Fråga: Razr XT910 långsam - Tips?

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av Lafsen, 19 okt 2013.

  1. Lafsen

    Lafsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Så jag har en Razer Xt910. Kör i dagsläget Android 4.1.2.

    I början efter köpet var mobilen snabb och responsiv. Nu är den hopplös. Att använda web-browsern är en pina då den registrera mina tryck så långsamt att jag inte vet om den har uppfattat kommandot eller inte. Med detta trycker jag igen och det blir kaos. Har jag igång skype och försöker göra någonting stänger hela telefonen ner mer eller mindre då den blir så långsam.

    Har någon tips på hur jag kan göra den snabbare igen? Ram Minnet är rensat osv, installerade om android men två dagar senare är denn tillbaka på ruta 1.
     
  2. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog trycka in senaste CyanogenMod.
    Använder CM och är mycket nöjd, även om den någon gång i veckan blir lite seg.

    Hade ganska stora problem när jag körde ICS.
     
  3. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min är likadan. Skulle tippa på att det är RAM minnet som blir fullt, jag har en app som heter "Clan Master" som tömmer ramminnet geom att stänga ner en del processr som inte är direkt nödvändiga. Då vaknar telefonen till igen ett tag!

    Annars tror jag nog en factory reset är vägen att gå för att rensa ur den ordentligt :)
     
  4. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har nu fått full fart på min Razr om det är fler som har bekymmer. Root'ade, installerade Safestrap och la in Slimkat 4.4.2 (modifierad kitkat m.a.o) på en egen ROM-slot. Faktiskt väldigt enkelt och det går jättebra att återvända till stock via boot menyn när man vill. Rekomenderas!
     
  5. Backard

    Backard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Funkar allt som det ska? Finns det någon guide att följa för detta?
     
  6. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Allt funkar kanon! Har märkt att det ibland är en aning trögt innan skärmen registrerar att jag gjort något, och det grafiska lösenordet funkade bättre stock.

    Sök runt lite på slimrom till XT910 Razr, hur du rootar osv.

    Kommer jag nu ihåg rätt (Jag har bara gjort detta en gång) så är gången så här:

    1. Roota (jag pushade filer till tfn, finns guide på theunlocker om jag minns rätt)
    1.5 Installera SuperUser från Playstore om det inte kom med från början, kontrollera att tfn är rootad.
    2. Installera Safestrap, detta för att ha en backup av operativet.
    3. Följ en guide (åter igen theunlocker om minnet fungerar som det ska) för hur du gör en recovery, och sätter upp en ny "partition".
    4. Lägg in rom'en och gapp paketet du vill som du laddat hem från Slimroms hemsida på telefonen.
    5. Flasha ifrån safestrap.

    Då kan du närsom gå in i safestrap, välja att std partitionen ska vara aktiv istället för den du satt upp och dragit in SlimKat på, och du är tillbaka till där du var Innan du la in Slimkat, sen går det hoppa tillbaka lika lätt igen också :) Jag gjorde backups på alla kontakter, bilder etc för säkerhets skull också. (Tog t.o.m bort bilderna för att frigöra diskutrymme, så vet inte om dom följer med över, nedladdade bilder fanns dock kvar!
     
  7. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag la in CyanogenMod 11 igår.
    Kört MIUI ett bra tag. Även om den var snygg var telefonen frustrerande seg i vissa lägen. Det blev sämre och sämre och nu stod jag inte ut längre.

    CM11 är för mig hittills överlägset allt annat. Batteritid, prestanda osv är väldigt tillfredställande.

    Kan skriva hur jag gjorde, (min är redan rootad):

    1: Eftersom jag redan hade en gammal version av Safestrap och körde MIUI i ROM Slot 2 var jag tvungen att boota in i Stock ROM och genom Stock avinstallera Safestrap och installera .apk-filen till senaste versionen enligt instruktionerna här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2427125

    2: Jag kopierade över senaste Nightly av CM11 och gapps till SD-kortet
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2535920
    samt den senaste Kerneln som är avsedd för Android 4.4.X
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2223517

    3: Startade om telefonen och in i Safestrap. Raderade den gamla MIUI-rommen (inte säker att det krävs) och installerade sedan zip-filerna till kerneln, CM11 och gapps.

    4: Starta upp och börja installera appar och konfigurera allt möjligt.
     
  8. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    jag hade en razr innan, och har med haft samma problem. jag själv har rensat minnet som faen, och lagt in olika romar osv. Men telefonen blir alltid seg efter någon timme. och enda lösningen är då att starta om luren. svaret= skaffa en ny telefon. jag pallade inte med min razr så jag skaffade en g2:a. Och har aldrig varit lika nöjd!