TURF (Open Beta)

Diskussion i 'Spel' startad av Drassen, 1 aug 2010.

  1. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    haha ojdå.. men då tror jag på Fredrik då trots allt.
     
  2. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    rykten om hans ohälsa förändrar nog oddsen lite ändå...lite synd att betting är olagligt i Sverige:)
     
  3. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  4. Ringe

    Ringe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag såg att Oslo stod med som ort i beskrivningen i appen, men jag kan inte ladda ner appen med min norska telefon. Finns det något sätt alla vi oslosvenskar kan vara med och leka? Behöver någon motivationkälla nu när man ska börja springa :D

    Edit: Såg nu att det bara fanns en zon i Oslo så spelar väl ingen större roll. Finns det några planer att utöka zonerna i Oslo? Finns ju trots allt väldigt många svenskar här. :)
     
    Last edited: 18 mar 2012
  5. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Finns det någonsomhelst möjlighet att utveckla appen till Windows Pone 7? (Mango) :D
     
  6. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Turfdev får svara på den frågan. Men absolut ingen omöjlighet, med tanke på att Danmark är med :-)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  7. seblun1

    seblun1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Nexus 6
    Platta:
    Google Nexus 7 2013
    Kan ni inte fixa österlen nu när alla 08:or kommer och hälsar på??
     
  8. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har faktiskt kollat på Turf tidigare men jag har inte provat det eftersom jag bor på en mindre ort där det inte finns några zoner. Finns det någon sida där man kan lägga in önskemål på områden? Jag skulle gärna vilja bli turfare :)
     
  9. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Gå till forum.turfa.se och klicka dig till zonavdelningen och skriv en rad där :-)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  10. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vi har lite overload problem med webservern just nu.

    Det positiva är att appen funkar som den ska trots rekordet 118personer online samtidigt igår.

    Vi jobbar på det!
    //Andreas
     
  11. fekke

    fekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    426
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har inte testat denna än. Men det lär man göra! En bra grejj för att komma ut mer.
     
  12. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Appen kändes nu grymt seg när jag tog en zon, alltså så seg har jag inte sett den på väldigt länge.. galet mycket folk online också hehe.
     
  13. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag har testat några dagar nu och älskar verkligen spelet. Givetvis har jag dock några synpunkter och hittat lite buggar

    Buggar:
    Jag har nått nivå 4 (Master Scout) och min blocktid ska vara 8 minuter. När jag tar en zon blir den bara blockerad i 5 minuter.

    När man klickat på zon för info och sedan sedan stänger popupen så förblir kartan dimmad. Man måste klicka på kartan igen för att den ska bli ljus.

    Revisit-tiden är 24h och inte 23h som det står i all info.

    Inget händer när man långtrycker på chatknappen

    Popupen med knapp för att gömma sig efter man tagit en zon visas bara någon sekund innan den täcks av ny popup. Man hinner inte ens läsa all text innan den försvinner.

    Kartor behöver cache-lagras. När man panorerar fram och tillbaka så laddas kartorna gång på gång.

    Synpunkter:
    Jag vill kunna välja bort vad som visas i chatten. Som det är nu fylls den med info om vem som loggat in och ut. Det kan bli flera sidor när många bara går in i tittar. I chatten ska det chattas. Det är dock intressant med en logg över viktiga händelser som rör mitt spel. Men den ska vara separat och förslagsvis kan den nås genom att trycka på statuslisten längst upp.
    Att se en logg över när spelare loggar in och ut meningslöst. Det bättre att man kan skapa en vänner/fiendelista där valda spelares status syns.

    Jag skulle gärna ha den som en service där jag får se direkt om mina zoner blir tagna. Gärna en widget som visar antal zoner man har.

    Varför är det så hemligt med GPS-bonusen? Jag såg av en slump på chatten att man förkortad takeover-tid om man har igång GPSen. Jag tror att betydligt fler skulle ha igång den om det förklarades vad som händer och vilka tidsgränserna är.

    Vad finns det för nivåer?
    Jag kan se vad jag har för nivå och hur ungefär långt det är till nästa men mer vet jag inte. Jag har inte hittat någon beskrivning av vad nivåerna innebär och vid vilka poäng som krävs för att nå dit.

    Det krävs för många tryck för att se statistiken. Varför inte visa den direkt när man trycker på menyknappen? Det finns mycket död yta där den kan visas.
     
  14. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Jag tror du lyckats få med alla buggar och förslag i samtliga poster i turfas bugg/förslagsforum :-)

    Mycket av det du skriver ligger i todo eller är på väg dit. Även info om spelfunktioner hittas på www.forum.turfa.se för närvarande.

    Jag bjussar på widgeten https://github.com/andjo/TurfWidget/downloads men resten orkar jag inte länka så här dags ;-)
    Kul att du gillar spelet och välkommen till Turf :-)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
    Skywriter gillar detta.
  15. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Last edited: 21 mar 2012
    Skywriter gillar detta.
  16. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Tack det låter bra, ska testa widgeten :)

    Jag har några förslag till som jag glömde när jag skrev förra posten.

    Sänk priset på donationsappen. Sänker ni till 20 kr kommer det nästan garanterat säljas mer än 10 gånger fler än vad som säljs nu.

    När man föreslår en zon borde man kunna motivera varför man tycker en zon ska vara på ett visst ställe.

    Har man fått alla tre zon-förslagen godkända är förslagen förmodligen av god kvalitet och då borde man kunna ge tre nya förslag direkt.
     
  17. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Mkt bra synpunkter. rapportera dem gärna i forumet enligt vår rutin istället, många vill tycka till om förslag innan vi inför dem.
     
  18. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Under dagarna så är det ibland bedrövligt svårt att ta zoner (hoppande gps som aldrig förr.), kan ni inte stänga registreringen för nya användare för tillfället? Det är på gott och ont att många nya användare men för dom flesta är det nu mest problem man läser i chatten..
     
  19. SunYour

    SunYour Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Turf!

    Det är ju uppenbart att det är mer vanligt att det skrivs negativa saker så fort det är något som sticker ut!

    Vill passa på att skriva nåt positivt istället
    Två vesslor blev det på lunchen mitt i värsta rusningstrafik, med vare sig fel på GPS eller takeoverstrul. Tjuvade till och med före zone taken-beskedet!

    Alla nya turfare är en fantastisk tillgång för oss, glöm inte bort det!
    Tids nog har vi möjlighet att ta hand om alla ordentligt också. Ha tålamod, och räkna till 10 nästa gång istället för att knappra på tangentbordet
     
  20. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    räkna till tio? Appen hänger sig konstant för mig i 3 dagar nu, klicka på topplistan och sen gå tillbaka funkar ju inte alls, klicka på en användare i topplistan händer ingenting, jag får manuellt avsluta programmet hela tiden nästan och gå in igen för att efter 2,3min samma sak händer igen... frågan är hur länge det ska vara så här.. det kan ju inte vara roligt för någon servern klarar ju uppernbarligen inte alla samtidigt för det är konstig frys lagg överrallt utan att man gör nåt nästan.