Problem: Sätt ljusstyrkan på MAX och titta på snö + sol bilden i bild galleriet

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av PsyDroid, 27 apr 2012.

  1. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition


    Hände ingenting på den bilden.
    När jag däremot tittade på bilden med björkarna i snön, med skärmen på lägsta ljusstyrka och tittade noga, verkligen stirrade. Helt plötsligt hoppade Snömannen fram, han kastade en istapp av sitt frusna kiss på min skärm så den liksom sprack inifrån.

    Kan jag DOA på det? Kan jag kräva ekonomisk kompensation för psykiskt lidande?
     
    Cocacolisten, Bobjof, RobertRoos och 2 andra gillar detta.
  2. PsyDroid

    PsyDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER



    LOL.

    Jag har aldrig DOAt i mitt liv för att jag vet att det är en mobiltelefon och inte en komponent NASA har tillverkat som ska till MARS.
    Det kommer alltid finnas små fel.

    Men telefon kan användas på ett jävla disko som ett stroboskop!!!!
    Förstår du det?!

    Jag väntade på uppgraderingen och ville inte DOA och nu när den är helt fucked up precis då DOA perioden tog slut vill dom inte byta ut den , dom vill fixa den även om dom inte vet hur dom ska fixa den.

    Så jag ska stå 15 dagar utan telefon, utan telefonnummer ( jävla micro-sim ) och utan abonnemang?! för att sen få en skit telefon tillbaka som kommer kanske flimra igen?! och då skicka in den igen på service?

    Jag vill ha en bytes telefon och att företaget jag köpt telefonen från ska ta hand om allt detta skit, inte jag som kund.
    Lös kundens problem och hantera era egna problem på er egen tid.
    Jag jobbar ej för HTC eller TELE2 och nu fan ska jag vara deras BETA testare?!

    Ta skiten från mig och ge mig en fungerande telefon.
    Det är allt jag begär.

    Sen att visa DOAr för att "volym knappen gör ljud när du skakar telefonen vid örat" håller jag med om att det är helt idiotiskt.

    Jag är inte den typen av DOA nisse, synd jag inte är det för då skulle jag sitta med en fin fungerande telefon och inte fast med en skit trasig telefon som gick sönder efter 10 dagar.

    Att du sen försvarar företagens beteende är helt löjligt.
    Och ja, det går att jämföra en 200k bil till en 6k telefon : Båda ska vara felfria.
     
    V1King gillar detta.
  3. PsyDroid

    PsyDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    För de tröga som du:

    Instruktionerna är för att lätt se felet utan att fråga 100 gånger hur det syns och när och när det inte, det är lättast sättet att se DIREKT om du har felet eller inte. Se det som din snöman historia men för psykiskt friska individer.

    Det verkar finnas väldigt många som inte skulle se felet även om det slog de i ansiktet. Därpå bil punkterings exemplet, det finns faktiskt sådana som kör runt med punktering för att dom inte har en aning.
     
    V1King gillar detta.
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Det var väl ett jefla DOA-tjötande....:P

    Är man missnöjd så går man till sin säljare...punkt-slut.

    Sen räcker det inte med EN DOA-tråd ärade moderatorer... ???

    Swedroids soptunna...:teeth:
     
    olovskiij gillar detta.
  5. Moridin

    Moridin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10
    Inga problem!

    HT23KW...
     
  6. Dakar

    Dakar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag håller med. Jag ringde till HTC-kundtjänst när jag hade det här felet och de rekommenderade att DOA telefonen, så när HTC själva rekommenderar att DOA för ett fel så är det väl självklart att man ska DOA.
     
  7. Peperoros

    Peperoros Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan någon posta en länk?

    Rensade ju bort allt onödigt.

    (Min skärm flimmrar lite i vänstra hörnet så jag vill testa)
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Besök då istället DIN säljare och visa upp det här problemet !

    Ska forumet lösa dina problem ???
     
  9. Peperoros

    Peperoros Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Oj så ilsken!

    Jag har inget problem med flimmret eftersom det är så lite.
    Inga problem med flimmer annars, intressant att kolla bara :cool:
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Ilsken? Jag är bara trött på alla "noobar" !....

    Vad ska forumet göra åt det här ???

    Är man missnöjd med något så går man till sin säljare.... MYCKET ENKELT !!
     
