Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Övrigt > Off Topic

Stängt ämne
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-11-02, 08:33   #1 - (Permalink)
Talvathir
Adult Droid

Talvathirs avatar

Reg.datum: jan 2011

Operatör: Tre
Telefon: Google Nexus 5
ROM: Cataclysm + franco

Launcher: GEL
Tablet: Google Nexus 7 (2013)
ROM: Stock 4.4

Tack: 26
Tackad 150 ggr i 110 inlägg
Thumbs down Angående de arabiska GNex:arna

Det var väl ändå ganska onödigt att låsa tråden? Ni kunde väl plockat bort de värsta inläggen och sedan påmint alla inblandade om att det finns regler att följa angående off-topic osv. Det ni åstadkom nu var att det blir svårare för era medlemmar att hålla koll på utvecklingen, och därigenom få klarhet i problemet.

Stilen här med att moderera en gång i veckan känns ganska ineffektiv....

Och för att inte bryta allt för många regler på en gång:

WTS: Putsduk, Copter original. Budgivning gäller!

Edit: Svenix påpekade att forumet automagiskt kan ha stängt tråden pga 14-dagarsregeln och det är ju inte otänkbart, så om jag sågade en moderator på helt fel grunder - I'm sorry!

Isf får den moderatorn som läser detta gärna öppna den andra tråden och avliva denna.

Den som vill köpa copter-duken kan pm:a .

Senast redigerad av Talvathir den 2012-11-02 klockan 09:05.
Talvathir är uppkopplad nu  
Oläst 2012-11-02, 08:53   #2 - (Permalink)
Manneman
Kid Droid

ROM: Stock

Tack: 14
Tackad 10 ggr i 7 inlägg
Standard

Att flytta tråden hade varit bättre...
Manneman är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-02, 08:55   #3 - (Permalink)
svenix
Youth Droid

svenixs avatar

Reg.datum: apr 2011

Operatör: Tele2
Telefon: Google Galaxy Nexus
ROM: Original

Tablet: Samsung Galaxy Note8.0 4G

Tack: 53
Tackad 58 ggr i 46 inlägg
Standard

Trådarna under Köp och Sälj stängs automatiskt efter 14 dagar. Jag tror inte det är någon som har stängt tråden med avsikt.
svenix är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-02, 12:11   #4 - (Permalink)
SHM
Adult Droid

SHMs avatar

Reg.datum: feb 2012

Tack: 21
Tackad 93 ggr i 63 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenix Visa inlägg
Trådarna under Köp och Sälj stängs automatiskt efter 14 dagar. Jag tror inte det är någon som har stängt tråden med avsikt.
Det känns som att Playstation visste om det och det va därför han inte la upp några bilder på något bevis. Nu kan han skylla på att han ville lägga upp men att tråden låstes.
Oläst 2012-11-02, 12:32   #5 - (Permalink)
Talvathir
Adult Droid

Talvathirs avatar

Standard

Jag har fått tillbaka mina pengar av honom. Om de andra som har en fordran vill tala om hur det går så är väl denna tråden bra till det.
Oläst 2012-11-02, 12:36   #6 - (Permalink)
ElecTriX
Adult Droid

ElecTriXs avatar

Reg.datum: aug 2009

Telefon: Sony Xperia Z1 Compact

Launcher: Aviate

Tack: 49
Tackad 64 ggr i 50 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SHM Visa inlägg
Det känns som att Playstation visste om det och det va därför han inte la upp några bilder på något bevis. Nu kan han skylla på att han ville lägga upp men att tråden låstes.
Alltså hela situationen med bevisningen har ju faktiskt blivit helt bakvänd egentligen. Om någon är helt oskyldig och blir anklagad för massa saker som kan påverka ens ev. framtida affärer på ett forum inte fan sitter man och är helt iskall och påpekar att det finns viktigare grejer än att komma med bevis.

Han under-prioriterade en sak som bara skulle ta några minuter (flygbiljett? bekräftelse? shit, nästan ett vykort hade funkat!), de flesta av mina försök att faktiskt ge honom tips om hur han kunde visa att han var oskyldig ignorerade han totalt.

Men, som jag sa från början, det är ju lite bakvänt. Vi försöker hetsa fram bevis när vi egentligen inte behöver det, JAG behöver inte se det längre.

Oavsett om han är skyldig eller oskyldig, jag kommer ALDRIG (edit: försöka) köpa något från Playstation med tanke på hans beteende, hans tidigare deals med samma problem men just att han är en s.k "snackare", han snackar bort allt och när man märker det försöker han snacka bort ännu mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Talvathir Visa inlägg
Jag har fått tillbaka mina pengar av honom. Om de andra som har en fordran vill tala om hur det går så är väl denna tråden bra till det.
Vissa nya användare kan ju inte skriva så länge en tråd ligger under "Köp/Sälj" förrens efter x antal inlägg eller en viss tid registrerade.
Oläst 2012-11-02, 12:43   #7 - (Permalink)
Talvathir
Adult Droid

Talvathirs avatar

Standard

Den här sortens historier gagnar ju ingen, forumet i sig kommer bli en plats med fler misstänksamma användare. Jag vill fortfarande ha en GNex, men kommer nu bara köpa en om jag antingen får den skickad först, eller kan möta säljaren och får kolla leg. Det är naturligtvis så man borde göra oavsett, men det är synd att detta ska hända överhuvudtaget. För min del lutar jag åt att han behövde ett snabblån. Får väl hoppas att oberoende av vad han tar sig till framöver så behöver inte detta ske igen.
Oläst 2012-11-02, 12:55   #8 - (Permalink)
ElecTriX
Adult Droid

