Hyllning till Blade, nu får den vila i frid.

Diskussion i 'Blade' startad av retro123, 16 jan 2013.

  1. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Skaffade min ZTE blade strax efter den blev tillgänglig i Sverige för ett antal år sedan, fortfarande är den fit for fight. De olika ROMarna som den huserat har varit otaliga. Sluntit ur mina händer har den gjort åtskilliga gånger men aldrig har den gått sönder.
    Skulle aldrig tveka att skaffa en lur från ZTE igen.
    Får fortsätta som reservtelefon då jag tvivlar på att att liknande arbetshästar tillverkas numera..
     
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Härlig att höra :D
    Jag har samma respekt för min gamla SGSI Den är till och med bättre nu än när jag köpt den och används dagligen av min sambo.
     
  3. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 297
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Efter två och ett halvt år fungerar min Blade fortfarande utmärkt trots div märken av svetsloppor mm från ett hårt liv i verkstadsmiljö. Den framlever sitt liv efter pensioneringen som reservlur med div olika ROM's (just nu Burstlams AOKP-CM9 Remix RC 7.1.0) under skalet. Har inte ångrat köpet en enda sekund.
    Edit: Kör nu CM 10.1
     
    Last edited: 31 jan 2013
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Håller med!
    Blade är en arbetshäst som håller i ur och skur. :)
    Efter drygt ett och ett halvt år pensionerade jag min till förmån för en Galaxy Nexus. Men gav Blade till min fru som aldrig haft en smartphone innan. Hon älskar den och använder den dagligen så den har fått ett nytt liv nu.
     
  5. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Använder fortfarande min Blade.
    Orange San Francisco som min egentligen heter. Köpte den i London när jag var där på en weekend sent i oktober 2010.

    gen1 med oled-skärm!
    Kör med moldavian Mountain high 2.3, och funkar fortfarande. Batteriet har inte tagit så mycket stryk, laddar dock varje natt. (som jag nog alltid har gjort)

    hurra!

    Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
     
  6. Mac

    Mac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jävla bra telefon den där Blade, körde med den när den kom, enda anledningen till att jag bytte var att jag ville ha en lite med slimmad telefon.

    TIPS
    : Såg att Blade III finns på ICA Maxi för 1299 inklusive Spotify Premium i ett år! Hade själv köpt den om jag inte nyligen köpte en annan.
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hyllar absolut min Blade då den fortfarande är min trotjänare hela dagarna. Har tittat runt lite efter nytt men hittar inget som känns prisvärt så den får allt hänga med tills den ger upp helt.

    Har använt många olika roms (nuvarande: Burstlams AOKP-CM10 Remix RC 2.3.4) och tycker ZTE har gjort ett riktigt bra jobb med kvaliteten och jag ser fram emot deras kommande modeller.

    För att inte tala om officiella uppdateringar; från 2.1 till 2.2 & 2.3.5! Inte många telefoner som fått alla dom.
    Samt custom roms i överflöd att använda i alla olika slag. Och nu senast 4.2.1 ;)

    Hurra för Bladen!
     
    Last edited: 1 feb 2013
  8. Rimmer

    Rimmer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fantastisk kvalitet för att då vart den billigaste på marknaden! Alla mina kompisars samsung s3 har antigen spräck sin skärm eller var inne på service för något annat. Och jag menar ALLA jag känner som har S3!! Finns det ens någon tlf idag som är nått sånär billig och hållbar som blade va?
     
  9. Priminima

    Priminima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    Kan bara hålla med alla andra om att Blade är en fantastisk telefon. Jag har haft min två år och två månader nu. Jag längtar lite efter en telefon som är nyare och bättre men hittar verkligen inget prisvärt. Så jag får väl ha kvar min gamla kära Blade ett tag till.
     
  10. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Har som sagt ersatt min bladen med en Nexus 4 då det var den telefonen som gav mest bang for your bucks. ;) Var väldigt rädd att det större formatet skulle vara jobbigt i tex fickan. Men man vänjer sig otroligt fort och skulle inte kunna gå tillbaka till mindre idag.

    Bladen var den bästa telefonen jag haft men med dagens monster som finns att välja på är den grymt långsam i jämförelse.

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4 Beta
     
  11. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Valde en note 2 efter mycket om och men..skärmen redan spräckt efter ett par månader. Hände aldrig med bladen trots otaliga fall från högre höjder än 50 cm som noten föll från, grus visst men gorilla glass 2 trodde jag höll för lite mer än så..
    Annars grymt nöjd men visst, skulle aldrig kunna gå tillbaks till en liten blade nu..har fått mersmak och suktar nästan efter en lite större enhet än 5,5" nu...6" känns som om det vore optimalt..kanske en note 3, skulle inte tveka om zte hade en high end "phablet" som verkade intressant.
    Behåller den dock som reservlur och den gjorde ett fantastiskt bra jobb och introducerade mig till Android världen. Fungerar fortfarande felfritt efter ett antal år. Ska bli intressant att se när den lämnar in för gott, känns som den har ett antal år kvar som backup lur. Laddar den då och då för att hålla batteriet i något sånär skick. Standbytiden är fortfarande suverän.

    Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta
     
    Last edited: 17 jul 2013
  12. Mortil

    Mortil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Min far skaffade en Blade för några år sen. den fick fungera som hans telefon fram tills i förra veckan. då fick han ta min gamla Note2 farsgubben nöjd. stora bokstäver när han skulle skriva sms.

    men telefonen funkar fortfarande bra :)
     
  13. Log300

    Log300 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min blade höll i två år innan jag gav den till min bror. tog 2 timmar innan skärmen var spräckt :/
     
  14. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Hahaha vet inte om det säger mer om Blade:n eller om din bror... no disrespect