Fråga: Är ni nöjda att ni valde HOX över SG3?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Stingray454, 4 maj 2012.

?

HTC One X eller Galaxy SIII?

  1. Jag har en HOX och är nöjd med mitt köp

    125 röst(er)
    80,1%
  2. Jag har en HOX och vill/kommer att byta till S3

    9 röst(er)
    5,8%
  3. Jag har ingen av dem men kommer att köpa en HOX

    17 röst(er)
    10,9%
  4. Jag har ingen av dem men kommer att köpa en SIII

    5 röst(er)
    3,2%
  1. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Nu när all info om Samsung Galaxy S3 släppts så börjar man ju automatiskt tänka på ifall man borde ha väntat på den telefonen eller inte, då det var ganska säkert att den skulle vara i klass med HOX:en. Enligt mig är dom största för- och nackdelarna som följer:

    S3:
    + Bättre processor
    + Finns i upp till 64Gb versioner + minneskort-plats
    + Utbytbart batteri
    + Större (2100mAh) batteri
    - Ful som stryk
    - Sämre skärm
    - TouchWiz är (enligt mig) skräp

    HOX:
    + Betydligt bättre designad
    + Bättre skärm
    + Sense 4
    - Batteritiden
    - Ej utbytbart batteri / minneskort

    Personligen känner jag att jag gjorde helt rätt som köpte en HOX istället för att vänta. Jag använder telefonen flera timmar per dag, och jag gillar designen på HOX - den känns lyxig, medan S3 ser horribel ut, iaf på de bilder jag sett. Även om batteriet inte är speciellt bra så håller det dugligt för mig, men jag gissar att S3:an får lite bättre batteritid. Processorn är visserligen också snabbare, men inte med hästlängder. Såg en benchmark i Quadrant på S3:an på ca 5500, dvs ungefär 10% över HOX. Det är inget som märks i vardagligt användande skulle jag säga, HOX:en flyter på väldigt bra.

    I det stora hela tycker jag att HOX:en verkar trevligare att använda, främst pga skärmen, utséendet och sense, men det är som sagt just MIN åsikt. Vad tycker ni andra?
     
    Last edited: 4 maj 2012
  2. vitoc

    vitoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en HOX, och är nöjd.
    Blev besviken igår (över att jag inte behövde byta) :)
    Känns som att Samsung inte riktigt levde upp till hypen.

    Jag gillar verkligen inte det glansiga platskalet. Och deras "nya" features ger jag inte alls mycket för.

    Det enda som var "imponerade" var batteriet.
     
  3. Erjo

    Erjo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker att HOX:ens design är såååå mycket snyggare än S3.
    Klart nöjd! :D
     
  4. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Har en HOX och är mer än nöjd efter Samsungs presentation.
    HOXen känns som det självklara valet för den "mognare" publiken på något sätt och designen slår enligt mig Samsungens på fingrarna alla dagar i veckan.
    Sen att Sags3an kommer vara bäst på benchmarks, det lär den vara men i realiteten spelar det ju ingen som helst roll. En quadcore tel idag ÄR overkill, även HOXen, så båda lurar kommer klara allt som slängs på dom! Förutom SGS3an som ej har Tegra cert dock ;)

    Den enda jag är avis på när det kommer till SGS3an är minneskortsplatsen! Det är en bra enkel grej att ha med på en telefon tycker jag! Bra av dem att behålla den!

    Båda telefonerna är säkert jättebra! Men för min del HOX all the way!
     
  5. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Minneskortplatsen är ingen big deal för mig. Jag använder sällan mer än några enstaka GB. Förra sommaren i sommarstugan gjorde jag ett undantag och fyllde telefonen med tv-serier att se (då jag inte har TV där). Även proppfull med filmer och serier kom jag inte i närheten av att fylla upp den, och det var en 32Gb:are. Jag har mycket svårt att tro att jag kommer att få behov av mer utrymme än HOX:en har.

    Det enda jag är lite sotis på är batteriet. 2100mAh är ca 17% mer kräm än HOX:en, det är ganska mycket. Sedan beror det såklart väldigt mycket på hur bra strömsparfunktioner mm telefonen i sig har, så det är svårt att säga än vilken som är bättre i day-to-day use.. Men lite större batteri hade dom allt kunnat pressa in i HOX enligt mig.
     
  6. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Supernöjd!
     
  7. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Är alltid gnäll på Touchwiz men jag saknar faktiskt kontrollerna i notifikationslistan, och Livebakgrunder fungerade faktiskt :D Jag tycker iaf inte att Sense är bättre.

    Gillar designen på HOX mer än S3 dessutom. Var ett lyft jämfört med S2, speciellt känslan på baksidan.