ElecTriXs avatar

Standard

Citat:
Den här sortens historier gagnar ju ingen, forumet i sig kommer bli en plats med fler misstänksamma användare. Jag vill fortfarande ha en GNex, men kommer nu bara köpa en om jag antingen får den skickad först, eller kan möta säljaren och får kolla leg. Det är naturligtvis så man borde göra oavsett, men det är synd att detta ska hända överhuvudtaget. För min del lutar jag åt att han behövde ett snabblån. Får väl hoppas att oberoende av vad han tar sig till framöver så behöver inte detta ske igen.
Ja det var ju exakt det jag skrev i tråden, jag ser inte riktigt vilka andra anledningar som finns annars.

Men utöver detta, man kommer aldrig ifrån att det finns folk som kommer luras. Till affärer som handlar om en summa över 1000:- och med människor jag inte känner igen / har gjort affärer med tidigare använder jag ALLTID Payson med Payson garanti. Det kostar en liten avgift, visst, men det ÄR värt det och man känner sig fan säker på att man inte kommer bli lurad.
Oläst 2012-11-02, 12:55   #9 - (Permalink)
mahainternationalab
Kid Droid

Reg.datum: jun 2011

Tack: 9
Tackad 12 ggr i 11 inlägg
Standard

Jag är faktiskt glad att jag aldrig fick chansen att beställa en, jag pmade honom och skrev på förra inlägget men fick aldrig ett svar...det va tecken antar jag...

Som jag ser det så har han varit behov av pengarna...varför just 900 kr skulle folk skicka?Varför just 9 st kunde han köpa? Jag tror att han har räknat ut allt...han har först fått sig själv att se bra ut då folk hade rekommenderat honom men sen kom han ut från garderoben, jag hoppas att alla får sina pengar tbx...

hade varit kul om alla personer som har betalat honom skriver här så man vet antalet..och sen hur många som har fått sina pengar...så får man se ifall det är mer än 9 som har kanske blivit blåsta?
mahainternationalab är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-02, 12:58   #10 - (Permalink)
ElecTriX
Adult Droid

ElecTriXs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mahainternationalab Visa inlägg
hade varit kul om alla personer som har betalat honom skriver här så man vet antalet..och sen hur många som har fått sina pengar...så får man se ifall det är mer än 9 som har kanske blivit blåsta?
Jag skrev tre inlägg upp

Citat:
Vissa nya användare kan ju inte skriva så länge en tråd ligger under "Köp/Sälj" förrens efter x antal inlägg eller en viss tid registrerade.
Men de kan TACKA däremot. Så vi kan göra som så att ALLA som har betalat för en GNEX till Playstation och som inte kan skriva under Köp/Sälj - TACKA detta inlägg!

Edit: Förövrigt, har någon fått svar från en moderator? Har inte sett röken av en moderator på länge!

Senast redigerad av ElecTriX den 2012-11-02 klockan 13:01.
ElecTriX är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-02, 13:01   #11 - (Permalink)
SHM
Adult Droid

SHMs avatar

Reg.datum: feb 2012

Tack: 21
Tackad 93 ggr i 63 inlägg
Standard

Citat:
Det var kanske bara tur att det inte blev av. Nu kan du köpa den nyare Nexus 4 istället
Oläst 2012-11-02, 13:19   #12 - (Permalink)
tp_88
Kid Droid

Reg.datum: nov 2010

Telefon: Google Nexus 4

Tack: 7
Tackad 22 ggr i 15 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ElecTriX Visa inlägg
Ja det var ju exakt det jag skrev i tråden, jag ser inte riktigt vilka andra anledningar som finns annars.

Men utöver detta, man kommer aldrig ifrån att det finns folk som kommer luras. Till affärer som handlar om en summa över 1000:- och med människor jag inte känner igen / har gjort affärer med tidigare använder jag ALLTID Payson med Payson garanti. Det kostar en liten avgift, visst, men det ÄR värt det och man känner sig fan säker på att man inte kommer bli lurad.
Det går ju att bli lurad via Payson-garanti och liknande också, eller det kan åtminstone ta lååång tid att få tillbaks pengarna.

Jag har handlat massor via privatpersoner på internet genom åren och peppar peppar aldrig blivit lurad. Även om det kommer ske någon gång i framtiden, så hade det definitivt blivit dyrare att använda Payson-garanti varje gång.

Har man vettig magkänsla och försöker hålla sig till personer med ett bra track record (kända forummedlemmar, Traderamedlemar med gamla konton och många positiva omdömen etc) så anser jag att risken ändå är låg även vid förskottsbetalning.

Just my 2 cents.

Ang. trådens huvudämne så verkar det onekligen som att Playstation på något sätt dragit en semi-scam, men jag förstår verkligen inte hur man orkar lägga ner så mycket tid och jobb för att låna 8000kr. Skönt att ni verkar ha fått tillbaks era pengar, och sjukt trist om det verkligen är som Playstation säger. (Även om jag har svårt att tro det)
tp_88 är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-02, 13:50   #13 - (Permalink)
Talvathir
Adult Droid

Talvathirs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SHM Visa inlägg
Det var kanske bara tur att det inte blev av. Nu kan du köpa den nyare Nexus 4 istället
Kostar ju apa .

Talvathir, först med det näst senaste!

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:15.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com