  11. Nth

    Nth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Som sagt, har DOA-perioden gått ut så här säljaren rätt till att välja om de ska försöka avhjälpa felet eller göra en omleverans. Omleverans betyder att de går minus en telefon så då är det klart att de flesta återförsäljarna väljer alternativ ett.

    EDIT: Och nej jag försvarar inte företagen, jag är snarare trött på personer som tror att de bara har rättigheter. Är telefonen är defekt och inom DOA-tiden, DOA. Kom inte i efterhand och klaga på att säljaren vill hjälpa dig med en reparation du inte behöver betala ett öre för.

    Skickat från min Galaxy Nexus
     
    Last edited: 28 apr 2012
  12. laaben

    laaben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade detta och det flimrade. När jag trycker på vänster upp kant så blir det som grå "vågor" också. Jag tyckte att våg saken inte var ett sådant stort problem då jag inte trodde att jag skulle trycka så hårt.

    Men nu när jag bara trycker vanligt som flimrar den. Så jag har tänk på att skicka in den. Ska se med tele 2 hur lång tid de kommer ta på sig och etc.
     
  13. SoundFrog

    SoundFrog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HT23FW här, inga problem för mig :)
     
  14. Higgs

    Higgs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har också detta flimmer på diverse ställen. Märker det mest vid gråa bakgrunder (ex: app menyn eller ny flik i chrome). Tycker det har blivit värre under den vecka jag använt telefonen.

    Lustigt att så många försvarar HTC. Det är ju fullständigt uppenbart att deras kvalitetskontroll misslyckats totalt.
     
    V1King gillar detta.
  15. Milanista

    Milanista Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    för mig flimrar det bara när jag kör internet appen. men tur det är inte mycket. Det uppstår bara när en sida laddas sen försvinner den.

    dåligt av htc som inte kontrollerar luren innan man släpper det.

    har en fråga om man uppdaterar till den senaste mjukvaran (1.28) slutar den flimra då?
     
    Last edited: 28 apr 2012
  16. Aemo

    Aemo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    HT244 Felfri vad jag kan se.
     
  17. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    HT23VW, Inget flimmer...
     
  18. Gimp

    Gimp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har inget flimmer. Har endast följande buggar på min hox: när jag laddar ner stora filer via WiFi blir luren lite varm, sense startar om ibland när man återvänder till hemskärmen, WiFi fungerar lite dåligt. Dessa problem kommer sannolikt rätta till sig efter uppdateringen. I övrigt har jag aldrig haft en bättre telefon. Efter osannolikt många timmars pulande har jag inte hittat några andra fel än ovanstående. Och då har jag gått på alla skrämselinlägg på detta forum, har klämt och tryckt och betraktat i vinklar. Inte ett enda fel! Jag har haft sån tur! Vad är oddsen på att få en perfekt hox? Antagligen kommer den spontanimplodera, bäst jag doa:r ;)
     
  19. jeppe1990

    jeppe1990 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER


    Den blir alltså varm när den får jobba konstant under en längre period, mycket märkligt i mina ögon... DOA!


    /End sarcasm

    Näe men det är väl klart den blir lite varm, min blir också ganska varm om man gör lite tyngre grejer, men så är det ju.
    Att processorn blir lite varmare än vad man önskar kan man inte göra så mycket åt, dock brukar jag lägga min på en aluminiumplatta när jag streamar 1080P till min tv, dock mest för att jag inte tycker om när den blir så varm, stackarn.

    Jag har faktiskt inte heller några fel, bara att den laddar vid hemskärmen typ en gång om dagen, men vad gör det.
    Men det kanske betyder att min också kommer att implodera inom en överskådlig framtid:O?
     
    Last edited: 30 apr 2012
  20. MinaNötter

    MinaNötter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Plun din bittra jävel, gå och lägg dig eller lämna DOA trådarna om det är så förbannat jobbigt för dig o inse att inte alla är så jävla "kunniga" som du tror att du är, för jag tror INGEN uppskattar det du sitter och skriver, absolut ingen. Allt du säger är negativt, du bidrar inte med nåt vettigt för fem öre. Inse att ett forum är till för att föra diskussioner, fråga om saker man undrar och bidra med hjälp, så är du go.
     
    BennyB, Janne303 och kin0 gillar detta.