Övrigt: Äntligen fått min z2!

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Arvid719, 15 apr 2014.

  1. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Var första laddningen jag fick den, så blev lite extra pillande såklart med lite spel några timmar musik, på 75-80% ljus utan automatisk reglerare, finns ett par bilder på första och andra sidan i tråden.
     
  2. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ska ta lite när jag ska ut grilla ikväll. :)
     
  3. inact_0036

    inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    545

    MINA ENHETER

    Bra :) ha en trevlig grillkväll och Glad påsk.
     
  4. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Yay och dubbel-yay! :)
     
  5. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Orkar inte vänta längre nu, måste ladda så jag har fullt tills imorgon för jobbet :) men som du kommer se kommer batteriet vara ett enormt plus i kanten. 60-70% ljusstyrka.
    uploadfromtaptalk1398110082637.jpg uploadfromtaptalk1398110093709.jpg uploadfromtaptalk1398110103298.jpg

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
    rolle_84 gillar detta.
  6. eriksson90

    eriksson90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    511
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Oj vad imponerande! :)

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  7. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Riktigt jävla nöjd faktiskt, hade förväntat mig en ökning men 2 gånger mer skärmtid än min xz och htc one var verkligen inte väntat. :-)

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  8. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har den verkligen en photosphere-funktion? Har inte hittat någon annan som nämner det. Är den funktionen inbyggd i Sweep Panorama eller?

    Alltså en riktig photosphere... inte bara panorama utan ett klot med bilder.


    EDIT: Även om det inte är lika viktigt nu när Googles kamera finns att ladda ner på Play.

    /hulle.
     
    Last edited: 22 apr 2014
    Tiny Turtle gillar detta.
  9. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Nej det gör det inte, finns säkert i kamera butiken men har inte kollat igenom alla appar där.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  10. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Läste recensionen från the verge och han dömde verkligen ut displayen i solljus.. Hur tycker du displayen funkar i starkt solljus??

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
     
  11. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Tycker jag verkligen inte, sitter och skriver just nu i bar himmel. Och har inga problem se klart och tydlogt klart att det blir skillnad men det gör det för alla displayer mer eller mindre.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  12. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Har länge gått och velat mellan m8 och z2an, och äntligen har jag bestämt mig! Beställde nyss en z2a, vill ha den nuuuuuu!!:)


    Skickas från min iPhone 5s via Tapatalk
     
    CABBAN05 och Janne303 gillar detta.
  13. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Smart val vill jag säga, vad var det som var som fick dig ta avgörande beslutet? :)

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  14. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER


    Dels kameran och så blev jag lite småkåt på den vattentåliga biten;) och sen jobbar jag i en dammig miljö så det fick bli såhär, hoppas det blir bra!


    Skickas från min iPhone 5s via Tapatalk
     
  15. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    gött att du e en av de första i sverige :) härlig lur har själv testat den:) , men hann inte testa allt såsom samtal då det inte fanns sim kort i:P kan du svara på de ryktas om när det ringer så fungerar bara en högtalare hur e det med den där grejen:P ? mvh
     
    Last edited: 24 apr 2014
  16. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Vad jag fattat så var inte z2 drabbad,utan bara de som blev uppgraderade, men nej har jag inte haft. :)

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
    Last edited: 24 apr 2014
  17. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    So telefonen e lika bra som på pappret :-D? inga buggar du märkt av eller? Härligt med Asien kontakter telefonen e ju sjuk billig där :-D ser att du hade z med stock rom 4.4.2 skulle vara kul och få reda på vart man kan få tag på den då 4.4.2 inte kommit än till vanliga z:-D tell me:-D
     
    Last edited: 24 apr 2014
  18. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ja det tycker jag verkligen, är grymt nöjd. 4.4.2 har jag inte på min z ändrade det när jag skulle byta till z2 i inställningar, fast det alternativet inte fanns. Enda bugget jag hittat är att den vägrade ansluta till wifi en gång, men bara hänt en gång så kan mycket väl vara min äckliga telia router, var bara starta om så var väll knappast något jobbigt.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  19. HoardingDragon

    HoardingDragon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2014
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pocophone F1
    Telefon 2:
    Oneplus X
    Platta:
    Ipad Air 3rd Gen
    Platta 2:
    nVidia Shield Tablet k1
    Hämtade telefonen vid klockan tre igår, började leka med den en timme senare, tror jag.
    Första intryck så här långt?

