Fråga: ICS och 2011 Xperia Line-upen?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Destroyedbeauty, 31 mar 2012.

  1. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    developer.sonymobile.com/wp/2012/03/30/learn-about-the-technical-differences-between-gingerbread-and-ics/

    Hur kommer våran upplevelse av ICS att vara på dom, enligt denna artikel här ovanför, begränsade hårdvarumässiga Xperia 2011 modellerna? RAM minnet verkar vara största problemet, samt single core lösningen.

    Är det någon som kan klargöra och förklara om det nu kommer bli värt att introducera ICS på min Arc S? ;o
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Vänta till det släpps och folk har hunnit installera det och ställ frågan då igen. Inte en käft som vet hur det är och kommer bli utan du kommer bara få en massa svar från folk som gjort sina egna tolkningar av det Sony skrivit.

    Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk
     
  3. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Vaddå inte käft som vet?? Vi som har installerat betan och andra mods vet hur luren känns i nuläget och har en föraning om hur det kommer bli. Så lägg ner dina besserwisser svar och försök vara lite vänligare i dina inlägg!
     
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Precis ni har installerat en BETA och inte den skarpa versionen. Utgår från att TS fråga handlar om skarp version och inte om någon beta eller mod och frånsett några få här inne som jobbar på Sony så är det inte en käft som vet hur den kommer bli.

    Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk
     
  5. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Hur tycker ni som har testat att ISC känns då?

    Jag skrev nedanstående inlägg nyss på Swedroids artikel angående detta. Nu har jag läst på lite mer och jag är nog beredd att hålla med, dvs att vi kan känna oss blåsta på en förbättrad användarupplevelse.

    "Because this update is a significant revamp of some of your phone’s features, we want to make sure you take a conscious and informed decision to upgrade, so that you continue to enjoy optimum experiences from your Xperia smartphone."

    Sony säger inte att vi ska vara rädda för att uppgradera, bara att de inte tänker skicka ut ICS ota för de vill att man ska vara införstådd med att det kan uppstå lite småbuggar och det ska inte gemene man få. 2.3.4 flyter ju helt problemfritt och många nöjer sig med det för de vet inte ens vad ICS är!

    I citatet ovan står det "revamp", vilket betyder förbättring...

    Men som någon annan sa, om de redan tidigt gått ut med att ICS kommer till alla Xperia från 2011 så förutsätter man ju att det ska vara en fullt fungerande rom som givetvis gör användarupplevelsen trevligare, snabbare och med bättre batteritid! Det är iaf det jag har räknat med...

    Allt annat vore en grym besvikelse och är nog för mig avgörande för trovärdigheten nästa gång jag köper en ny mobil, faktiskt!


    Jag tillhör den lite envisa (medvetna) skaran av användare som köpte den första Samsung Galaxy i7500 och blev totallurad av Samsung med löften om uppdateringar. Därav kommer jag aldrig att köpa en Samsung-produkt igen, om jag inte blir knivhotad :-). Det är ju den enda makten man har som konsument.


    Jag har en Neo just nu, men hade tänkt att skaffa en Arc S (behöver större skärm) för att uppgradera till ICS och därmed klara mig bra ett år till för ett billigt pris.

    Njae, det kanske blir HTC i stället denna gång...?
     
    Last edited: 31 mar 2012
  6. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag tycker att som det är nu så är det definitivt värt att uppgradera. Visst, mobilen känns något slöare än med Gingerbread men det kan jag ta för gränssnittet är så pass mycket snyggare och bättre strukturerat, funktionerna så mycket bättre än innan. Stabiliteten är förvånansvärt bra för att vara en beta och kommer bara att bli ännu bättre i färdig version. Och tro det eller ej, batteritiden har förbättrats något. Tror bara att Sony vill gardera sig med deras blogginlägg, för de har säkert märkt att folk verkar tro att ICS är guld och gröna skogar som ska fixa alla buggar i lurarna. Men så är det inte men det är ett stort steg i Androids historia iaf.
     
    Last edited: 31 mar 2012
  7. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur fungerar betan av ICS? Skulle du kunna lägga upp lite screenshots av utseendet, funktionaliteten och sådant av ICS här? :) mest så man får se vad som är nytt och så.
     
  8. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Btw, ICS uppdateringen kommer väl gå att ladda ned både via 3G/Wifi och/alternativt PC Companion?
     
  9. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER


    Endast via dator om man läser diverse artiklar och trådar här på forumet
     
  10. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    as requested...från höger recent applications, lock screen och home screen
    [​IMG]

    Jag har den som daily och alla funktioner som jag använder funkar felfritt, så det finns inget att klaga på. UX ser ut som på Gingerbread, fast mer polerat och med Roboto fonten som är såå snygg! :P
     
    Last edited: 31 mar 2012
  11. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Varför ingen OTA-möjlighet?

    Oh, ICS ser riktigt azum ut!

    Hur är däremot batteritiden om man jämför med Gingerbread installerat?
     
    Last edited: 31 mar 2012
  12. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag har aningen bättre standby.
     
  13. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

  14. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kommer eventuellt uppgradera min Arc S till ICS, det lutar åt det. Om det nu går åt helvete prestandamässigt, well min stora miss isf.
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Så nu börjar det ju närma sig iallafall. Den borde ju släppas i nästa vecka typ. För mig är det iallafall mitten av månaden, eller vad säger ni?
     
  16. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Mitten av månaden är senaste jag hörde. Längtar hur som helst till att få hårdprova mig på ICS!

    Offtopic: Kanske blir en kernelmodifiering då också så att man bryter hårdkodningen gällandes batterisiffran på 1500 mah som Arc/Arc S har och byta upp den till 2500 mah, syftar på ett av dessa extended batteries som finns att köpa. Batteritiden på Arcen imponerar inte..
     
  17. dave333

    dave333 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Värt att uppdatera. Eller skall man vänta och slippa betan. Har en arc utan s, verkar som det fungerar med båda.

    Sent from my LT15i using Tapatalk
     
  18. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    ICS till Arc kommer väl inte förrän i maj? Är det inte bara Neo V, Ray och Arc S som får ICS nu i maj?

    Edit:

    Har de verkligen ersatt ljud på/av på låsskärmen med kameran? Jag har ju betydligt större nytta av låsskärmen som den ser ut idag än en kameragenväg. Hade hoppats på att de äntligen skulle ha en mer kompetent låsskärm, som i tex CM eller Sense.
     
    Last edited: 10 apr 2012
  19. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Arc S, Ray och Neo V får väl ICS nu i april? Ingen som har hört något nytt om vilket datum eller så?
     
  20. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Mitten av April (typ nästa vecka) är det närmaste vi vet. Inget mer specifikt än så har nämnts vad jag sett.