Problem: Grått batteri med utropstecken!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av GGeorgss, 24 jul 2014.

  1. GGeorgss

    GGeorgss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Min HOX har börjat balla ur, men det konstiga är, att det händer bara när jag är inne på Aftonbladet.

    Efter ca. 3-5 minuters läsande, så stänger telefonen av sig. När man startar upp den igen, så är batterisymbolen gråfärgad, med ett utropstecken.

    Kopplar man in telefonen till laddare, så tar den inte emot laddning, men om jag däremot stänger av den, kopplar den till laddaren medan den är avstängd samt väntar 2-3 minuter innan jag slår på den igen, så börjar den ladda och batteriet är grönt igen.

    HOXen är ju bara 18 månader, så batteriet är knappast slut redan? (Och den har inte blivit vattenskadad)
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej,

    Symbolen betyder att batteriet inte har tillräcklig kontakt med telefonens kontaktbleck. Nu vet inte jag om hox har löstagbart batteri men de htcmodeller som har det kan man se efter om smuts sitter någonstans.

    Det kan också vara så att ditt batteri håller på att dö vilket jag skulle gissa på.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
  3. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Tippar också på att batteriet inte får kontakt med blecken. Testa att trycka lite försiktigt på baksidan?
    Har du HOXen som är bland de första som kom ut eller? Den batchen har ju en hel del problem som senare exemplar av HOX inte har.
    Jag kör M8 nu men har kvar min HOX som spelmobil för det är några spel som inte funkar att flytta till en ny mobil, inte jättelätt iaf :neutral: Har iaf haft HOXen sedan oktober 2012, alltså 21 månader, och den har inga sådana laddningsproblem du beskriver. Batteriet laddas ur på någon dag men inget annat.

    Nope, batteriet går inte att ta loss.
     
  4. GGeorgss

    GGeorgss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Telefonen verkar ok för övrigt. Det är bara när man kör appar som är lite krävande, som den strular. Körde RunKeeper häromdan, och telefonen stängde av sig när jag hade loggat 40 meter.
     
  5. Aquazaman

    Aquazaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2013
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Skicka in den på lagning.