt. Hade säkert varit gratis hos 3, men nu får jag ju en olåst telefon
     
  16. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Orkar inte vänta... :(
     
  17. sw33troll

    sw33troll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Något sådant sa de inte till mig när jag beställde den i TPHs butik i Lund, stämmer det? Jag hoppas verkligen att jag får den när den kommer ut som försäljaren meddelade mig. :eek:
     
  18. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    1 038
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Har med varit inne i TPH i Växjö. Dom kan absolut ingenting och OM dom har reserverat mobilerna är det iaf. utan abonnemang. Gå ner i butiken och avboka och lägg din beställning via telefon istället. Du kan säkert välja ett annat utlämningsställe med.
     
  19. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    +1-kärnan (companion core, ninja core, vad man nu vill kalla den) körs i 500Mhz.

    För den som vill grotta ner sig i tekniken har Nvidia valt att köra Tegra 3 på TSMC:s 40LPG-process som tillåter ett 40G-chip (40nm General purpose-transistorer) att tillverkas med 40LP-"öar" (40 nm Low power-transistorer). Man har alltså slängt in en Low power-core som tickar på i 500Mhz som tar hand om saker som sker när mobilen går i idle. Så fort de vanliga A9:orna behövs slås +1-kärnan av och allt arbete tas över av resten av chipet. Resultatet är förstås att man sparar batteri när telefonen inte används, nackdelen är att man får ett större chip vilket medför högre kostnad och risk för strömläckage.

    I slutändan hade jag hellre sett 2st A15-processorer i 28nm, precis som Qualcomm gjort med sina S4-SoCs.
     
  20. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Jag fick höra 800 av htc igår, vilket var varför jag skrev det, men jag är ingen tekniker och för att vara ärlig är jag inte alls lika insatt i den biten som du verkar vara...

    Läser gärna mer om tegran, speciellt om den som finns i One X, om du har länkar eftersom telefonen i sig är grym men ja allt kan väl alltid vara bättre, på ett eller annat sätt.