Ghost Call

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av Dibbe75, 3 apr 2012.

  1. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som har detta problem?

    dvs när någon ringer till mig så får dom kopplingston! Men min telefon förblir tyst, displayen är svart och ingen notifikation om missat samtal kommer upp öht! Samma sak med SMS!

    Detta händer endast ibland, har testat att ringa från en annan telefon och fått detta att hända 2ggr bara idag! Rätt kasst att ha en mobil som inte ringer.

    Kör med nyaste firmware? v21a
     
  2. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jupp. Händer både med samtal och sms. Jag har missat massor senaste tiden, och detta är ett känt problem. Men som vanligt när det gäller LG, så låtsas de inte om att det existerar.
    Googla på "ghost call lg 3d" så ser du hur utbrett problemet är. Och det verkar bara vara 3D.
     
  3. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Undrar hur många samtal/sms man egentligen har missat, uppmärksammade det först när min sambo frågade varför jag inte svarade! Hade ringt och skickat flera sms men min telefon visade ingenting!

    Dom måste ju fan fixa detta väldigt snart...
     
  4. Endlas

    Endlas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har varit utsatt för detta jag med. Tog tre resor till anovo så fick jag en helt ny lur, antar det är en tidsfråga innan det falerar igen.

    Fick även meddelanden när jag skulle försöka ringa upp, något om att processer var i fel ordning..
     
  5. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hag har fått samma meddelande när jag försökt ringa! sen brukar ett meddelande dyka upp då och då! Står typ dcim uppdatering slutfördes. Ofta i samband med att mobilsurfen legat nere ett par sekunder! blir nog att lämna in den.
     
  6. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    I detta fallet borde man väl ändå kunna reklamera telefonen, då den inte längre fungerar som en telefon? För det känns inte som LG lär göra något...
     
  7. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det intressanta är att detta fenomen finns i både STOCK ROM och CUSTOM ROM :(
     
  8. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  9. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har provat att ringa mig nu ett par gånger. Telefonen är som död.
     
  10. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Lite mer info och status.
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=23061826&postcount=193

    Själv har jag pratat med the phone house, och de sa att det inte var några problem att lämna in telefonen. Men gissar att jag får ägna 6 månader att skicka telefonen fram och tillbaka till anovo, då de bara kommer att säga att de inte hittar något fel.
     
  11. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu har jag skickat detta till LG. Får se om de ens svarar.

    Hej. Jag vill gärna veta när det kommer en uppdatering som fixar till problemen med Ghost Call på Optimus 3D. (läs mer här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1475351 Eller bara googla ghost call o3d) Detta problemet är känt för användare över hela världen, men LG verkar mest låtsas om att problemet inte finns. Nu har mådaderna gått, och ännu inte ens ett medgivande från LG att problemet ens existerar. Jag har missat många samtal och sms. Vissa ganska alvarliga samtal. (tex. att min far fick hjärtinfarkt, och min mor inte kunde nå mig) Det är ganska viktigt att en telefon faktiskt fungerar som just en telefon. Om ingen lösning kommer snart, så vill jag lämna in telefonen och få pengarna tillbaka. För jag vill inte ha en ny telefon av märket LG. Inte efter alla dessa problem (som att vi fick vänta i evighet på 2.3), och LS's totala frånvaro av kundvård. LG tar även bort kommentarer gällande problem när de skrivs på den oficiella facebook sidan.
     
  12. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Intressant att se svaret på detta!... tycker min mobil har börjat ta batteri som fan dessutom!

    Men jag inbillar mig att felet inte kom direkt efter uppdatering utan efter att jag kört en återställning av telefonen!?
     
  13. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har fått svar:

    Hej Håkan,



    Felet med Ghost call i den nordiska mjukvaran har varit nästintill obefintlig. Har totalt med din anmälan tagit emot tre styckena ärenden. Som du säger har problemet florerat runtom i världen där en mjukvara lösning finns, dock är felet på din telefon relaterat till hårdvaran och kan åtgärdas med ett mainboard byte.



    Lämna in din telefon hos din återförsäljare och skriv med detta i felbeskrivningen:



    ”Ghost call issue byt mainboard enligt Joacim Makenzius på LG”



    Hör av dig om du får problem eller har frågor.
     
  14. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skeptisk till att det skulle bero på hårdvaran då felet uppkom efter en uppdatering :S
    Får ta mig till phone house med min också då... frågan är bara vart i h-vete jag har kvittot
     
  15. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tvivlar också. Jag vill inte ha denna telefonen längre!!!!
    Men om du går till the phone house, så har de ditt kvitto sparat. :)
     
  16. ivanhoe

    ivanhoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tänk om alla som har detta problem skulle hört avsig till lg ..
    Jag tror jag blivit av med mina ghost calls atm .. blåst telefonen och inte installerar
    typ caller id program för de dödar min telefon på nolltid

    Nu är det dax att blåsa telefonen igen för den stänger av sig någon gång i veckan vilket man inte alltid märker och det är lika illla
    och fortfarande fungerar inte lgs mail klient utan jag måste köra med k-9 ..
    3D används inte så ofta .. så i efterhand skulle man kanske köpt någon annan telefon ..

    --------------
    Nu fick jag även missat sms ..
    Bajs telefon ..
     
    Last edited: 20 apr 2012
  17. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har lämnat in min nu med en lång lista på fel.
    Ghostcall, hängning när man försöker svara, "sorterar interna processer" felet, suger ut batteriet på en halv dag ibland, och telefonen blir brännhet fast den inte används, långsam omstart och allmänt seg. Jag har 2 gamla desire varav en med cm7. Båda springer cirklar runt min LG gällande snabbhet.
     
    Last edited: 20 apr 2012
  18. Erkki

    Erkki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Jag har faktiskt aldrig stött på dessa problem. Har haft den sen jul, verkar vara många som har problem med sina O3D. Min flickvän har en S2a och om jag ska vara ärlig tycker jag min flyter på bättre, sen tycker jag inte om superamoled skärmen. Lcd skärmen på O3D är fantastiskt bra!
     
  19. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått tillbaka telefonen. Moderkortet är bytt. Har ännu inte märkt några konstigheter, så jag hoppas att detta har hjälpt.
     
  20. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lämnade in min mobil igår... får hoppas dom löser det fort, kör med min gamla HTC Magic undertiden :S aningens seg mobil hehe