Diskussion: Buggar och andra störningsmoment

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av mrNoodles, 19 mar 2012.

  1. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Märkte att laddnings/aviseringslampan blinkar vitt ibland när telefonen är i viloläge, ska det va så och går det att stänga av?
     
  2. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Har också tänkt på det. Har fått för mig att det är när man fått en ny notifiering, så som nytt meddelande, när det är min tur på wordfeud eller nytt meddelande på whats app.

    Men rätta mig om jag har fel!

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    ja, det är nog när det händer något, som inte ska fortsätta blinka sen

    T.ex när jag körde juice defender så blinkade den till varje gång den stängde av datatrafik
     
  4. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER


    Det är väl också när facebook uppdateras i bakgrunden och sånt tror jag.
     
  5. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER



    Skickat från min Xperia S

    Det är just juice defender som gör att lampan blinkar till på min också. Bra att veta så slipper man tänka på det i fortsättningen.
     
  6. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    I Swedroids recension står det en del om problem med de kapacitiva knapparna, hur upplevs det, ser inget om det i denna tråden?
     
  7. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det varierar från användare till annan. Själv tycker jag inte knapparna är nå stort problem för mig, medans andra stör sig väldig mycket på det.

    Skickat från min Xperia S
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    hade stora problem första dagarna, för att sen bli okej

    Nu börjar jag nästan uppskatta dom, konstigt nog

    Men absolut, det krävdes för mig en viss mån av irritation till en början
     
  9. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan bara instämma. Saknade de fysiska knapparna från början men nu är jag hur nöjd som helst med dom kapacitiva knapparna. Helt klart en vanesak enligt mig.
     
  10. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    På min SXS så läcker det in ljus från vänsterdelen på skärmen. Om jag lutar luren åt vänster så ser man det tydligt. Någon annan som har detta fuffens på sin Sony?

    Sent from my Xperia S!
     
  11. Ramkha89

    Ramkha89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur menar du?
     
  12. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Menar du det man brukar kalla för clouding på t ex LCD-TV apparater? Jag har inte upplevt detta på min SXS (ännu), inte ens vid kraftig värmeökning pga tung användning eller långa samtal.

    Clouding: Ljusa, moln-lika fält som syns i mörka scener och som är ett resultat av en ojämn förmåga att stänga ute bakgrundsljuset.
     
    Last edited: 4 apr 2012
  13. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag har lite backlight bleeding i kanterna som syns vid svart skärm och hög ljusstyrka men det är ganska lite. Jag tänker inte på det om jag inte tittar efter det och oftast syns det inte.
     
  14. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har också råkat ut för det, både att den inte tar emot svepet fastän skärmen ser korrekt ut, men igår när det ringde så fanns det inte ens ett svepfält. pissenisse stog där och svepte och svepte tills han upptäckte att det inte fanns något svepfält. Sen var telefonen lite konstig så det blev en omstart av den. Sedan dess verkar den fungera som den ska, förutom att helt plötsligt så fick man alternativet att välja internet-browsern eller MX player för att öppna internet-länkar. Mycket irriterande men löstes genom en avinstallation och återinstallation av MX player.

    Men som sagt det är en splitterny tillifån så några enstaka barnsjukdoma får man väl acceptera, bara Sony ser till att fixa dem å det snaraste.
     
  15. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Sorry för min rassliga beskrivning men ungefär som clouding ja.
    Men det är som sagt något som jag har konstant och inte bara vid kraftigt användande.
    :-(


    Sent from my Xperia S!
     
  16. Jyrgen

    Jyrgen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Spotify och epost

    1. Spotify stänger ner.
    Spotify stängs ofta när man redigerar spellistor etc. Det har dock aldrig hänt under själva spelningen. Satt igår och skulle välja vilka låtar i min lista som skulle vara spelbara i offlineläge. Listan innehåller ca 120 låtar. Spotify valde då att slå av och återgå till skärmens start ungefär var 10-15 sekund. När man sedan tryckte på Spotify igen, så hamnade man varje gång i början av spellistan. Det blev förbaskat stressigt när man skulle välja ut låtar i slutet av listan då man visste att man bara hade sekunder på sig. Det här var det värsta exemplet, men det stänger ofta av annars också när man bläddrar runt i Spotify.

    2. Epost.
    Det följer med en epost-tjänst som heter just Epost. Första gången jag tryckte där tror jag att jag fick ange en epostadress och lösenord. Nu har jag dock upptäckt att den inte uppdaterar inkorgen (till skillnad från Gmail) och dessutom kan jag inte ändra några som helst inställningar, inte ens uppdatera manuellt. Jag hittar inte ens hur jag tar bort kontot utan att helt ta bort Epostappen.
    Jag kollade Sonys användarmanual på nätet och kände inte igen någonting som skrevs. Enligt manualen så ska jag, om jag trycker på telefonens knapp för inställningar (nere till höger), få en massa alternativ att välja mellan, bl a "Uppdatera manuellt", men detta saknas alltså. Det verkar helt enkelt som att jag har nån jäkla B-version av eposten, eller är det nån som kan ge nåt tips?

    Ursäkta min dåliga förmåga att fatta mig kort.
     
  17. srg

    srg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nu bara här om dagen upptäckte jag att vissa bakgrundsaktiviteter verkar ha slutat fungera.. jag har slutat få facebook-notifieringar och latitude har helt slutat uppdatera positionen. Vad jag vet har jag inte varit in och pillat i några inställningar, omstart av telefonen gör ingen skillnad.

    Pushmail från Exchange fungerar fortf iaf.
     
  18. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon mer som haft problem med strömsparsfunktionen?
    Har haft den inställd på att stänga av av bl a bakgrundssynk mellan kl. 00-06 men ofta när jag vaknat så har den fortfarande haft aktiv strömsparfunktion trots att klockan är 07 eller mer!?
     
  19. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Öppna Epost/ditt konto så att du ser inkorgen, tryck meny - mer - konton - long press på det konto du vill ta bort - sen välj radera konto.

    För att kunna uppdatera konto så måste Bakgrundsdata vara på och sen kan du enkelt välja som ovan - meny - mer - konto inställningar..

    Hoppas det hjälper.
     
    Jyrgen gillar detta.
  20. srg

    srg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja min strömsparfunktion stänger aldrig av sig i tid, eller alls. Verkar vara en hel del andra här på forumet som upplever samma sak.