Diskussion: Strul/problem eller fördelar med/efter ICS-uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 13 mar 2012.

  1. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Eftersom vi nu har fått vår efterlängtade ICS så tänkte jag att man kanske kan ta upp saker som strular och hjälpas åt för att få bort dessa.

    Jag hade strul då jag haft "fel" stockrom inlagd efter att jag rootat sen beslutat mig för att köra stock igen. Detta löste jag genom att köra hem ICS officiella som KIES drar hem och installerade. Då uppdaterades allt.

    De problem som återstår är att mitt 3g är rätt svajigt. Ibland dör uppkopplingen, ibland är det stabilt osv. Sitter på mitt kontor där jag har full täckning. Trots att den markerar i statusbar H+ så vill det inte alltid fungera.

    Jag försökte först att dra hem det OTA och fick hem filen helt men kunde då inte installera pga. fel stock-rom. Nu kan jag dock inte få bort den uppdateringspil som finns i statusbaren och när jag rullar ner gardinen får jag bara "Installera programvaruuppdatering" som sedan inte fungerar eftersom jag har ics. Dock får jag ej bort detta trots att jag startat om ett antal gånger.
     
    Last edited by a moderator: 18 mar 2012
  2. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag löste det genom att trycka igång den när jag hade ics, den avbröt sig själv och försvann :)
     
  3. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Skickar jag SMS med GO SMS går två stycken iväg, upplever det inte med den vanliga SMS-appen.
     
    ufolk, kuhulai, rina. och 2 andra gillar detta.
  4. Doqo

    Doqo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ICS ! Nya tips o trick?! Skriv här :)

    Dela med er till oss alla ;)
     
    OLock gillar detta.
  5. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    När jag bockar för att jag godkänner villkoren och sen bekräfta så rullar texten "Enheten registreras" ett par sekunder sen får jag upp "Bearbetningen misslyckades" men allt ligger kvar ändå : /

    Jag kör också Go SMS men för mig går bara ett sms iväg.

    Märker nu att wordfeud inte fungerar via 3g. Jag kör Telia så de kanske har megastrul med sitt nät just nu
     
  6. ballee

    ballee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara för mig som allt kraschar när jag använder videokameran?
     
  7. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Videokameran fungerar fint, likaså nätet över 3g.
    Konstigt det där att du bara får iväg ett sms med GoSMS... hm.
     
  8. Greger0254

    Greger0254 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Wordfeud funkar om du tar bort proxyn(?) i inställningar, finns en tråd om detta i nexusdelen :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  9. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Så här uppdaterade jag min telefon:

    - Förberedde mig igår eftermiddag på jobbet med att Backa upp alla mina filer. Trodde faktiskt ICS skulle komma idag.
    - I morse när jag vaknade gjorde jag en återställning nollade hela telefonen och formaterade även USB-lagring + sdkort.
    - Uppdaterade min S2 till ICS via Kies.
    - Nollade telefonen + usb + SD-kort en extra gång.
    - Konfigurerade telefonen manuellt med Gmail etc..
    - Kopierade tillbaka mediafiler och vissa enstaka filer. Undvek att lägga tillbaka gammal data som inte behövdes.

    Jag gjorde dessa lite plågsamma steg eftersom min lur med GB hade problem med random reboots. Så jag kan vara säker på att luren är verkligen nollad och fräsch.

    Problem so far:

    Än så länge har luren fryst sig en gång. Den vägrade vakna upp ur standby. Fanns inget att göra än att dra batteriet.

    Efter detta så har luren fungerat tillfredsställande. Inga fler frysningar eller konstigheter.

    En sak jag märkt förresten är att kontaktbilderna i adressboken har stöd för högupplösning nu. Fast dom man redan har är ju förstås pixliga. Jag provade ersätta bilden på kärringen å den sparade den nya bilden i högupplösning. Synd bara att gmail inte har stöd för högupplösning för kontaktbilder ännu. Orkar verkligen inte sitta och byta bild på alla i Telefonen typ!
     
  10. grasberg

    grasberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Installerade uppdateringen via telefonen, installationen gick bra och allt såg fint ut, aktiverade trådlösa nätverket och började tanka ner appar vilket fungerade fint.

    När jag avaktiverade trådlösa nätverket såg jag att min dataanslutning inte kom upp igen på mobila nätverket.

    Nu står jag här utan att kunna ringa eller ta emot samtal, jag kan inte registrera mig mot TREs mobila nätverk.

    Någon som har några ideer?

    Har även testat flasha tillbaka tidigare verision (KI4) via odin, men kan fortfarande inte registrera mig på mobilanätverket.

    Kan jag ha sabbat simkortet vid uppdateringen till ICS ??
     
  11. Eken92

    Eken92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har liknande problem som dig Grasberg, läs : https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=67875

    Fick dock inte ens telefonen uppdaterad utan sitter fortfarande på 2.3.5. Tänkte också köra en reset till någon äldre original rom men om du redan testat de utan framgång så vet jag inte.

    Försvinner garantin om man flashar telefonen? Har aldrig flashat/rootat så kanske bättre att lämna in den på service bara? =/
     
  12. Urbs

    Urbs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Nästa gång kan du testa att hålla inne power-knappen tills luren bootar om sig. Då slipper du dra batteriet. :)
     
  13. zcooter

    zcooter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy s22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy s22 Ultra
    Platta 2:
    Sony Z2
    Övrigt:
    Formuler Z8
    MiBox 4
    Har laddat in ICS via ota. funkar klockrent. MEN....! Min Navigon 4.0 slutade fungera och 4.0.1 vägrar starta. Får felmeddelande att navigon har stoppats. Någon som har en lösning på mitt dillema
     
  14. DigiMan

    DigiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    626
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    För mig fungerar inte Screen lock, hade Go Locker innan och den fungerade....
    Nu har jag avinstallerat den, hur ska man bete sig, ville ju testa Face Unlock....
     
  15. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Vänta på en uppdaterad version som fungerar med ihop med ICS är nog det som gäller dessvärre :(
     
    zcooter gillar detta.
  16. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Provade faktiskt de, men de funkade inte. Jag höll den inne i cirka 5 sekunder. Fast jag kanske skulle väntat lite till. Får prova nästa gång om de händer igen (hoppas dock jag slipper frysningar) :)
     
  17. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag fick samma problem som dig, krasch och ett meddelande om att mediasökning eller något pågår. Gick heller inte att gå in i bildgalleriet. Visade sig att den byggde en ny liten "bildbank" över alla mina bilder och jag har flera års bilder i luren.

    Efter ett tag började kameran och galleriet funka. Så det kan vara det du "fått"
     
  18. Bjornet

    Bjornet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min lur fungerar fint, dock krävdes några omstarter för att få den att rulla bra. DOCK! har mitt copilot slutat fungera någon annan som har samma problem/lösning på detta?
     
  19. Eken92

    Eken92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon av er som kan svara på detta, skall basbandsversionen, imei, imeisv vara "okänd" om man inte har något sim kort i? Och tjänstestatus "ur funktion"?

    Har f.ö sim kort i men hela skiten har fuckat sig efter att ics uppdateringen hängde sig vid hela 0%..
     
  20. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Har ni provat att byta bild på lås-skärmen? Då stendör min telefon iaf :)