Problem: Wifi+Bluetooth = går inte att slå på

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av JimmyJam, 21 okt 2014.

  1. JimmyJam

    JimmyJam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har problem med min S4 från ingenstans går det inte att sätta på wifi eller bluetooth. problemet med dålig signal vid wifi har varit ganska länge nu (hoppar av och på) men nu plötsligt igår funkar det inte överhuvudtaget.

    Samma gäller för bluetooth.
    har testat ta ut batteriet när telefonen är på, har gjort factory reset 2 gånger.
    har ägnat ett antal timmar att testa olika tips och tricks stänga av wifi från vilo lägge (*#0011#) etc.

    Är så sjukt less pratade med Samsung och de sa att jag skulle skicka in den på service. är mitt uppe i en flytt och detta är verkligen det sista jag behövde nu.

    Här kommer lite bilder om de är till någon hjälp.
    Någon som har någon idé eller kan guida mig lite i hur man flashar om de vill bara få det att funka!

    http://imgur.com/9cH6NeZ
    http://imgur.com/9EWgZQp

    [​IMG]
    [​IMG]

    Mvh //Jimmy
     
    Last edited: 21 okt 2014
  2. JimmyJam

    JimmyJam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    igen här som varit med om något liknande och som har någon idé?
     
    Last edited: 22 okt 2014
  3. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    På Vilket sätt upplever du dina problem ?, Jag menar: När du te.x slår på Blåtand, blir ikonen för Blåtand annan färg några sekunder för att sen gå tillbaks till avstängd ? och är det samma sak med wifi ?

    Om svaret är JA, så testa att göra system återställning först, både via inställningar - Konton - Säkerhetskopiera och återställ, samt även via en Hard Reset - http://www.hard-reset.com/samsung-galaxy-s4-hard-reset.html Tänk på att vid en hard reset så sparas inget på det interna minnet, så gör backup först. det som ligger på ett eventuellt minneskort ska vara kvar. Om dessa återställningar inte löser felet så är det Serivice som gäller.
     
  4. JimmyJam

    JimmyJam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    exakt så är de, sätter man på wifi väntar den sen går tillbaka och blir grå igen samma gäller för bluetooth. har gjort "vanlig" reset, om man gör hard reset kommer telefonen återställas till 4,3 då? funderar på om det är det som är problemet. Vissa verkar ha löst de genom att flasha in en annan custom rom istället, (inget jag är 100% hemma på) därför jag frågar här om någon har varit med om något liknande
     
  5. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    gör du en hard reset så återställs den inte till 4.3 Minns inte om Samsung hade en annan lösning, ring deras support eller fråga på FB sidan. men när jag fick det felet och ingen återställning hjälpte så var det service för mig som gällde, det visade sig att kretskortet där Blåtand / wifi sitter hade gått sönder. dom kallade det för slitage genom vanlig användning. Gick på Garantin.
     
  6. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Testa att rensa dalvik cache.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk