Huawei Honor 6

Diskussion i 'Honor' startad av tonylee5566, 26 jun 2014.

  1. tonylee5566

    tonylee5566 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 mar 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Huawei presenterade på tisdagen den Honor 6, en high-end Android smartphone med dregla-värd spec.

    Enheten har ett hemmagjort Kirin 920 okta-core processor; Huawei ståtar (översätta) att dess processor kan hänga med artister som Qualcomms Snapdragon 805. Andra detaljer inkluderar 3 GB RAM, 16GB och 32GB internt lagringsalternativ, en 13-megapixel Sony bakre kamera, och en 5-megapixel framsidan shooter. Android 4.4 KitKat driver telefonen.

    5 tums full HD-skärm, ger oöverträffad känsla både exceptionellt resistent och extremt känslig, vilket ger fördelar som icke-touch flytande drift support och dubbel pekskärm aktivering. JDI 5,0 tums FHD Incell skärm, pixeltäthet på upp till 445 PPI.

    Det är den senaste i raden av flaggskepp smartphones från Huawei, som har i stort sett noll närvaro i USA trots rankning som världens tredje största smartphone leverantör av transporter. Den Honor 6, liksom många high-end smartphones innan det, kommer inte att säljas via amerikanska flygbolag.

    Nextbuying Pris €292

    Honor 6 har möjlighet att ansluta till en avancerad version av LTE kallas kallas kategori 6 LTE, som är teoretiskt kan upp till 300 megabit per sekund i nedladdningshastigheter. Det är bra om du är

    > 4G: FDD-LTE: B1 (2100MHz) / B3 (1800MHz)

    > 3G: WCDMA 900/2100 MHz,

    > 2G: GSM 850/900/1800/1900 MHz
     
    Last edited: 26 jul 2014
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Honor 6 känns riktigt intressant. Synd att de inte satsade på en lite större skärm bara.
     
  3. tonylee5566

    tonylee5566 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 mar 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Qualcomms Snapdragon 805. Andra detaljer inkluderar 3 GB RAM, 16GB och 32GB internt lagringsalternativ, en 13-megapixel Sony bakre kamera, och en 5-megapixel framsidan shooter. Android 4.4 KitKat driver telefonen.
     
  4. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är inte alls Snapdragon 805, här följer kompletta specifikationer översatta med google translate:

    Subject
    Brand Huawei Glory
    Model H60-L01
    Spread the name of honor 6
    Time to market in June 2014
    Designs Bar
    Smart phones are
    Operating system Android 4.4
    Emotion UI 2.3 user interface
    CPU Model Kirin 920
    8-core CPU Auditors
    CPU frequency 4xA15 1.7GHz + 4xA7 1.3GHz
    GPU ARM Mali T628MP4
    Keyboard type virtual QWERTY keyboard
    Touch input
    Security features provide interception of harassment, rights management and other functions
    Network
    Network standard mobile 4G (TD-LTE, the need to use mobile 4G card) - Mobile 3G (TD-SCDMA) - Mobile 2G / Unicom's 2G (GSM)
    Network frequency TDD-LTE: B38 (2570-2620MHz) / B39 (1880-1920MHz) / B40 (2300-2400MHz); TD-SCDMA: B34 (2000MHz (A)) / B39 (1900MHz (F)); GSM: 900 (main band) / 1800 (main band) / 1900 (roaming bands)
    Data services TDD-LTE/TD-SCDMA/EDGE/GPRS
    Screen
    Screen size 5 inches
    16 million color screen color
    Screen Type TFT LTPS
    Resolution 1920x1080
    Full touch screen fit to support suspension touch, gloves, supports 10-point touch, anti-fingerprint
    Sensor
    Gravity sensor support
    Light sensor support
    Proximity sensor support
    Acceleration sensor support
    Electronic compass support
    Gyroscope support
    Storage
    Running memory (RAM) 3GB
    Body memory (ROM) 16GB
    Memory Card Type MicroSD (TF)
    Maximum memory expansion 64GB (the future will support up to 128G upgrade via OTA)
    Entertainment
    Video Coding H.265 (support decode only), H.264, H.263, MPEG-4, RV7-10, Xvid, VP8, WMV9; support 1080P playback
    Video file formats 3gp, mp4, wmv, rm, rmvb, asf
    Audio coding MP3, MIDI, AMR-NB, AAC, AAC +, eAAC +, AMR-WB, WMA2-9, RA, PCM, OGG, FLAC
    Audio file format mp3, mp4, 3gp, wma, ogg, amr, aac, flac, wav, midi, ra
    Audio and video output via MHL output
    Sound integrated DTS audio processing technology
    Flash playback support. Users need to download and install Adobe Flash Player software
    Shooting functions
    The main camera with 13 million pixels blue glass, stacked camera, F2.0 aperture, support HDR Movie
    Vice camera with blue glass 5000000 pixels
    Sensor type CMOS
    Flash 2 LED flash
    The main camera supports video capture Full HD video FHD; vice camera supports HD 720P HD camera
    Digital zoom zoom mode
    Self panorama shooting mode support, voice pictures, pictures with audio, intelligent, panoramic, skin, continuous shooting, HDR, special effects, watermark cameras and other models
    Supports autofocus, metering point and focus separable
    Photo resolution maximum support 4160 × 3120 pixel photo shoot
    Transmission function
    DLNA support
    Wi-Fi feature supports 2.4G/5G, 802.11 a / b / g / n
    Wi-Fi hotspot access support 8 devices
    WiFi Display Support
    WLAN Direct Support
    GPS GPS / Glonass / AGPS
    Navigation software built-in "driving mode" support map navigation, voice control and receive calls, play music; built-in "guiding spirit" to achieve real navigation; preloaded high moral map
    Cellular network positioning support
    WLAN network positioning support
    Bluetooth BT4.0 BLE
    LAN USB tethering
    USB USB 2.0 HS, MicroUSB interface, support for the external charge
    Calls and Messaging
    Voice SG-LTE
    3G video calls are not supported
    Ring type mp3, wav, ogg, mid, amr
    MMS support
    Personal Assistant
    Cloud Services Synchronization, Backup, positioning
    Office Built-WPS Office, Office document viewing and editing support, support pdf document viewing, support for zip compression and decompression
    Email POP3/IMAP/Exchange
    Alarm Clock Support
    Recording Support ordinary, meetings, interviews, concerts four modes of recording format amr, m4a
    Utility flashlight, calculator, memo, radio, tape recorder, calendar, gallery, weather, clock (alarm clock), music, mobile housekeeper, document management, voice assistant, intelligent remote control
    Features Infrared remote control, the screen quickly put out the call, put out the screen snapshots, voice, find contacts, special effects filters, magazines lock screen, watermark camera, full-focus mode, rear camera supports hardware HDR
    Other
    Battery capacity 3100mAh (typical value), 3000mAh (minimum)
    Battery Type Li-Polymer Lithium-polymer battery
    Battery replacement is not supported
    Charger Input: 100V ~ 240V, 50/60Hz, 0.2A; Output: 5V, 2A
    Under the LTE network of standby time: about 414 hours; 3G network: about 463 hours
    Theory of talk time under LTE network: about 27 hours; 3G network: about 27 hours
    SIM card size a Micro SIM card (one card)
    Headphone jack 3.5mm standard headphone jack
    Software upgrades and upgrade support HOTA SD card upgrade
    Set the font size support
    Voice assistant support
    Device control power button, volume keys, charging indicator light, three-headset support (Huawei specified three-headset)
    Dimensions 139.6mm x 69.7mm x 7.5mm
    Body weight of about 130g (with battery)

    Uppenbart är den här versionen enbart för China Mobile, vi får väl se när det dyker upp en version som fungerar utanför Kina.
     
  5. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag provade Honor 6 idag. Det var versionen som är listad ovan, ett SIM-kort och för China Mobile, så kanske inte jätteintressant även om den var snabb, trevlig och så.

    Intressant var att det gick att välja Svenska i inställningarna.
     
  6. Skye

    Skye Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns tydligen i lager nu hos huaweimobileshop.com. Är det någon här som har erfarenhet av att handla från den sidan? De påstår att de är "official retail shop for Huawei Mobile". Bör mobilen fungera i Sverige med svenskt abonnemang? 271 Euro känns sinnessjukt prisvärt för denna, även om man skulle åka på att betala svensk moms på den.
     
  7. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Den enda version som faktiskt går att köpa fungerar bara med China Mobile och klarar bara ett SIM-kort. Allt annat är förbokningar som de nog inte vet när de kan uppfyłla.

    Huaweimobileshop är knappast något Huawei står bakom. Finns inget "Huawei Mobile" ens utan det heter Huawei Devices.
     
    Leo83 gillar detta.
  9. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nu finns en dual-SIM-version faktiskt ute.

    Dock ser den väldigt mycket ut som en China Unicom edition, förutom China Unicoms TDD-LTE-band stödger den bara FDD-LTE:B1(2100MHz)/B3(1800MHz)så ganska ointressant för svenskar.
     
  10. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    vilka LTE band bör den ha?
     
  11. politby

    politby Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  12. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    Jag hämtade ut min Honor 6 idag, FDD dual sim version från huaweimobileshop och jag är hittills riktigt nöjd.

    Jag går från S4+ till denna och att den hade dualsim samt 4g med 3gb ram var det som fick mig att beställa luren, sen att den endast hamna på 2300-2500:- är bara ett plus :)

    Körde en OTA uppdatering som gick fint men så såg jag att det fanns 2 nya uppdateringar, jag körde på B117 uppdateringen nu och tänkte ge mig på att roota den nu och därefter in med alla program via TB :)

    Edit:
    Jo en liten sak som jag inte läste på om var att sim 1 har stöd för 4/3/2G men att sim 2 endast har stöd för 2G, jag har ännu inte testat :)
     
    Last edited: 30 aug 2014
  13. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Hur fungera dubbla sim? Kan du typ välja/skapa grupper som använder sig av det ena eller andra simet?

    Kollade på lite bilder, designen påminner väldigt mycket iPhone [emoji4]

    Hur känns mjukvaran, prestandamässigt och utseendemässigt?
     
  14. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    Sim ska jag ge mig på strax, jag ska bara avsluta root och cwm därefter köra mobilen fullt ut.

    Jag testade första romen den kom med och det var B113 och redan från start märker man att mobilen har kräm.

    Mjukvaran är genomtänkt, visst påminner om iPhone och jag har ägt en 3gs tidigare som jag var nöjd med när den släpptes men har hamnat i Android träsket sedan Samsung släppte sin första Galaxy. Fördelen med denna är väl för iphone användare som känner sig kanske mer hemma med denna än en renodlad android användare som kört AOSP el AOKP rom.

    Själv har jag även kört in Apex launcher och då är allt som det brukar vid hemskärm och programskärm, däremot är inställningarna samt dialer den samma vilket Launchern inte påverkar.

    Prestandan är riktigt trevlig, rapp i menyerna, skärmen är underbar. Antutu visar 42500 inte för att jag bryr mig om vad Antutu visar men själva upplevelsen är grym, bra mycket bättre än min S4+

    Design är väl smaksak, den är ju stilren men samtidigt lite dumt att dem inte klämde in touchknapparna på nederkanten av skärmen, iofs inget problem om man bara döljer knapparna från skärmen och kör exempelvis "Pie controll" som jag kör.

    Jag har pillat med mobilen i några timmar nu och jag kan starkt rekommendera denna lur även för den okunnige eller den som gillar pilla och testa nya prylar.

    Vi får se hur luren beter sig när jag lagt in alla mina program, kör mycket gps, musik via deezer, skärmdelning samt appradio från pioneer så luren kommer testas en hel del och pressas :)


    Jag återkommer vad gäller sim, jag kommer köra mitt Tre simkort i slot 1 och tele2 i slot 2.
    Jag misstänker att hanteringen är som den brukar vara med kina mobiler där du har möjligheten att styra vilket kort som används för vad, sms/samtal/surf. jag är inte säker om man kan gruppera vissa på 1 kort men jag ska testa.
     
