![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: Stock Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 11
Tackad 34 ggr i 23 inlägg
|
Vad säger ni som använder den om batteritiden? |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: jun 2010
Tack: 69
Tackad 49 ggr i 46 inlägg
|
Tråden inget forum klarar sig utan.
|
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: Stock Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 11
|
|
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: feb 2012
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III mini Tema: Blå Tablet: Benso ;) Tack: 17
Tackad 34 ggr i 25 inlägg
|
Tycker batteri tiden är helt ok än så länge har inte laddat den sen ja köpte den i morse. Har i princip vart på den hela tiden
Skickat från min Sony Xperia S via Tapatalk
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Adult Droid
|
Det låter ju utmärkt! Kan du tänka dig att ladda upp en screenshot av din batteriförbrukning här på forumet under kvällen?
|
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: feb 2012
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III mini Tema: Blå Tablet: Benso ;) Tack: 17
Tackad 34 ggr i 25 inlägg
|
Citat:
Skickat från min Sony Xperia S via Tapatalk
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Adult Droid
|
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
ModeratorReg.datum: okt 2009
Operatör: Tre ROM: HTC One SV Tack: 50
Tackad 165 ggr i 122 inlägg
|
Nu måste jag vara lite bakåtsträvare här
Batterier brukar inte uppnå sin fulla kapacitet på ett antal laddningar enligt min erfarenhet Dessutom är sämsta möjliga tillfälle att mäta batteritid när man precis fått en ny lur i sin hand eftersom man använder den mycket mer än vad man senare ska göra
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Nu kanske jag är lite harig, men det står i "Viktig information" att man bör ladda batteriet till fullo innan man använder den första gången. Dock har jag för mig att det här inte skall behövas för dagens batteriet, vad stämmer egentligen och varför är det så? Hur har ni gjort?
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2011
Tack: 5
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
När jag fick min var den bara laddad till typ 30-40%, så jag slängde in den i laddarn efter att ha lekt en timme eller så. Något jag noterade var att laddningen gick väldigt fort, så där har de inte överdrivit!
|
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
AdministratorReg.datum: maj 2009
Operatör: Tre Telefon: HTC One ROM: Stock Tablet: Samsung Nexus 10 ROM: Stock Tema: Stock Launcher: Stock Tack: 44
Tackad 448 ggr i 183 inlägg
|
Helt ok batteritid vid normalt användande. I paritet med de flesta konkurrenterna. Inte bra vid kontinuerligt videotittande, men det är inte ett scenario som är helt relevant annat än för riktiga TV- och filmrävar.
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: mar 2011
Tack: 40
Tackad 15 ggr i 14 inlägg
|
Citat:
Det som jag upplever som trist är att många tolkar just det ni skriver "Kräver en batteritid långt utöver det vanliga" som att det är dålig batteritid vid vanligt användande. Det är otroligt otydligt, det ser du ju redan på det antal som påvisar just batteriet i kommentarerna. Det är visst någon annan som kommenterat på att ni varit otydliga där också. Ni kanske bör ändra det? du har ju själv rättat folk i kommentarerna att det gällde enbart vid video. Vad jag förstod det som hade ni även skärmen på högre ljusstyrka än de andra i testet, och en sådan sak är ju individuell, hur stark man vill ha den. man bör ju utföra testet så det är lika rakt av? sen kan man ju istället nämna just att den presterar sämre när ni ökade ljusstyrkan för att ni ansåg att ni behövde det för att se filmen ordentligt. Just my 50 cents... Senast redigerad av Soccom83 den 2012-03-15 klockan 02:38. |
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) | |
AdministratorReg.datum: maj 2009
Operatör: Tre Telefon: HTC One ROM: Stock Tablet: Samsung Nexus 10 ROM: Stock Tema: Stock Launcher: Stock Tack: 44
Tackad 448 ggr i 183 inlägg
|
Citat:
Vi kan inte ändra upplägg för att tre personer klagar när 30 000 är nöjda. Allt vi kan göra är att försöka förtydliga ytterligare nästa gång, men det är en hel del text i våra recensioner (ofta runt 7000 ord, att jämföra med 500-1000 ord för de flesta andra pluttrecensionerna) och det tar tid att formulera varenda mening på ett vis som omöjligen kan läsas fel. Batteriet laddade aldrig speciellt fort i våra laddningar; ungefär som andra telefoner, möjligen aningen snabbare. Detta skulle kanske med facit i hand ha nämnts, men vi kommer alltig glömma saker. Det finns ingen recension i hela världen som tar upp allt, så man kommer alltid få kritik (som din) för att något har utelämnats eller inte formulerats på ett vis som faller dig på läppen. Vad gäller videotestet så körde vi det med en ljusstyrka som matchar referensluren, vilket innebar att Xperia S kördes med en högre ljussetting eftersom den annars får en extrem och orättvis fördel. Det är betydligt mer relevant än om en tillverkare listar ut att de kan fuska sig till en bättre batteritid vid videospelning genom att göra skärmen nästan helt ljuslös vid 50%. Vår ideala testmetod vore om vi hade en ljusmätare så att vi kunde få till exakt samma ljusflöde från skärmarna alla våra testade telefoner, vilket skulle vara det allra mest rättvisa. Nu får vi istället försöka matcha ljusstyrkan med blotta ögat. Som ren kuriosa körde vi som du kanske läste även testet i 50% utan att bry oss om att skärmen då var så mörk att man inget såg i vissa partier, och då räckte batteriet cirka 55 minuter längre. Vilket, tyvärr, även det är ganska dåligt och långt efter konkurrerande topplurar. Känsligt ämne det här med batteritiden för somliga, som om man förolämpade dem personligen.
|
|
|
|
#15 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: mar 2011
Tack: 40
Tackad 15 ggr i 14 inlägg
|
Citat:
Anledning att jag finner det irriterande är ju att ni uppenbarligen inte behandlar de andra lurarna med samma text som ni gjort på S. Det är väl inte konstigt att folk ser det som en plus och minus lista när ni använder färgerna rött och grönt? Du vet stopp vid rödljus, varning fara etc???? ni kanske borde köra samma färg på båda texterna då? här har du en källa på snabbladdningen, som om det gäller uttaget och inte från en usb på datorn har jag ingen koll på men gissar att det inte gäller datorn. Sen är det typ 3-4 som anmärkt på det av 100 som skrivit kommentarer, det säger ju absolut INGET om hur många som fattat att ni enbart menar vid VIDEO vilket inte framgår av eran icke plus och minus listas text. http://www.xperiablog.net/2012/01/26...ge-capability/ http://www.gsmarena.com/xperia_s_to_...-news-3729.php http://androidactive.com/news/sony-x...ing-batteries/ Senast redigerad av Soccom83 den 2012-03-15 klockan 03:32. |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|