Logitech Revue

Diskussion i 'TV' startad av basheater, 8 okt 2010.

  1. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kanske inte passar här, men är Android så känns ju rätt:)

    Jag har funderat på att skaffa en Logitech Revue när den släpps i USA. I slutet på månaden är väl det som är sagt?

    Problemen jag kommit fram till hittils är:

    Strömkabel - Antar att det är US plug. Inte hittat någon information än, men är det en vanlig strömkabel, ala dator är det ju en lätt sak att ersätta om boxen klarar 220 dvs.

    Digitalbox - Står på logitechs hemsida att den klarar de flesta boxar, men de har bara testat på X antal. Blir väl en chansning. De bör ju komma med uppdateringar för andra boxar om det inte skulle fungera? Förhoppningsvis går det så småningom att roota och flasha någon EU ROM när boxen släpps i Sverige.

    Tangentbordet - Finns inte åäö. Borde(?) vara lätt att slänga in svensk layout när det går att roota boxen. Duger gott åt mig i alla fall.

    Någon annan som har funderat på att skaffa denna box och hittat andra problem som kan uppstå?

    Bara lite tankar. Kan vara bra att brainstorma innan man lägger en beställning. :)
     
  2. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har själv ett Dinovo Mini tangentbord vilket ser extremt likt ut ett av de tangentborden de visar upp i en av videosarna så jag antar att man kan köra med ett sådan och på det tangetbord finns det ÅÄÖ (eller, Ö finns, man får trycka på FN + L för Ä och FN + P för Å)

    Jag skulle altså gissa att man kan använda vilket tangentbord man vill och jag kan varmt rekommendera Dinovo Mini (http://www.logitech.com/sv-se/keyboards/keyboard/devices/3848)

    Jäkligt smidigt!
     
  3. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis, förmodligen kan man köra andra tangentbord. Frågan är om layouten är rätt? Menar, om man kör ett svenskt tangentbord, är layouten i linux engelsk, så blir det ett engelskt tangentbord oavsett hur det fysiskt ser ut:)

    Går det att få svensk layout så är det tangentbordet högt på önskelistan helt klart :D Klockrent att ha till TVn!

    Är det bara jag som känner att jag måste ha en sådan box? :D Prylgalen javisst, men å andra sidan. Älskar Google, Android, Linux och min tv. Helt perfekt:)
     
  4. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker att det verkar helt fantabulöst bra, just nu har jag en HTPC med Boxee (på linux, xubuntu) vilket fungerar riktigt bra, dock ser det ju ut som att sök-grejjen i Google TV verkar riktigt vass och att man kommer åt allt hela tiden jäkligt smidigt. För att jag ska köpa mej en Google TV krävs det att det är lika smidigt att få fram TV-serier från dom dära DVR-grejsarna som de pratar om hela tiden som det är att få fram det som ligger på mina nätverkshårddiskar.
    Sugen är man ju, kommer med all säkerhet komma mängder med riktigt snygga och bra applikationer till google tv plattformen om inte annat!
     
  5. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo precis, just DVR delen verkar ju bara vara med Dish för tillfället. Men på en av videosarna visade han ju att sökfunktionen fungerade på usb hårddiskar och mediaservrar. Antar att det är samma med nätverksdiskar. som jag fattade det hade han bara delat ut grejs på hans win7 laptop.

    Hoppas att någon så småningom knåpar ihop en app som gör att man kan spela in från tv direkt till en usb hårddisk. Det hade varit guld värt!
     
  6. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Av den här videon att döma:
    http://revue.logitech.com/MartiniWe.../Support/Revue/Videos/Preparing_For_Setup.mp4

    Verkar det som att strömsladden är något i stil med en laptopsladd. Vilket förhoppningsvis innebär att man bara byter ut sista delen av sladden.

    "Revue is designed to work with any HDMI Set-top box. The following is a list of the Set-top boxes that we have tested with Revue:"

    Känns ganska bra med. Får hoppas att det fungerar med min Canal Digital box:)
     
  7. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Från logitechs support forum:

    "Hi,

    Logitech Revue with Google TV will work outside of the USA, however, you won't get the full integrated experience. One of the key Google TV features is the Quick Search Box. The Quick Search Box pulls results from your TV cable/sat provider, the web and apps. Outside of the USA you will not get results for TV content from your provider. Therefore if you typed "ESPN" it would not be able to tell you what was on ESPN at that time. You would only be able to access the ESPN webpage.

    You do however have, full access to the web and some of the apps. Some apps may also restrict access based on your location.

    I hope this helps.