    Är nöjd med valet av One X iaf, även om jag tror att Samsung i överlag har bättre kvalitet än HTC. Så många DOA har jag nog aldrig läst om, och lite knak har jag i chassit men pallar inte lämna in luren för det.
     
    hussseein gillar detta.
  8. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Har en hox i nuläget och överväger ändå att sälja den o köpa en s3 när den kommer. Om ni undrar varför så har jag alltid diggat samsungs mobiler mer än htcs, men jag får se hur jag gör.. Svårt val :P
     
  9. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    sålde min hox igår eftersom jag inte alls fastnade för den, kanon lur som jag inte hade ett enda problem med, för min del blir det troligtvis en sgs3 om det inte annonseras ett monster innan releasen. håller med om att HOX är snyggare helt klart men som sagt fastnade inte för den.
     
  10. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Hur vet du att Samsung har bättre processor?

    Jag blev faktiskt lite skadeglad när jag hörde alla fakta om iSamsung III. Så jääävla skönt att de presenterade en mobil som inte imponerade på någon i stort sett. Då känner man sig extra nöjd över sin HOX :)
     
  11. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samma här, nöjd med min HOX. Var väldigt orolig att S3 skulle vara tydligt bättre. Men det "enda" som verkar bättre med den enligt mig är batteriet, i övrigt verkar HOX bättre. Så jag är nöjd :)
     
  12. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag ska lämna tillbaka min hox idag för att förhandsboka s3, men det dom drog mig mest från hox är att den har en låst bootloader.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  13. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Förstår inte vad du skriver tyvärr. Fastnar man inte för en produkt brukar det finnas anledningar till varför.

    Jag tror S3an kommer bli helt ok, men är besviken över designen och skärmen och tror knappast den kommer bli bättre än HOX. Hade skärmen haft ett litet + efter S-Amoled hade jag sett den som ett steg bättre, men nu har den inte det..Så tur man passade att ta ny telefon under priskriget ;) Fick både billigare abonnemang och gratis HOX.
     
  14. pki

    pki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    133
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi 10 Pro
    ROM:
    Evolution
    Platta:
    Xiaomi Pad 5 Pro
    Har en HOX i dagsläget. Och jag måste säga att jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig från samsung. Men jag kan iallafall säga att jag fick absolut ingen "måste-ha-känsla" över att ha sett bilderna och läst specen. Det som kan få mig att byta är EV. att det inte kommer en massa smaskiga rommar till hoxen.
     
  15. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Köp extended controls från play store, så kan du få kontrollerna i noit-baren.
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo kan kan inte förstå att man anno 2012 designar något så katastrofalt.

    Ser ju ut som en leksakslur från Barnens Hus som man ger till ett barn i julklapp......:P

    Sen rent tekniskt så har båda lurarna sina fördelar och nackdelar där jag ser Hoxen som mer "vågad"... passar mig alldeles utmärkt !:teeth:
     
  17. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag utgår bara från de tidiga tester jag läst - S3 verkar få bättre resultat än HOX i de flesta tester, även om det inte är med någon jättemarginal. Men framför allt för att S3:ans processor bygger på 32nm-teknik och HOX:ens på 40nm - nyare och bättre teknik helt enkelt.

    Däremot är det som sagt tveksamt om man märker någon som helst skillnad vid vardagligt användande - båda är helt enkelt skitsnabba :)
     
  18. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Vet men tack iaf. Tyckte det fungerade sådär. Fick inte bort ikonen från vänsterhörnet, verkade inte gå. Dessutom fungerade inte alla knapparna som de skulle.
     
  19. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte varför alla skriver att inbyggt minneskort skulle vara ett minus (eller visst jag fattar att man kanske vill ha mer eller byta sitt kort samt ha tillgång till flera osvosv.)

    Men betänk också den stora fördelen (som enligt mig övervinner nackdelen med att inte kunna byta minneskort) som är jusst att HOX:ens minnes kort är integrerat på PCB nivå, kontra att ha ett löst minneskort där det finns 1000 olika kvaliteter/prestanda på kort, fatta allt jävla strul som det medför.

    Sen inbillar jag mig att ett kort som är inbyggt presterar bättre iom att man ur ett designmässigt perspektiv förmodligen kan pusha det kortet till sin maximala gräns och iom att alla HOX:ar ser likadana ut torde det bli en jämnare upplevelse för alla HOX ägare som i sin tur inte generar en massa gnäll som i sin tur inte generar en mass badwill för företaget.....jag vet jag spekulerar..samtidigt som jag sitter och försöker lura mig själv en smula inser jag nu ;)....men den teorin skulle kunna vara sanningen.
     
  20. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag vet förvisso inte hur det inbyggda minnet på sg3.an är monterat men förmodligen är det också monterat på kretskortet vilket inebär att minneskortplatsen bara behöver användas omman vill ha mer minne än 16, 32 eller 64 beroende på vilken man väljer vilket innebär att när 64:an börjar säljas kan man få totalt minne på 96 GB om man skulle behöva vilket inte är så smidigt på en hox. Dock tycker jag att hoxen är sjukt mycket snyggare och jag är glad över att klara mig med min sensation ett tag till så jag slipper välja

    Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2