    Smartband, SWR10? Skumt. Vid 9 i morse väcker den mig genom att vibrera. Inget fel där. Men jag hade sagt åt den att väcka mig i vad som passade sömncykeln mellan 9.30-10.00, det var helt enkelt att "nattläget" var avstängt och att den nu tog emot aviseringar igen (jag hade flyttat det till klockan 9). Problemet var att den fortsatte få aviseringar, utan att jag kunde komma på vad det var den aviserade för, i cirka en halvtimme. Stängde av notifieringar från Talon (twitterapp) och då verkade den lugna ned sig, trots att inte lika många tweets som aviseringar skedde under nämnda period. Smartbandet fungerar som fjärrkontroll, med visst antal tryck för att åstadkomma olika saker (1 paus/play, 2 byt låt, 3 för att gå tillbaks en låt). Den har även ett program för att hitta din telefon igen.
    Jag tror bara att man kan ha ett program öppet åt gången.
    Trevlig, kanske mer "novelty" än "life-essential". Jag visste inte att den hade notifikations-LEDer

    Nåja. Lifelog verkar fungera, men den tror att jag promenerar när jag cyklar. Inget fel med det, men jag hade gärna haft en separat flik för det.

    Batteritid? Bra. Så här långt. Den kom med ungefär 64% laddning, jag hade skärmen och/eller telefonen igång i stort hela kvällen sen, med att ladda ned appar, synka och ha mig. Jag har inte haft den i 24 timmar än, så är alldeles för tidigt att ge konkreta siffror eller helhetliga svar.

    Skärmen? Helt klart så är den svag utomhus, det är ingen överdrift som recensenterna kommit med. Full ljusstyrka så kunde jag ändå läsa skärmen när jag promenerade i skuggan. Är tillräckligt ljusstark inomhus för min smak (jag kör på absolut lägsta ljusinställningar i alla telefoner, mycket ljusare känns överdrivet).
    Jag tycker att skärmen är vacker, och till skillnad från min Nexus 4 så kan jag inte dagen efter att jag får den se pixelmatrisen och rutmönstret runt denna. Touchskärmen är mer precis och jag upplever inte att den missar lika mycket som Nexus 4 gjorde (pga att den hade färre/större touchområden)

    SIMkortsbrickan och SDkortsbrickan är.. knepiga. Det fungerar, men det märks att det inte är tänkt att man ska byta alltför ofta. Plus för att man kan hotswappa minneskortet (dvs att man inte behöver stänga av eller starta om).

    UIt är.. helt okay. Acceptabel. Jag är van vid root och custom ROM med större konfigurationsmöjligheter. Jag tycker t ex att "on-screenknapparna" är ALLDELES för stora. Jag upplever dem som, lätt överdrivet, att de tar upp halva skärmen i porträttläge.
    Detta skulle jag vilja kunna modifiera, men har inte undersökt saken så mycket.
    Det står klart så här långt att jag kommer att köra en launcher och lägga in SwiftKey, dock. Är inte överens med Sonys tangentbord, men det är för att jag är för intränad med SwiftKey. Hade jag kommit från andra hållet hade jag säkert inte sett någon poäng med att skaffa en separat app för ändamålet.

