![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S Tablet: Sony Xperia Tablet S Tack: 14
Tackad 15 ggr i 12 inlägg
|
+ SNABB. Mycket snabb, bra flyt. Smooooth. + Grym skärm, skarp och med fin svärta. + Bra storlek + Gedigen, skön baksida i aluminium, skönt grepp. Känns lyxig. + Fjärrkontroll-appen - Det tycks inte gå att få vibrationsåterkoppling när man skriver etc?!?! Jag är helt förkrossad och förfärad. Det kanske inte går i regel på plattor, men det gör att jag verkligen hatar att skriva på den. - Det sitter en plastlucka som måste tas bort när man ska ladda plattan/sätta den i en docka. Den plastluckan lär vara riktigt lätt att tappa bort.. Det är mitt spontanta intryck efter att ha testat en stund! Frågor på det?
|
| Följande medlem säger tack till sparriskrigaren för det här inlägget: |
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Launcher: Apex launcher Tablet: Sony Xperia tablet S Tack: 5
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Låter grymt! Testat något macro på fjärrkontrollsappen? Funkar fjärren bra? Hur flyter surfningen? På måndag...då får jag min äntligen!
|
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
Likvärdigt med TF300 skulle jag säga.
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jun 2012
Operatör: Comviq Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: CM 10 Nightlies Tack: 22
Tackad 22 ggr i 17 inlägg
|
Läst lite om plattan och berättade för en vän som är en skogsmänniska och han blev väldigt intresserad i.o.m vattentåligheten. Hade varit väldigt nice om du hade tiden att lägga upp en liten videorecension.
|
|
|
#5 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: dec 2011
Operatör: Telenor Telefon: Sony Xperia S ROM: Original Tack: 13
Tackad 14 ggr i 12 inlägg
|
Hur är det med vikt och yttermått? Kikar runt på både en TF300 och en djävulsmaskin(iPad
) och det skulle vara kul att jämföra. Hur är skärmen? Blev besviken på TF300:ns skärm, den kändes urvattnad och lite tam. Hur fungerar uppspelning av filmer i 1080p? Har många i det formatet och orkar inte konvertera flera 100 Gb. Återkommer gärna med fler frågor om det går bra
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia Z Launcher: Nova Launcher Tablet: Sony Xperia Tablet S Tack: 9
Tackad 37 ggr i 29 inlägg
|
Jag har en Asus Transformer TF101 med IPS panel och jag upplever en del bleeding i bakgrundsbelysningen. Hur är det med Sonyn, har den också bleeding?
Videouppspelning i HD format 720p fungerar inte speciellt bra med min TF101 som har Tegra2, men då Sonyn har Tegra3 så skall det inte vara ett problem längre... Min främsta anledningen till att skaffa en Xperia Tablet S är IR stödet. Du får gärna testa IR funktionen och makron. I en del recensioner som jag sett ifrån USA så följer det med en app som visar vad som går på TV och där man kan byta kanal på TV:n/boxen genom att välja program i appen. Finns det någon sådan app i din platta? Senast redigerad av DSD den 2012-09-15 klockan 18:42. |
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Youth Droid
|
http://www.youtube.com/watch?v=jDrjJ3BIAEg <- Här är min lilla recension! Den är vad den är
![]() Yttermåtten tycker jag är jättebra, vikten är okej. Har inget att jämföra med riktigt, men det kanske vore lättare att hålla den i en hand om den var lite lättare.. dock lär det väl vara få plattor som är så himla mycket lättare, utöver Nexus 7 kanske? Skärmen tycker jag verkligen är super. Skarp, bra svärta. Jag testade att lira ett par filmer i 720p/1080p och det gick utmärkt, men ljudet funkade inte alla gånger. Gissningsvis var det DTS-ljud, så... Har inte sett till någon bleeding än! Jag ska utforska fjärrkontrollsfunktionerna mer, får återkomma om detta. Det gick för övrigt väldigt lätt att koppla in och använda en PS3-kontroll trådlöst till plattan. Koppla i med sladd, para enheterna, klart. Spela.
http://sparriskrigaren.blogg.se Senast redigerad av sparriskrigaren den 2012-09-16 klockan 17:21. |
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2011
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Haha underbart med lite Commander Keen och Jazz Jackrabbit
. Ser ju ut att vara en riktigt nice platta överlag.
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia Z Launcher: Nova Launcher Tablet: Sony Xperia Tablet S Tack: 9
|
Tack för videon, den ser trevlig ut.
Dessvärre verkar det bara vara Sony Center som har den i lager. De flesta verkar få in den i lager den 27 september, även Sony som först kan leverera mellan den 21-27 september... |
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
Kan tänka mig det, lite märkligt tycker jag. Det var även lite si och så med tillgängligheten på tillbehören. Det finns t ex ett fodral med inbyggt tangentbord, det går inte att köpa än. Skulle också komma in den 27 september hos Sony Center.
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Youth Droid
|
Någon som vet ifall den stödjer SD-kort över 32GB?
Dvs, SDX istället för SDHC? Jag hittade bara att den stödjer följande enligt Sonys webbsida: SD, SDHC, SDHC |
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
Jag har testat IR-funktionerna lite mer med fjärrkontroll-appen, har än så länge inte klockrent resultat. Kan självklart bli bättre efter mer fix och trix, och sen beror det säkert på vilka enheter man vill styra. Min Sony-TV fungerade föga förvånande direkt att styra, helt automatiskt. När plattan ska styra andra enheter får man "lära" plattan varje knapptryck. Man registrerar en enhet, t ex en AV-receiver och väljer vilja knappar man är intresserad av att imitera, sen sätter man plattan i "learning mode, riktar sin vanliga fjärrkontroll mot den, trycker på knappen och låter plattan ta emot IR-signalen så att den lär sig motsvarande knapps signal. Så att säga. Det fungerade lite si och så, vissa knappar tog den direkt och vissa knappar har jag inte lyckats få till även efter många försök. Den tog de flesta knapparna på min Denon-receiver direkt, men när det kom till digitalboxen gick det inte av någon anledning. Så det kan nog bero ganska mycket på vilka enheter man vill styra, och deras respektive fjärrkontroller.
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Youth Droid
|
Tack för svaren, det uppskattas.
Synd att IR blastern inte fungerar perfekt, det är den stora anledningen till att jag funderar på att skaffa plattan... |
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
1, Plattan 2, Mig och min knappteknik 3, Mina olika enheter ![]() Tror att det krävs lite mer försök och efterforskning, jag har t ex inte läst några noggranna instruktioner eller så.
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|