    Regards,

    Omar"

    Någon som vet vad det kan vara som gör så man får upp information om tv kanaler osv? Tänkte om det är någon standard på det, eller om boxarna måste stödja någon viss teknik. Värt att slänga iväg ett mail till Logitech kanske. :)
     
  8. mr.andersson

    mr.andersson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För min del står det mellan Revue och Boxee Box. Får vänta och se lite recensioner när de börjar dyka upp. Logitechen har ju Harmony Link vilket skulle kunna göra den extra intressant, även om det skulle innebära import.
     
  9. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har jag i alla fall beställt en revue!

    Får se om det är något att ha. Skulle tro att det dröjer en stund innan man kan använda den fullt ut här, men löser sig nog. :)
     
  10. mr.andersson

    mr.andersson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Roligt att höra! Du får gärna hålla oss uppdaterade om hur den funkar! Är som sagt extra nyfiken på just Harmony Link.

    Får man fråga vart du beställde din?
     
    Last edited: 22 okt 2010
  11. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Absolut, riktigt nyfiken själv! :P

    Beställde min från Amazon.com till Jetcarrier. Tyvärr kommer de förmodligen inte hinna få boxen innan flyget går idag, så får nog vänta en vecka till.. De skickar bara med flyg på fredagar.

    Kan dock rekommendera Jetcarrier. Beställt där två gånger innan och fungerat hur smidigt som helst. Även om webbsidan ser ut att vara gjord av 10-åringar. :P
     
  12. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
  13. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är ju lite värdelöst. Kan kanske betyda att bolagen tror på Google TV och att de helt enkelt vill vara med och tjäna pengar. :P

    Vi får väl se hur det blir, i Sverige lär de ju inte blocka än på länge, med tanke på att vi inte kommer få hit Google TV på ett tag. Å andra sidan kommer man ju inte kunna söka på webbtv här heller så.

    Får hoppas att det finns något sätt att lägga till egna "källor" till sökfunktionen.
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det går än så länge inte att installera appar från Android Market på Google TV utan det är webbappar som gäller och här kommer nog inga svenska tjänster att anpassa sig för Google TV på ett bra tag. För oss nordbor handlar det alltså om en låda med en webbläsare.

    Däremot händer saker nästa år, bland annat kommer Google att öppna upp Android Market och, förmodar jag, släppa en uppdaterad Android-SDK med stöd för Google TV. Det bör då vara möjligt att installera Spotify, videospelare och annat smått och gott.

    Frågan är bara hur det kommer att se ut med den här första generationen Google TV-apparater, kommer de att erhålla uppdateringar som inkluderar Market-stöd och annat framöver?
     
  15. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    @Bernard

    Självklart har du rätt iom att det ska till bra mycket innan comhem (kräkas), Telia, BB, viasat osv anpassar sig till Google TV.. OM dom gör det vilket jag tvivlar på..

    Frågan är ju om man får nån extra funktionalitet om man har amerikansk IP som skulle kunna ge en en anledning att införskaffa en Revue.. Annars kan man ju lika gärna fortsätta använda laptopen som man har kopplad till TV:n idag..
     
  16. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När det gäller uppdateringar till första generationens boxar och liknande, hoppas jag det blir som med g1:an. Folk lyckas roota, porta uppdateringar och flasha.

    Svårt att säga om det ens blir möjligt, men på logitechs forum frågade en kanadensare om han köper en amerikansk box, om han då kan ha kvar samma box när det släpps i kanada. Om han skulle få uppdaterat så allt fungerade dvs. Det skulle tydligen inte vara några problem, så får väl hoppas. :)

    Frågan är hur tv-informationen visas? När man skaffat boxen får man skriva in var man bor, vilken leverantör man har osv. Kanske plockar den informationen på nätet? Då borde det ju rent tekniskt vara möjligt att hämta information om svenska kanaler, utan leverantörernas inblandning. Så det går att söka.

    Rena gissningar, får väl se när boxen trillar ner i brevlådan. :)

    Amerikansk ip skulle väl hjälpa när det gäller Netflix och liknande?
     
  17. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Eller Hulu eller nån annan streaming site modell corporate..
    Kör själv StrongVpn.. kostar men funkar tillräckligt bra..
     
  18. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om Hulu släpper sin block dvs =P

    Skulle helt klart vara bra om det går att lösa. Kört Rdio litegrann via vpn, tyvärr tar de bara emot amerikanska kreditkort så sket sig när gratisperioden var slut..
     
  19. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Vadå block på Hulu? Det är ju bara att skaffa en amerikansk ip så har man ju full access. ;-)
     
  20. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mjae, Hulu har ju blockat google tv tills vidare. De håller väl på att försöka lösa det, men än så länge verkar det inte fungera =/

    http://news.cnet.com/8301-17938_105-20020335-1.html

    Lär ju komma, så kan amerikansk ip är nog inte dumt iaf :)