    Högtalarna? Ja, de matchar ju inte direkt mina skrivbordshögtalare. Men de är bra mycket bättre än de tidigare telefonerna jag ägt, de spelar i en annan liga. De är inte i kvalitet med HTC M8, men jag som inte handskats med den alltför länge upplever att den är lik M7, men skulle spontant anta att M7 objektivt är bättre (tycker att varken M7 eller M8 är lika bra som Nexus 10, men den har jag inte använt sen den kom, och första intrycket var ju att den var det första med framåtriktade stereohögtalare, så det kanske väger över). Dock inga problem. Det kan bli lite resonans i telefonen vid höga volymer, och det finns ju inte så mycket att ta av i det låga registret, men det är efter förväntan.
    Jag tycker att den är väldigt bra under omständigheterna, trots att jag är kräsen.

    Deras officiella stand/flipcover, SCR10? Stort problem med den här, som jag inte hade tänkt på i förväg. Jag är vänsterhänt. Den öppnas åt vänster. Åhgud. Utöver det upplever jag den som trevlig. Stödet fungerar bra. God kvalitet. Väldigt precisa mått, sitter jättebra. Filten inuti lär inte lämna märken på skärmen, som jag vet att vissa tredjepartscovers har gjort på Tablet Z (en kompis har denna med Gecko tror jag att det hette). Jag kör utan skärmskydd.

    Laddningsdockan, DK36? Den är magnetisk, jo. Passar okay. Vet inte om jag har fel munstycke i, har inte prövat. Lite ranglig som det är. Passformen med SCR10 lär inte vara något problem, även om det inte är "snyggt" hur den viks bakåt. Vill inte ladda via USB och dator, medan det går bra med bara sladd till moderkortet (GA-Z87X-D3H om det är relevant för någon). Härligt sug i magneten när den fångar telefonen.

    Hörlurar? De medföljande är hörsnäckor. De är, well, kassa. Gällande MDR-NC31EM så kände jag att jag ville pröva dem, så jag köpte ett par. Jag var så pass sugen att jag gick till Teknikmagasinet (Telia, Tele2 i Lund hade dem inte) och köpte dem rakt av istället för att be en nära vän som jobbar där om personalrabatterat.
    Besviken. Större genomgång här.
    Tycker nästan att deras högtalare är bättre än MDR-NC31EM. Okay, inte på riktigt, men det är lite för nära.

    Kamera? Den bästa kamera jag någonsin har använt i en mobiltelefon, och då slår jag alltid för Nokias trumma. Jag har alltid varit av åsikten att mobiltelefonskameror är löjliga, och även om jag fortfarande tänker så nu, så är jag inte lika övertygad.
    Den tar inte lika bra bilder som en DSC-RX10, nej, det gör den inte. Men den tar tillräckligt bra bilder för att ingen skulle anta att det är mobiltelefonsbilder, den tar mycket bättre bilder än DSC-W310, Nexus 4, Samsung Galaxy S4 och Samsung Galaxy SII. Något annat har jag inte till hands att jämföra med. Nu slipper jag släpa runt på större grejer hela tiden iaf. Något som jag inte hade tyckt vore godtagbart att säga för en vecka sedan.

    Byggkvalitet, känsla i handen? God. Väldigt bra. Visst, den är platt. Den är (lite) topptung, vilket är synd då jag föredrar att hålla om basen. Den är större än de telefoner (SGS II, Nexus 4) som jag haft tidigare, utan tvekan. Jag kan ändå använda den komfortabelt med en hand, är inte större än att jag kan greppa topp och botten i landskapsläge med tumme/fingrar (men då måste jag uppenbarligen använda andra handen för att navigera om så behövs).
    Knapparna är bra. Volymknappen är skålad, vilket jag inte väntade mig. Kameraknappen fungerar bra. Powerknappen är något styv, vilket jag gillar.

    Jag köpte rätt telefon.
    Är det något specifikt ni vill veta, så fråga. Lär inte göra några överdrivet avancerade grejer. Kör med Bluetooth på (Smartband), Wifi ELLER 3G på och avser köra Staminamode 24/7.
     
    CABBAN05, Sweden2, Fr3dd och 10 andra gillar detta.
  20. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Intressant läsning, tetrisGOAT. Tack för det!

    Jag har bestämt mig - jag avbokar min.