    Leo83 gillar detta.
  15. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    Okej nu har jag uppdaterat mobilen igen fast till version B118 som slpptes igr och tyvrr testade jag aldrig 4g nr jag hade versionen som mobilen kom med, vilket var B113 och sedan dess har det slpptes ett par versioner.

    Jag kr nu med B118 som finns p denna sida
    http://www.emui.com/plugin.php?id=hwdownload&mod=detail&mid=76

    Mobilen jag kpt r frn Huaweimobileshop.com och enligt dem skulle jag kpt FDD versionen vilket jag gjort som r d den "internationella" versionen.
    Detta r taget frn deras sida vad gller dem olika modeller som finns och dem olika 4g band dem kr p.

    H60-L02 FDD (dual sim)
    4G: FDD-LTE: B1(2100MHz)/B3(1800MHz); TDD-LTE: B41(2496-2690MHz)

    H60-L01 TDD-LTE (single sim)
    4G: TDD-LTE: B38(2570-2620MHz) / B39(1880-1920MHz) / B40(2300-2400MHz)

    Detta r listan med band som dem har p sin sida och enligt den ska 4G fungera fr mig d jag har Tre som kr p 2600mhz men jag r inte helt hundra.
    http://www.huaweimobileshop.com/blog/4g-lte-frequencies/

    Jag ska frska komma in i engineering mode fr att se vad den listar fr band och Imei nr s att inget tokigt hnt sedan jag lste upp bootloadern.

    Fr vrigt vad gller simhanteringen s r det som s att sim 1 har 4g-2g och sim 2 har endast 2g.

    Nu har jag mitt spanska kort och mitt svenska i mobilen och man kan styra vid uppringningskrmen vilket kort man vill ringa ifrn och ven under instllningar vlja vilket kort som ska anvndas fr vad, sim 2 r ju endast 2g s d r det bara att glmma surf p sim 2.

    Jag hittar inget som tyder p att man kan gruppera olika personer/grupper p dem olika korten, vilket inte r ett problem d du nd blir tillfrgad vilket kort du vill ringa ifrn (vilket gr att avaktivera)

    en annan sak jag insg var att d gapps inte finns i mobilen s mste man ladda ner dessa sjlv vilket r enkelt men det som vart lite meck vad att f google kontakterna att synas/synkas vilket lstes genom att ladda ner och installera. GoogleContactsSyncAdapter.apk jag drog ven in GoogleCalendarSyncAdapter.apk fr att f kalendern att synka.

    Inget av ovanstende krver root :)
    google play store drog jag ner frn android police.

    S mobilen r schysst men just 4g mste jag frska lsa.
    Fungerade varken med mitt Tre eller TDC kort s blir lite orolig ver att mobilen inte kommer f 4g nt, mste in i engineering mode fr att vara sker p saken, terkommer :)

    edit: gjorde en liten ndring i det jag skrev om sim 1 och sim 2 och efter det frsvann alla "AAO" i textern och jag orkar fan inte lgga till alla. Bra sida detta :S
    fan detta er pinsamt att svenska bokstever inte gar att fa med. haha awkward...
     
    Last edited: 31 aug 2014
  16. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag är inte säker på att TDD-LTE på band 41 ska fungera med Tre som egentligen kör TDD-LTE band 38. Nu är 38 en delmängd av 41 men vet inte om det ska fungera.

    FDD-LTE 1800 MHz ska fungera med Tele 2 men inte på så många ställen skulle jag gissa...
     
  17. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    Jag har fått det bekräftat att frekvensen som kan tänkas fungera är just 1800mhz och som du skriver är det tele2 som använder det, det kommer ske uppdateringar som jag förstått det.
    Vad gäller Tre använder dem både FDD och TDD.

    Aja för övrigt riktigt trevlig lur.
     
  18. IRONMIKE

    IRONMIKE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    102
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    oneplus3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    oneplus3
    Telefon 2:
    Doogge mix
    Platta:
    Cube i7
    Är inte helt hemma på det här med 4G,men funkar den här telefonen med Telias 4G nät?
    Har själv en Oppo find 7a och är jättenöjd med den och är på jakt efter en bra 5 tums lur till flickvännen
    Mvh/Micke
     
  19. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nej.
     
  20. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4