PS4 vs Xbox One

Diskussion i 'Off Topic' startad av Terrawatt, 24 apr 2013.

  1. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    ***Uppdatering samt ändring av inlägget***
    Denna tråd handlar tankar kring Xbox One vs PS4 samt dess onlinetjänster, spel och tillbehör.


    ***
     
    Last edited: 13 jun 2013
  2. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Ska inte PS4 komma typ till jul?

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  3. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    PS3:ans mediahantering dålig? Stämmer, men tyvärr kan jag meddela dig att 360:n är om möjligt ännu värre! Kör konsolerna för att spela, använd en htpc till det andra så slipper du bli förbannad :) Tvivlar på att Xbox 720 kommer ha bättre Skydrive-samverkan/möjligheter till att visa bildspel än vad min htpc med W8 har.

    Om jag köper någon så blir det nog en PS4, prestandan ryktas bli bättre och man kan köra begagnade spel på den.
     
  4. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Jo:) tror det. sedan specen på xbox är väl bara spekulationer.

    Är dock intresserad av stream av spel som ps4 kommer ha

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  5. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Jag har PS3 och kommer solklart köpa PS4. Fick min slimkonsoll för tre-fyra år sen. Inga kvalitetsproblem eller krav på att betala för att spela online. Aldrig att jag byter till Microsoft.

    Kanske att det blir att betala för online med nästa konsoll, men jag tycker Sony skött sig.
     
  6. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Just Xbox Live är något jag är väldigt nöjd med! Jag är inte vidare förtjust i singel spel. Live kostar men jag tycker det är värt det för det funkar alltid och jag tar för givet att det är väldigt svårt att fuska där.

    Sen har ju Xbox en annan fördel, Kinect. Har en sån men spelar inte mycket Kinect-spel men den funkar super! MS har verkligen lyckats där. Visst, både Playstation och Nintendo har nått motsvarande men på Xbox behöver man ingen kontroll eller liknande.

    Nummer 3 i fördel för Xbox är att de flesta spel utvecklas för Xbox/Windows (Direct X), sedan portas de till Playstation. Det innebär, i de flesta fall, om inte alla, att det spelar mindre roll om Playstation har bättre hårdvara eller inte då spelen flyter bättre på Xbox.

    Men det jag skrivit kan ju ändras även om jag tror att just Kinect kommer att fortsätta vara i sin egen klass även framöver.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag skulle säga PS4 eftersom att jag själv har PS3 nu och är väldigt nöjd :)
    Dessutom måste du ju betala för Xbox live medan Playstation kör med WiFi, antagligen kommer PS4'an ha bättre hårdvara och att kunna streama å ladda upp direkt till YT är ju sjukt najs!
    Det enda jag vet som är bättre med Xbox är ju hela chatt/speak systemet men det är inget jag använder särskilt ofta så för min del är det lugnt^^
    Å varför köra Kinect när man kan spela Wii! ;)
     
  8. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Say what? Så xbox har inte Wifi? :P

    Har aldrig lärt mig hantera kontrollerna till Playstation, tycker spakarna rör sig som på en utsliten Nintendo 64 kontroll. Så jag har alltid tänkt att man köper xbox för att spela och Playstation om man vill ha tillgång till mer mediafunktioner. Hur skillnaden blir mellan de nya nu återstår att se.


    Min Nexus tapatalkade.
     
  9. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Haha jag är tvärt om! Kan inte hantera Xbox kontroller för de är så stora och klumpiga... xD
    Men jag menar att du måste köpa Xbox Live för att spela online, på en PS3 så behöver du bara var ansluten till WiFi så kan du spela Online. :)
     
  10. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    21 maj avslöjas Xbox nya konsoll.
     
  11. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Va?
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    PS4-lätt.

    I wouldn't touch an XBox with a ten-foot pole.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  13. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Jag tycker också att xbox kontroller är klumpiga. Gillar Kinect eller rättare sagt min dotter gör det. Trist att det inte finns något lika bra till ps3. Hoppas det kommer till ps4. Inget som kommer användas regelbundet men kul att ha.

    Ok jag fick för mig att Xbox har bättre mediahantering än ps3. Det kanske var de gamla xbox konsollerna som hade det. Ps3 stödjer ju långt från alla videoformat och av den anledningen skaffade jag popcorn och sedan boxee. Det kommer nog vara så. En enhet för media och en för spel. Trist att alla system ska vara så jävla låsta. Men man kan ju förstå varför. Copyright!

    Det ska bli intressant att se specifikationerna för nya xbox.
     
  14. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Aa.. sorry var lite trött när jag skrev inlägget.
    Det jag menade var ju mina scores på bla Battlefield 3. Kommer ju fortfarande lira det även om bf4 kommer :)

    korrigerar det nu.
     
  15. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Lite onödigt att ha diskussionen nu när nästa Xbox enbart är rykten. Men jag håller mig nog till Xbox-skaran. Lite utav det Sony har gjort med PS3 och försökt stämma folk. Men mestadels för att mina stora labbar inte gillar PS3-kontrollen. Den är på tok för liten och man glider av den.
     
  16. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Njae. Tycker inte att diskussionen är onödig. Det finns xbox users och det finns PS users. Tycker det är intressant att höra allas åsikter.



    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  17. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har inte med stora händer att göra, jag har stora händer (når från ctrl till ctrl på ett normalstort tgb) och kan ändå använda PS-kontrollen utan problem. Dock gillar jag spakplaceringen bättre på 360:n, samt vikten och att man kan använda vanliga batterier!
     
  18. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Argument används med vilka funktioner som ryktas finnas, det är ju onödigt att ens påpeka det kring rykten. Eftersom det just är rykten. Så ur den aspekten är det onödigt, särskilt om man ska se på användarbasen (läs fanboys) som ratar något som inte ens är presenterat än.

    Spak och L/R knapparna tycker jag också är bättre placerade på 360ns kontroll. Tycker jag har en finger för mycket på PS3-kontrollen och att jag har en tendens att "glida av" den. Har en nära vän som instämmer på samma punkter som mig, kanske bara vi som är lite konstiga :P
     
  19. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ja just det, triggerknapparna glömde jag nämna - dom är givetvis en fördel för 360n. Tror dock att Sony har satt dit triggers på PS4, vill minnas att kontrollen såg ut som det?

    Det bästa är väl att avvakta lite och se vad kompisarna skaffar. Om man inte som jag bara spelar single player, då kan man ju köpa vad man vill.
     
  20. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Men helt seriöst. Att man inte ens får spekulera om 2 kommande produkter på den öppna delen av forumet. Hur många forum regler ska man ens behöva ta hänsyn till för inte inte locka fram Forum Gestapo. Förstår inte ens att ni orkar bry er. Låt oss som vill jämföra göra det.

    Vad som är onödigt eller inte spelar väl ingen roll. Det som är onödigt i era ögon behöver inte vara det i andras


    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2